ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ...

User avatar
frank
Posts: 36
Joined: Mon Oct 12, 2009 21:35

Re: ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ...

Post by frank »

friar wrote:Συγνώμη φίλοι μου, πιστεύω ότι σκοπός αυτών των οχημάτων ήταν (και είναι) να σε πάνε στη μάχη για να πυροβολήσεις πρώτος. Είναι όπλα, δεν είναι παιχνίδια. Και σαν όπλα πρέπει να τα βλέπουμε, να τα συντηρούμε και να τα χρησιμοποιούμε.
Διαφωνώ. Δεν είναι όπλα, είναι μεταφορικά μέσα που πέρασαν το μεγαλύτερο μέρος της ζωής τους σε συνθήκες ειρήνης και όταν χρειάστηκε, πήγαν και στα μέτωπα. και αυτό το έκανα και πολλάσ άλλα, μη στρατιωτικού τύπου οχήματα (θυμήσου τα Hilux πρόσφατα στη Λιβύη). Αναφορικά με την ασφάλεια, είχαν μεγαλύτερη παθητική και ενεργητική από τα οχήματα της εποχής τους. Σκέψου: πόσα από τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούσαν το 1953 (ενδεικτικά: Opel Kapitan, 2CV πρώτης γενιάς, VW Σκαραβαίος επίσης πρώτης γενιάς, FIAT 1100/103, Ford Anglia κλπ) είχαν καλύτερη ασφάλεια από το Μ38Α1? Είχαν περισσότερα άλογα, ώστε να προσπεράσουν με μεγαλύτερη ασφάλεια? Καλύτερο τιμόνι? Δισκόφρενα? Αν τα συγκρίνεις με τα σημερινά, προφανώς και είναι πολλές γενιές πίσω αλλά δεν πρέπει να ξεχνάμε πως ο οδηγός ενός τέτοιου οχήματος θα πρέπει να εκπαιδευτεί γι' αυτό. Εννοώ πως ένας σημερινός 20άρης δεν έχει φρενάρει ποτέ χωρίς ABS και δεν έχει στρίψει χωρίς υδραυλικό τιμόνι. Αν καβαλήσει ένα Μ38 χωρίς προπόνηση, στο πρώτο φρενάρισμα θα τα παίξει...
ktm25089 wrote:... εαν δεν εβαζα ενα roll-bar και εστω ζωνες μεσης σωστα στερεωμενες δεν θα τα εβαζα πανω.
Ρολμπαρ δεν βάζω για λόγους αυθεντικότητας, ζώνες μέσης έβαλα, αλλά θέλω και καθισματάκια.
ktm25089 wrote:Να ρωτησω κατι και σε εσενα, το ρωτησα και στον Γιαννη αλλα δεν με απαντησε κανεις. Απο οτι σε θυμαμαι στην εκθεση τα εχεις τα κιλακια σου. Οχι οτι εγω δεν τα εχω. Οποτε το τιμονι ερχεται ακριβως κατω απο τον θωρακα στο υψος του διαφραγματος. Φανταστικες ποτε τι θα γινει σε μια απαλη συγκρουση μετωπικη??? Αυτο για την ασφαλεια οδηγου. Για τον συνοδηγο εχει ενα φανταστικο χερουλι εκει μπροστα να χτυπησει την "κασιδα" του και ενα πολυ ωραιο μεταλλικο παρμπριζ να καρφωθει. Ποσοι απο εδω εβαλαν triplex τζαμι οταν αλλαζαν το σπασμενο τους παρμπριζ?? Γιατι 2 Μ151 που ξερω εχουν απλο τζαμι σπιτιου!!
Accepted. Με 35ΜΑΩ το τιμόνι θα σε σκοτώσει αλλά αυτό ισχύει για κάθε αυτοκίνητο προηγούμενης τεχνολογίας, από τα OPEL Astra μέχρι τα Galloper. Απλώς αλλάζει το όριο ταχύτητας που συμβαίνει αυτό. Στα δικά μας η κατάσταση μπορεί να βελτιωθεί με την εκπαίδευση του οδηγού, όπως είπα και πιο πάνω. Σε κάθε περίπτωση, πόσο πιο ασφαλές είναι ένα NIVA, ένα SAMURAI ή ακόμα χειρότερα ένα UAZ Tigr από ένα Μ38Α1 (με τις προδιαγραφές ανακατασκευής και συντήρησης που είπαμε πιο πριν)? Σκέψου πως τα 3 πρώτα κυκλοφορούν "ελεύθερα", χωρίς να αναρρωτιέται ο ιδιοκτήτης τους για θέματα ασφάλειας...
User avatar
friar
Posts: 2512
Joined: Sun Jun 14, 2009 20:39
Location: Οικία Περιγιάλι Παροικία www.to4x4.gr
Contact:

Re: ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ...

Post by friar »

Πιστεύω ότι σχεδιάστηκαν και κατασκευάστηκαν για χρήση από το στρατό και όχι από τον ιδιώτη.
Έτσι επέτρεψε μου να τα βλέπω όπλα και όχι εργαλεία.
Γεγονός είναι ότι τα όπλα έγιναν εργαλεία, όπως και όταν δεν έχεις όπλα πολεμάς με τα εργαλεία.
Άσχετα ποια χρήση έχουν, μερικά από αυτά, ο προορισμός τους ήταν ο πόλεμος.

Στις συγκρίσεις που αναφέρεις, θα πω μόνον, ότι σε ένα 2CV δεν χρειάζεται να κρατιέσαι από όπου βρεις για να μην πεταχτείς έξω στις στροφές, και το 2CV στρίβει, γέρνει γέρνει γέρνει αλλά στρίβει το άτιμο. Όσο για ζώνες παραμόρφωσης και απορρόφησης σύγκρουσης το 2CV παίρνει άριστα αφού διαλύεται ολοκληρωτικά. :oops:

Στην εποχή που αναφέρεσαι (1953 βάλε βγάλε) οι κατασκευαστές, όλοι οι κατασκευαστές, αδιαφορούσαν για μηχανισμούς η συστήματα ασφαλείας και αρνούντο να επενδύσουν χρήματα στον τομέα ασφάλεια μολονότι γνώριζαν πολύ καλά από τον τομέα της αεροπορίας και των αγώνων τι έπρεπε να κάνουν μα δεν το έκαναν για να συγκρατήσουν το κόστος.

Το 1965 ένας δικηγόρος πολιτευτής o Ralph Nader άλλαξε το σκηνικό στο Ντιτρόιτ με το βιβλίο του Unsafe at any speed. Η βιομηχανία αναγκάστηκε να λάβει υπόψιν της τον τομέα ασφάλεια και επιπλέον να εκμεταλλεύεται πλέον διαφημιστικά τα επιτεύγματα της τεχνικής που χρόνια καταχώνιαζαν στα συρτάρια οι λογιστές τους.

Στην δική μας περίπτωση ακόμα και σήμερα δεν νομίζω ότι οι πελάτες, δηλαδή τα επιτελεία δίνουν και πολύ σημασία στον τομέα οδική ασφάλεια αφού το κύριο μέλημα τους είναι η ικανότητα μάχης.
"C'est en voyant un moustique se poser sur ses testicules qu'on réalise qu' on ne peut pas régler tous les problèmes par la violence"...
ktm25089
Posts: 397
Joined: Wed Jul 01, 2009 02:34

Re: ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ...

Post by ktm25089 »

Frank,
Μην ξεχνας οτι τα αυτοκιμητα οπως το astra και το galloper εχουν ζωνες ασφαλειας εαν δεν κανω λαθος.οποτε αυτες ειναι που θα σε κρατησουν σε καποια ταχυτητα ασφαλη.Στα 55χαω περιπου που αναφερεις εχω δει αστρα και ο οδηγος του βγηκε χωρις τιποτα.μονο μια μελανια απο την ζωνη στον θωρακα.Στο τζιπ χωρις ζωνες και ειδικα με κατεβασμενο το τζαμι μαλλον θα κανεις τον σουπερμαν.85% τον ανθρωπων που εκτοξευτηκαν απο αμαξι ειναι νεκροι στον τοπο του συμβαντος.Το νουμερο δεν ειναι δικια μου στατιστικη αλλα του ΕΚΑΒ.Εγω σου μιλησα για πολυ λιγοτερα χιλιομετρα να εχεις την πιθανοτητα να μεινεις μεσα στο τζιπ γιατι με τα 55 δεν θα μεινεις.Επισης καλες οι ζωνες μεσης,αλλα για κανενα καροτσακι μωρου η τιποτα αλλο τετοιο.
Σκεψου λιγο το σκηνικο...............μετωπικη συγκρουση..η ζωνη κραταει σταθερη την λεκανη σου στο καθισμα.ο υπολοιπος κορμος ερχεται με φορα εμπρος και επανω λογω της δυναμης συγκρουσης.χτυπας τον θωρακα και την κοιλια στο τιμονι που σταματανε,το κεφαλί και ο αυχενας συνεχιζουν μεχρι να βρουμε να σταματησουν και αυτα καπου.Ενα μεταλλικο παρμπριζ η ενα τζαμι του.Και βεβαια σταματανε σε γωνια μη συμβατη με το υπολοιπο σωμα.μηδενιζεις ταχυτητα.το σωμα σου επιστρεφει στην αρχικη του θεση.στματαει στο καθισμα,ο αυχενας δεν εχει που να σταματησει και συνεχιζει και αυτος προς τα πισω ξανα παλι σε αποτομη καμψη και στροφη συνηθως μεχρι να σταματησει.υπολογισες κακωσεις????Ξεχασα να βαλω το ΒΑΣΙΚΟΤΑΤΟ προσκεφαλο που δεν υπαρχει στα τζιπ μας.
Συμφωνω απολυτα με οτι ολα τα αυτοκινητα χωρις ζωνες και προσκεφαλα της αποχης ηταν σκοτωστρες.αλλα υπηρχε και ενα σημαντικο.δεν εκτοξευοσουν τοσο ευκολα απο εκει μεσα.ειχαν πορτες και οροφη.ειναι μεγαλη αναλυση να σου εξηγησω ακριβως την μηχανικη του ατυχηματος οταν καποιος πεταει μεσα απο το αμαξι.δεν ειναι απλα σαν να επεσε απο υψος.
Η συζητηση ειναι γυρω απο τα στρατιωτικα τζιπ.εαν ειμασταν σε ενα φορουμ με σκαραβαιους η 2CV παλι την ιδια αποψη θα ειχα.Ισως λιιιιιγο πιο μαλακια.

Rollbar καλα κανεις και δεν βαζεις.Εγω το βαζω.Και οταν ειναι για καμια παρελαση η εκθεση το βγαζω.Η ζωη μου μετραει πιο πολυ απο την αυθεντικοτητα.Δεν εχουμε και καμια 250GTO να κρατησουμε μεχρι την τελευταια βιδα αυθεντικη.Οταν θα μεινουν πολυ λιγα Μ38Α1 θα το κανω αυθεντικο.
Επισης θα ηθελα να μαθω που και πως θα στηριξεις τα καθισματακια?στο πισω καθισμα με τις ζωνες μεσης?
malonitis
Posts: 127
Joined: Wed Jul 15, 2009 19:40
Location: Ροδος

Re: ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ...

Post by malonitis »

καλημερα φιλοι μου!!
εγω πιστευω οτι το θεμα ειναι για ποια χριση το εχει ο καθενας μας. Ο ενας μπορει να το θελει για μπιμπελο και να μην τον ενδιαφερει τιποτα αλλο εκτος απο την αυθεντικοτητα του,αλλος μπορει να το θελει για καθημερινη χρηση και αλλος για γεοργικο-εκχιονιστικο μιχανημα. εγω προσωπικα αγορασα το Μ38Α1 για εκδρομες στο βουνο (με οτι αυτο συνεπαγετε) και για σιχνη χριση αρα η ασφαλεια για μενα ηταν το πρωτο θεμα. ετσι εβαλα ρολμπαρ οπου πανω σε αυτο προσαρμοσα ζωνες ασφαλειας. Επισης τα καθησματα μου ειναι τυπου μπακετ με μαξιλαρακι για τον αυχενα.Προσπαθω εξοτερικα τουλαχιστον να ειναι κοντα στην αρχικη του μορφη και να φερνει μνημες στον κοσμο αλλα η χριση που του κανω σε σχεση με την ασφαλεια δεν με αφινουν να το κρατισω αυθεντικο.
και για του λογου το αληθες......!!!!!
Image
Γιαυτο λοιπον ας αφυσουμε τις παρεξιγησεις στην ακρη. Ειμαστε μια ομορφη παρεα με κινο ενδιαφερον δηλ. τα στρατιωτικα οχηματα, ας βοηθησουμε ο ενας τον αλλο, ας μιραστουμε τις γνωσεις μας και ας κανουμε τις αντιπαραθεσεις-προτασεις.
ktm25089
Posts: 397
Joined: Wed Jul 01, 2009 02:34

Re: ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ...

Post by ktm25089 »

δεν υπηρχε κανενα θεμα παρεξηγησης.Καλα εκανες εσυ με το δικο σου.Ο καθενας το μετατρεπει συμφωνα με την χρηση του.Απλα εγω προσπαθησα να δειξω οτι το συγκεκριμενο οχημα στην εργοστασιακη του μορφη εχει μηδες ασφαλεια σε ολους τους τομεις.Και συνεχιζω να πιστευω εαν το σκεφτει καποιος σωστα οτι δεν θα εχει αντιθετη αποψη.Τ
malonitis
Posts: 127
Joined: Wed Jul 15, 2009 19:40
Location: Ροδος

Re: ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ...

Post by malonitis »

σωστα!!!! συμφωνω με τα λεγομενα σου.
Post Reply

Return to “Military”