Ο πολεμιστής της φωτιάς !
Posted: Sat Jan 29, 2011 11:02
Αυτό το ποστ, σκοπό έχει να παρουσιάσει ένα όχημα που για κάποιους, που δεν θα το χρειαζόταν άλλο και (που έχουν την δυνατότητα να το αντικαταστήσουν,) θα το πετούσαν.
Θα καταλάβετε και θα δείτε πως μπορεί να γίνει χρήσιμο και αξιοποιήσιμο, για πολλά χρόνια ακόμα!
Ο όμιλος φίλων του δάσους , ( http://www.ofd.gr/index.php ) παρέλαβε την Παρασκευή 2/7/2010 ένα όχημα που θα δώσει `φτερά` στις δυνατότητες του.
Το παραλάβαμε με την διοίκηση του ομίλου και από τα αποθέματα της Ελληνικής πυροσβεστικής.
Η άφιξη του `πολεμιστή` στην έδρα του ομίλου έκανε πολλούς από εμας να χαρούμε .
Άλλοι για τις δυνατότητες που έχει , άλλους γιατι τους θύμισε τα αντίστοιχα χρόνια που είχαν περάσει με ένα ίδιου τύπου την στρατιωτική τους θητεία, και άλλους γιατι βλέπουν τον όμιλο να γιγαντώνεται με την συλλογική και ομαδική δουλειά που γίνεται μέσα σε αυτόν.
(συγγνώμη ξέφυγα) χα χα!
Ας μην μακρηγορούμε λοιπόν και ας περάσουμε στην παρουσίαση του `πολεμιστή της φωτιάς` όπως αυτός θα παίρνει την νέα του μορφή βήμα- βήμα, και μέρα με την ημέρα!
Το όχημα λοιπόν είναι ένα Steyr τύπου 680 M3


Τα εν λόγο οχήματα κατασκευαζόταν από το 1983 στο εργοστάσιο της ΕΛΒΟ στην Θεσσαλονίκη.
Ο δικός μας λοιπόν πολεμιστής είναι κατασκευής του 1984.
Το όχημα υπηρετούσε στην παραμεθόρια περιοχή της Κω!
Εδώ ακόμα σε υπηρεσία στον πυροσβεστικό σταθμό.

Πρώτη εντύπωση και θετική μετά από την επιθεώρηση του είναι πως το όχημα είναι σε πολύ καλή κατάσταση (βάση των ετών που έχει, και του τόπου που υπηρετούσε).
δείτε λοιπόν και μόνοι σας…..










Σίγουρα θέλει δουλειά για να το φέρουμε στα ψηλά στάνταρ του ομίλου.(αυτο όμως δεν μας πτοεί)





Ξεκινήσαμε λοιπόν από την γνωστή συνταγή του σχεδιασμού της αναγέννησης του.
Αφού καταλήξαμε σε ένα βασικό πλάνο…, σηκώσαμε τα μανίκια και ξεκινήσαμε τις εργασίες.!!
Αφαιρέθηκαν τα χαλασμένα εξαρτήματα, και εν συνεχεία πλύθηκε εξονυχιστικά (γιατι είπαμε ότι η καθαριότητα είναι η μίση δουλειά)



Τρίφτηκαν και ξεσκουριάστηκαν όλα τα σημεία που ίσως είχαν κάποιες σκουριές.

Περάστηκαν με σταθεροποιητή σκουριάς, και κατόπιν δυο χέρια αστάρι τύπου `σασικοτ`.

Σειρά έχουν τα εμπρός φανάρια που λύθηκαν και μπήκαν σε αυτά νέες λάμπες ποιο δυνατές.

Αντικαταστάθηκε η μόνωση στο καπάκι της μηχανής και των υπολοίπων εξαρτημάτων (αφού βγήκε η παλιά και βάφτηκαν και αυτα πρωτα από μέσα.)

Εν συνέχεια των εργασιών και σειρά έχει τώρα το εσωτερικό βάψιμο για να εναρμονιστεί με το γενικό πλάνο μας.
Το χρώμα που επιλέχτηκε έχει έναν χαρακτήρα ρετρό με ματ υφή όπως θα ταίριαζε σε έναν `παλαίμαχο πολεμιστή` χα χα!
Τρίφτηκε λεπτομερέστατα (αυτο άλλωστε θα δώσει και το τέλειο αποτέλεσμα) όλος ο εσωτερικός χώρος της καμπίνας.

Πλύθηκε για να φύγουν όλες οι σκόνες και μονώθηκε .



Έτοιμο ποια και με το πιστολι της βαφής γεμάτο άρχισε να αλλάζει χρώμα εσωτερικά.






Στο κενό που περιμέναμε να τραβήξει το χρώμα, σειρά πήραν τα νέο αγορασμένα χαρμποτ. Κόπηκαν βάση των παλιών για να αντικαταστήσουν τις εσωτερικές ταπετσαρίες.


Εν συνεχεία επενδυθήκαν με νέα υλικά και αφέθηκαν στην άκρη για να τοποθετηθούν αργότερα.






Αφού το χρώμα έχει τραβήξει μπαίνει μόνωση εσωτερικά στις πόρτες. Αλλα και ένα νάιλον σφραγίζει εσωτερικά σε αυτές για οδηγεί τυχών νερά μακριά από τις νέες ταπετσαρίες.



Το χρώμα έχει τράβηξει αρκετά καλα. Ηρθε η ώρα που μου αρέσει περισσότερο.
Επένδυση με εύκαμπτη μοκέτα.
Κομμάτι – κομμάτι ντύνετε και παίρνει μορφή.



Μερικές λεπτομέρειες που φυσικά κάνουν την διάφορα.

Παράλληλα γίνονται και διαφορές άλλες εργασίες από πολλούς συναδέλφους που εργάζονται σαν μια κοινότητα μυρμηγκιών.
Άλλοι γρασάρουν, άλλοι κολλούν και αντικαταστούν μεταλλικά κομμάτι της καρότσας , και άλλοι επισκεύασαν και ρύθμισαν την αντλία, άλλοι τύλιξαν σωστά και έλεγξαν το σύρμα του εργάτη!







Συνεχεία λοιπόν με περισσότερες φώτο ……..
Παραλαβή λοιπόν σήμερα 9.30 των καθισμάτων από τον ταπετσιέρη όπου και είχαν πάει, και άφιξη στον όμιλο μετά από 30`.
Ξεκίνησε η τοποθέτηση τους, μετά από κάποιες άλλες, λεπτομερές που έγιναν πριν από αυτήν.



Το τελικό αποτέλεσμα (σχεδόν ακόμα) ανταμοιβή τους κόπους μας και μας βάζει σε σκέψεις για το αν (έτσι όπως βγήκε) θα πρέπει τελικά να το βγάζουμε στις φωτιές η` να πηγαίνουμε για καφέ στο κολονάκι??? Χα χα!!!
Σήμερα επίσης βγήκε και το ψυγείο για να πάει στον τεχνικό για ένα κολληματακι και έναν έλεγχο από έμπειρο μάτι.



Εν συνεχεία και με την ευκαιρία της απουσίας του ψυγείου πλύθηκε το σύστημα ψύξης του κορμού από τον κινητήρα..

και ακλούθησε η πλύση ολόκληρου του κινητήρα αυτήν την φορά με τα κατάλληλα χημικά και την βοήθεια υψηλής πίεσης.

Αποχώρηση σήμερα ποιο νωρίς 18.00 από τον όμιλο για τις ετοιμασίες εμού, για την απόδραση κανονισμένο από πολύ καιρό πριν) του Σαββατοκύριακου
Την Δευτέρα με νεότερα…….
Συνεχεία για σήμερα με την τοποθέτηση λεπτομερών όπως οι φούσκες στους λεβιέδες, τα λάστιχα στις πόρτες, και την οριστική τοποθέτηση της ταπετσαρίας του ουρανού, μετά από την περαίωση της τοποθέτησης των απαραίτητων γραμμών ρεύματος για τις συσκευές που θα τοποθετηθούν στην κονσόλα οροφής στην συνεχεία.






ο πρόεδρος φυσικά και καμαρώνει.

Ακλούθησαν και κάποιες δοκιμές της αντλίας μετά από τις ρυθμίσεις της.



Εκτες ακλουθήσαμε την ολοκλήρωση του σχεδιασμού της κονσόλας οροφής και της κεντρικής.
Επίσης τοποθετηθήκαν τα νέα φλας (πρόχειρα) για να υπάρχουν σε τυχών νέο περιστατικό, και τοποθετήθηκε το νέο όργανο πίεσης της αντλίας.
Σήμερα λοιπόν έχω ασχοληθεί με την επένδυση των δυο κονσόλων και την τοποθέτηση των μηχανημάτων επάνω σε αυτές.
Και αυτήν την φορά έκατσαν σωστά και όπως ήθελα.



Από αριστερά προς τα δεξιά είναι ο μηχανισμός για τις σειρήνες και το μεγάφωνο, στην συνέχεια είναι το mp3 CD (για να ακούμε και μουσικουλα και είναι δωρεά του Αλέξη). Δεξιά είναι το μηχανημάτων των επικοινωνιών VHF και ένας αναπτήρα για παροχή ρευματος.
Στο κάτω μέρος της κονσόλας οροφής τοποθετηθήκαν τρις διακόπτες που θα εξυπηρετήσουν διάφορα πρόσθετα ηλεκτρικά αξεσουάρ.



Η κεντρικής κονσόλας σκοπό έχει να εξυπηρετήσει την άνεση και την πρακτικότητα του πληρώματος.
Επενδύθηκε με ψιλό αφρολεξακι και δερματίνη όμοια με του υπόλοιπου χώρου.
Περιλαμβάνει δυο θέσεις για νερό –καφέ- η` αναψυκτικά, και δυο επιπλέων κρυφές που μπορούν να παίξουν τον ρόλο του σταχτοδοχείου για τους θεριακλήδες χα χα χα χα!!
Επίσης διαθέτει δυο ακόμα μικρές θέσεις για τα τηλέφωνα η` τα φορητά VHF του πληρώματος.


Επίσης διαθέτει και ένα κλειστο κιβώτιο για ποιο πολύτιμα αντικείμενα που δεν θα θέλαμε να είναι σε κοινή θέα.


Αύριο λοιπόν θα μπουν και στην τελική τους θέση και θα δούμε το τελικό αποτέλεσμα στο σύνολο του.
Πρωί πρωί λοιπόν και πρόβα επί του αυτοκίνητου.

Όλα βαίνουν καλώς και προσχωρούμε στην στερέωση τους .



Ακλουθούν οι εργασίες στο εξωτερικό αυτή την φορά.
Μαρκάρονται οι λακκούβες και τα σημεία που θα χρειαστούν τρίψιμο.



Ο Ευτυχης από πίσω στοκάρει τα σημεία που έχουν τριφτεί…..

Ο Νίκος και ο Σάκης έχουν αναλάβει το ηλεκτρολογικό κομμάτι και τη συνδεσμολογία της κονσόλας με τα μηχανήματα. (ελπίζω να μην έχουμε πρόβλημα` Χιούστον με λαμβάνεις`?? χα χα


Στην συνεχεία περάστηκαν τα σημεία που είχαν σκουριές με τον σταθεροποιητή σκουριάς και μόλις στέγνωσε τοποθετηθήκαν τα κομμάτια αλουμινίου που είχαν κοπεί εκ των προτέρων .




Αλλαγή και στη θεση της ρεζέρβας.
Αυτήν την φορά μετακομίζει στην οροφή του οχήματος για απελευθέρωση χώρου από το εσωτερικό των ερμαρίων.


Αναχώρηση αργά το απόγευμα αφήνοντας τον Σάκη και τον Νίκο να ασχολούνται ακόμα με τα καλώδια. …..Χιούστον ακούς????


Παρασκευή και τοποθετηθήκαν οι σωλήνες της υψηλής πίεσης στις θέσεις τους στα πλαϊνά ερμάρια.


Περάστηκαν οι νέες γραμμές από ηλεκτρικές παροχές προς τα πίσω.(μεγάφωνα VHF, φάροι, φώτα όπισθεν με βομβητές, φώτα όγκου κλπ.)

Ακολούθησε το άδειασμα και η τακτοποίηση των ερμαρίων εν όψη της βαφής…


Συνεχεία λοιπόν στο πρωινό του Σαββάτου με τοποθέτηση μερικών ακόμα εσωτερικών λεπτομερών, όπως οι θήκες στις πόρτες , και η βαφή των εσωτερικών θυρίδων για τις ασφάλειες.


και η αλλαγή των φθαρμένων κουμπιών των χειριστηρίων στα εμπρός διαφορικά και τα μπλόκε.

Ακλουθήσαμε με τα τελικά στοκαρίσματα, και μετά το τέλος τους ένα καλό πλύσιμο για το βάψιμο.
Ξεκίνησε το μαρκάρισμα(μόνωση) των τζαμιών και άλλων σημείων που δεν θα βαφτούν.



Τέλος τοποθετήθηκε στην τελική του θέση όπου και την Δευτέρα το πρωί θα αναλάβουν τα πιστόλα την δράση!!....

Δευτέρα πρωί και με τον καιρό να μαζεύει σύννεφα αλλά και ιδανικός χωρίς ζέστη, τα πιστόλα (βαφής) αναλαμβάνουν δράση.

Ο μαστρο Δημήτρης (που προσφέρθηκε εθελοντικά μόλις έμαθε για την βαφή του οχήματος) βάζει την τέχνη του. Τον ευχαριστώ πολύ εγω και ελπίζω και όλοι μας.

Σε μια ωρίτσα το όχημα έχει αλλάξει όψη…….και είναι πλέων ασταρωμένο.

Αναμονή μισής ώρας για να τραβήξει λίγο έτσι ώστε να μπορέσουμε να το αποχαρταρουμε (τρίψιμο ελαφριά) για να ξεκίνησε η διαδικασία της τελικής βαφής.
Φτιάχνετε το χρώμα και πάμε…….
Επιτέλους κόκκινο χα χα!!



Τα σύννεφα και ο καιρός δεν έχει την ιδία πρόθεση με εμας όμως…… Φτάνοντας στο δεύτερο χέρι και μείνει μόνο το κουβούκλιο της καμπίνας του οδηγού ανοίγουν οι ουρανοί……

Έτσι το πρόγραμμα παίρνει αναβολή και ραντεβού για αύριο το πρωί. Για το τελικό χέρι του χρώματος.
Πρωί λοιπόν της τρίτης και μετά από έναν έλεγχο για τυχόν απώλειες από την χθεσινή βροχή, ξεκινάμε την τελική ευθεία ….


Από το δεύτερη χέρι ακόμα και η γυαλάδα του θαμπού `πολεμιστή` είναι παρελθών.


Μετά από μια ωρίτσα και έναν καφέ ξεκίνησε η διαδικασία του βγαλσίματος των ταινιών και των χαρτιών.
Καμαρώστε λοιπόν τον `πολεμιστή με την νέα του αστραφτερή φορεσιά.


Αύριο ξεκινάμε το βάψιμο του σασί και των ζαντών…
Μιας και πήραμε φορά είπαμε να βάψουμε και το κομμάτι του σασί!!
Έτσι λοιπόν πλύθηκε σχολαστικά και αφού στέγνωσε περάστηκε με το ιδικό χρώμα που φτιάχνετε για αυτήν την δουλειά.


Μαζί του περάστηκαν και όλα τα μηχανικά μέρη , όπως άξονες, διαφορικά, και σουστοφυλα της ανάρτησης.

Σειρά παίρνουν οι ζάντες για βάψιμο που με ένα βαθύ ασημί χρώμα θα αναδείξει το κόκκινο του αμαξώματος.
Αφού τρίφτηκαν και καθαρίστηκαν και αυτές από τα λιπαντικά που είχαν επάνω τους, η Δέσποινα και ο Κώστας ανέλαβαν το μαρκάρισμα για να μην βαφτούν τα ελαστικά.


Φυσικά και ακλούθησε έλεγχος για την διαπίστωση της σωστής εργασίας τους…..χα χα χα χα χα!!!!!

Έτσι ξεκίνησα και το βάψιμο.


Μετά από δυο ωρίτσες είναι ποια έτοιμο και γυαλοκοπά εκτυφλωτικά στον μεσημεριανό ήλιο!!!



Συνεχεία λοιπόν με την τοποθέτηση και το βάψιμο των παρελκυμένων και των διαφόρων εξαρτημάτων του.
Μερικές ώρες ωρίμανσης του χρώματος και αργά το απόγευμα ξεκίνα ο Νίκος , ο Κώστας , ο Βασίλης, και οι υπόλοιποι συνάδελφοι την τοποθέτηση και τον έλεγχο των ηλεκτρολογικών.
Αν βρουν άκρη με αυτήν την μακαρονάδα!! Χα χα!(δεν τους φοβάμαι όμως)

Μπαίνουν τα φωτιστικά σώματα πίσω και συνδέονται.




Μπαίνουν και τα φώτα όγκου.


Αρχίζει να παίρνει μορφή λοιπόν…………..ο παλαίμαχος.!!
Αλλά το ποιο καλό είναι ότι αρέσει κιόλας χα χα!!


Σήμερα ασχοληθήκαμε με την τοποθέτηση των λειτουργικών αξεσουάρ.
Έτσι μπήκαν οι νέοι λασπωτήρες και στην συνεχεία τελείωσαν τα φώτα όγκου .

Μετά ασχοληθήκαμε με την τοποθέτηση των νέων προειδοποιητικών σημάτων που είναι αλλά υποχρεωτικά και αλλά μπήκαν για να γίνει ποιο ασφαλής η κίνηση του οχήματος στον δρόμο.







Αύριο θα ασχοληθούμε με τα νέα φώτα (τύπου λεντ) που θα τοποθετηθούν ψηλά στο επάνω μέρος.

Μετά από κάποιες υποχρεώσεις που προέκυψαν το πρωινό του Σαββάτου, ξεκινήσαμε με την τοποθέτηση των διακριτικών αυτοκόλλητων του ομίλου.




Έτοιμο λοιπόν και με τα πλήρη διακριτικά στην `στολή του` χα χα!!
Τρις η ώρα αναχώρησα αφήνοντας τον συνάδελφο Νίκο και την πάντα παρούσα Δέσποινα που φροντίζει τα πάντα.. χα χα, να συνεχίζουν την σύνδεση των πίσω και επάνω φώτων αλλά και την σύνδεση κάποιων άλλων ηλεκτρικών συστημάτων.
Άντε και τελειώνουμε μέσα στην εβδομάδα (ελπίζω!!!!!)
Συνεχεία λοιπόν την Δευτέρα το απόγευμα μετά την δουλειά.
Συνεχεία λοιπόν και σειρά έχει το ίσιωμα του στραβού προφυλακτήρα από πιθανή στενή επαφή με κάποιο αντικείμενο στα χέρια του προηγούμενου ιδιοκτήτη.!
Δέσιμο στον κορμό του πεύκου που υπάρχει στο προαύλιο χώρο του ομίλου και με την βοήθεια του ιμάντα του συναδέλφου Γιώργου (F-115) επανήλθε στην αρχική του θέση και εμφάνιση!.



Ακολουθεί η διαδικασία της μόνωσης της καμπίνας για να βαφτεί ο προφυλακτήρας και τα φρυδακια επάνω από τους μπροστινούς τροχούς.







Αφού στέγνωσαν αυτά, και το εμπρός προστατευτικό κάγκελο, που τοποθετήθηκε αμέσως, μαζί με τα νέα ναυτικά κλειδιά στις δέστρες του προφυλακτήρα, μπήκαν και οι προβολείς της ομίχλης, επάνω του!
Και μην βιαστείτε να πείτε ` τι προβολείς ομίχλης είναι αυτοι και πόσο ψηλά είναι βαλμένοι?`




Τοποθετηθήκαν επίτηδες έτσι ώστε να μην εμποδίζουν το άνοιγμα του ίδιου του κάγκελου (για τον έλεγχο του ψυγείου) αλλά και αργότερα, να φέγγουν από ψηλά και πάνω από το μαχαίρι (είναι στα μελλοντικά σχέδια) για την μετατροπή του οχήματος σε εκχιονιστικό.!!
Τοποθετήθηκε και η πίσω νέα σκάλα και μπήκαν και τα απαραίτητα προειδοποιητικά σήματα επάνω σε αυτήν.




Συνεχεία με την ολοκλήρωση της κεντρικής επάνω κονσόλας και την τελική της σύνδεση.

Σαββάτο απόγευμα η νύκτα πέφτει , και ο πολεμιστής σε πλήρη φωταγώγηση.




Το εσωτερικό και αυτό σε πλήρη λειτουργία!



Τα φώτα strobe (φλας) για να ανοίγει γρήγορα ο δρόμος μπροστά του!


Συνεχεία λοιπόν την επόμενη με την τοποθέτηση των πλαϊνών σκαλοπατιών (ράμπες) γιατι και οι κοντοί πρέπει να φτάνουν στα ποιο ψηλά επίπεδα! Χα χα!



Σειρά έχουν τα προστατευτικά για τα φανάρια και τους φάρους στην οροφή!





Από ένα πυροσβεστικό όχημα δεν θα πρέπει να λείπει ένα πλήρες φαρμακείο.
Εδώ λοιπόν στην θέση του και αυτό.

Στις πόρτες του έχουν τοποθετηθεί μπουκάλες (stabilizer) αμορτισέρ για να τις κρατουν ανοικτές με όσα μποφόρ αέρα και να επιχειρεί στην φωτιά!

Έτοιμος λοιπόν ο πολεμιστής μας και από σήμερα είναι έτοιμος να παραστεί όπου του ζητηθεί!!!
Καλορίζικος λοιπόν συνάδελφοι ο πολεμιστής μας!!




Μετά από δυο μήνες (καθημερινής σχεδόν) δουλείας επάνω στο όχημα , θα ήθελα να πω ένα να μεγάλο ευχαριστώ στους συναδέλφους (και τώρα ποια φίλους) για την εμπιστοσύνη τους, την όρεξη τους, την βοήθεια τους, αλλά και τα χρήματα , που διέθεσαν όλον αυτόν τον καιρό.
Ιδικά στους….τον πρόεδρο του ομίλου κ Στάθη Λεμπεση και το μέλος του Δ.Σ. τον Θανάση Κασαπιδη, για την εμπιστοσύνη που μου έδηξαν (σαν νέο μέλος του ομίλου) και με εμπιστεύτηκαν για τις γνώσεις μου, ώστε να αναγεννήσουμε τον `πολεμιστή μας`!
Τους συναδέλφους Νίκο (F-71) , Κώστα,(F-113), Νίκο( F-35), (Σάκη F-37), (Αλέξη F-40).
Φυσικά δεν θα μπορούσα να μην ευχαριστήσω την (Δέσποινα F-118) που μας φρόντιζε με τους καφέδες της αλλά και τα τοστ της.
Επίσης τον γιο μου (Κώστα A-161) για την υπομονή και τις ατελείωτες ώρες που ήταν πάντα μαζί μου
Υ.Γ. Σειρά έχει μέσα στο νέο έτος ένα Unimog 416 DoKa Ex-Fire Truck

Θα καταλάβετε και θα δείτε πως μπορεί να γίνει χρήσιμο και αξιοποιήσιμο, για πολλά χρόνια ακόμα!
Ο όμιλος φίλων του δάσους , ( http://www.ofd.gr/index.php ) παρέλαβε την Παρασκευή 2/7/2010 ένα όχημα που θα δώσει `φτερά` στις δυνατότητες του.
Το παραλάβαμε με την διοίκηση του ομίλου και από τα αποθέματα της Ελληνικής πυροσβεστικής.
Η άφιξη του `πολεμιστή` στην έδρα του ομίλου έκανε πολλούς από εμας να χαρούμε .
Άλλοι για τις δυνατότητες που έχει , άλλους γιατι τους θύμισε τα αντίστοιχα χρόνια που είχαν περάσει με ένα ίδιου τύπου την στρατιωτική τους θητεία, και άλλους γιατι βλέπουν τον όμιλο να γιγαντώνεται με την συλλογική και ομαδική δουλειά που γίνεται μέσα σε αυτόν.
(συγγνώμη ξέφυγα) χα χα!


Ας μην μακρηγορούμε λοιπόν και ας περάσουμε στην παρουσίαση του `πολεμιστή της φωτιάς` όπως αυτός θα παίρνει την νέα του μορφή βήμα- βήμα, και μέρα με την ημέρα!
Το όχημα λοιπόν είναι ένα Steyr τύπου 680 M3


Τα εν λόγο οχήματα κατασκευαζόταν από το 1983 στο εργοστάσιο της ΕΛΒΟ στην Θεσσαλονίκη.
Ο δικός μας λοιπόν πολεμιστής είναι κατασκευής του 1984.
Το όχημα υπηρετούσε στην παραμεθόρια περιοχή της Κω!
Εδώ ακόμα σε υπηρεσία στον πυροσβεστικό σταθμό.

Πρώτη εντύπωση και θετική μετά από την επιθεώρηση του είναι πως το όχημα είναι σε πολύ καλή κατάσταση (βάση των ετών που έχει, και του τόπου που υπηρετούσε).
δείτε λοιπόν και μόνοι σας…..










Σίγουρα θέλει δουλειά για να το φέρουμε στα ψηλά στάνταρ του ομίλου.(αυτο όμως δεν μας πτοεί)





Ξεκινήσαμε λοιπόν από την γνωστή συνταγή του σχεδιασμού της αναγέννησης του.
Αφού καταλήξαμε σε ένα βασικό πλάνο…, σηκώσαμε τα μανίκια και ξεκινήσαμε τις εργασίες.!!
Αφαιρέθηκαν τα χαλασμένα εξαρτήματα, και εν συνεχεία πλύθηκε εξονυχιστικά (γιατι είπαμε ότι η καθαριότητα είναι η μίση δουλειά)



Τρίφτηκαν και ξεσκουριάστηκαν όλα τα σημεία που ίσως είχαν κάποιες σκουριές.

Περάστηκαν με σταθεροποιητή σκουριάς, και κατόπιν δυο χέρια αστάρι τύπου `σασικοτ`.

Σειρά έχουν τα εμπρός φανάρια που λύθηκαν και μπήκαν σε αυτά νέες λάμπες ποιο δυνατές.

Αντικαταστάθηκε η μόνωση στο καπάκι της μηχανής και των υπολοίπων εξαρτημάτων (αφού βγήκε η παλιά και βάφτηκαν και αυτα πρωτα από μέσα.)

Εν συνέχεια των εργασιών και σειρά έχει τώρα το εσωτερικό βάψιμο για να εναρμονιστεί με το γενικό πλάνο μας.
Το χρώμα που επιλέχτηκε έχει έναν χαρακτήρα ρετρό με ματ υφή όπως θα ταίριαζε σε έναν `παλαίμαχο πολεμιστή` χα χα!
Τρίφτηκε λεπτομερέστατα (αυτο άλλωστε θα δώσει και το τέλειο αποτέλεσμα) όλος ο εσωτερικός χώρος της καμπίνας.

Πλύθηκε για να φύγουν όλες οι σκόνες και μονώθηκε .



Έτοιμο ποια και με το πιστολι της βαφής γεμάτο άρχισε να αλλάζει χρώμα εσωτερικά.






Στο κενό που περιμέναμε να τραβήξει το χρώμα, σειρά πήραν τα νέο αγορασμένα χαρμποτ. Κόπηκαν βάση των παλιών για να αντικαταστήσουν τις εσωτερικές ταπετσαρίες.


Εν συνεχεία επενδυθήκαν με νέα υλικά και αφέθηκαν στην άκρη για να τοποθετηθούν αργότερα.






Αφού το χρώμα έχει τραβήξει μπαίνει μόνωση εσωτερικά στις πόρτες. Αλλα και ένα νάιλον σφραγίζει εσωτερικά σε αυτές για οδηγεί τυχών νερά μακριά από τις νέες ταπετσαρίες.



Το χρώμα έχει τράβηξει αρκετά καλα. Ηρθε η ώρα που μου αρέσει περισσότερο.
Επένδυση με εύκαμπτη μοκέτα.
Κομμάτι – κομμάτι ντύνετε και παίρνει μορφή.



Μερικές λεπτομέρειες που φυσικά κάνουν την διάφορα.

Παράλληλα γίνονται και διαφορές άλλες εργασίες από πολλούς συναδέλφους που εργάζονται σαν μια κοινότητα μυρμηγκιών.
Άλλοι γρασάρουν, άλλοι κολλούν και αντικαταστούν μεταλλικά κομμάτι της καρότσας , και άλλοι επισκεύασαν και ρύθμισαν την αντλία, άλλοι τύλιξαν σωστά και έλεγξαν το σύρμα του εργάτη!







Συνεχεία λοιπόν με περισσότερες φώτο ……..
Παραλαβή λοιπόν σήμερα 9.30 των καθισμάτων από τον ταπετσιέρη όπου και είχαν πάει, και άφιξη στον όμιλο μετά από 30`.
Ξεκίνησε η τοποθέτηση τους, μετά από κάποιες άλλες, λεπτομερές που έγιναν πριν από αυτήν.



Το τελικό αποτέλεσμα (σχεδόν ακόμα) ανταμοιβή τους κόπους μας και μας βάζει σε σκέψεις για το αν (έτσι όπως βγήκε) θα πρέπει τελικά να το βγάζουμε στις φωτιές η` να πηγαίνουμε για καφέ στο κολονάκι??? Χα χα!!!
Σήμερα επίσης βγήκε και το ψυγείο για να πάει στον τεχνικό για ένα κολληματακι και έναν έλεγχο από έμπειρο μάτι.



Εν συνεχεία και με την ευκαιρία της απουσίας του ψυγείου πλύθηκε το σύστημα ψύξης του κορμού από τον κινητήρα..

και ακλούθησε η πλύση ολόκληρου του κινητήρα αυτήν την φορά με τα κατάλληλα χημικά και την βοήθεια υψηλής πίεσης.

Αποχώρηση σήμερα ποιο νωρίς 18.00 από τον όμιλο για τις ετοιμασίες εμού, για την απόδραση κανονισμένο από πολύ καιρό πριν) του Σαββατοκύριακου
Την Δευτέρα με νεότερα…….
Συνεχεία για σήμερα με την τοποθέτηση λεπτομερών όπως οι φούσκες στους λεβιέδες, τα λάστιχα στις πόρτες, και την οριστική τοποθέτηση της ταπετσαρίας του ουρανού, μετά από την περαίωση της τοποθέτησης των απαραίτητων γραμμών ρεύματος για τις συσκευές που θα τοποθετηθούν στην κονσόλα οροφής στην συνεχεία.






ο πρόεδρος φυσικά και καμαρώνει.

Ακλούθησαν και κάποιες δοκιμές της αντλίας μετά από τις ρυθμίσεις της.



Εκτες ακλουθήσαμε την ολοκλήρωση του σχεδιασμού της κονσόλας οροφής και της κεντρικής.
Επίσης τοποθετηθήκαν τα νέα φλας (πρόχειρα) για να υπάρχουν σε τυχών νέο περιστατικό, και τοποθετήθηκε το νέο όργανο πίεσης της αντλίας.
Σήμερα λοιπόν έχω ασχοληθεί με την επένδυση των δυο κονσόλων και την τοποθέτηση των μηχανημάτων επάνω σε αυτές.
Και αυτήν την φορά έκατσαν σωστά και όπως ήθελα.



Από αριστερά προς τα δεξιά είναι ο μηχανισμός για τις σειρήνες και το μεγάφωνο, στην συνέχεια είναι το mp3 CD (για να ακούμε και μουσικουλα και είναι δωρεά του Αλέξη). Δεξιά είναι το μηχανημάτων των επικοινωνιών VHF και ένας αναπτήρα για παροχή ρευματος.
Στο κάτω μέρος της κονσόλας οροφής τοποθετηθήκαν τρις διακόπτες που θα εξυπηρετήσουν διάφορα πρόσθετα ηλεκτρικά αξεσουάρ.



Η κεντρικής κονσόλας σκοπό έχει να εξυπηρετήσει την άνεση και την πρακτικότητα του πληρώματος.
Επενδύθηκε με ψιλό αφρολεξακι και δερματίνη όμοια με του υπόλοιπου χώρου.
Περιλαμβάνει δυο θέσεις για νερό –καφέ- η` αναψυκτικά, και δυο επιπλέων κρυφές που μπορούν να παίξουν τον ρόλο του σταχτοδοχείου για τους θεριακλήδες χα χα χα χα!!
Επίσης διαθέτει δυο ακόμα μικρές θέσεις για τα τηλέφωνα η` τα φορητά VHF του πληρώματος.


Επίσης διαθέτει και ένα κλειστο κιβώτιο για ποιο πολύτιμα αντικείμενα που δεν θα θέλαμε να είναι σε κοινή θέα.


Αύριο λοιπόν θα μπουν και στην τελική τους θέση και θα δούμε το τελικό αποτέλεσμα στο σύνολο του.
Πρωί πρωί λοιπόν και πρόβα επί του αυτοκίνητου.

Όλα βαίνουν καλώς και προσχωρούμε στην στερέωση τους .



Ακλουθούν οι εργασίες στο εξωτερικό αυτή την φορά.
Μαρκάρονται οι λακκούβες και τα σημεία που θα χρειαστούν τρίψιμο.



Ο Ευτυχης από πίσω στοκάρει τα σημεία που έχουν τριφτεί…..

Ο Νίκος και ο Σάκης έχουν αναλάβει το ηλεκτρολογικό κομμάτι και τη συνδεσμολογία της κονσόλας με τα μηχανήματα. (ελπίζω να μην έχουμε πρόβλημα` Χιούστον με λαμβάνεις`?? χα χα


Στην συνεχεία περάστηκαν τα σημεία που είχαν σκουριές με τον σταθεροποιητή σκουριάς και μόλις στέγνωσε τοποθετηθήκαν τα κομμάτια αλουμινίου που είχαν κοπεί εκ των προτέρων .




Αλλαγή και στη θεση της ρεζέρβας.
Αυτήν την φορά μετακομίζει στην οροφή του οχήματος για απελευθέρωση χώρου από το εσωτερικό των ερμαρίων.


Αναχώρηση αργά το απόγευμα αφήνοντας τον Σάκη και τον Νίκο να ασχολούνται ακόμα με τα καλώδια. …..Χιούστον ακούς????


Παρασκευή και τοποθετηθήκαν οι σωλήνες της υψηλής πίεσης στις θέσεις τους στα πλαϊνά ερμάρια.


Περάστηκαν οι νέες γραμμές από ηλεκτρικές παροχές προς τα πίσω.(μεγάφωνα VHF, φάροι, φώτα όπισθεν με βομβητές, φώτα όγκου κλπ.)

Ακολούθησε το άδειασμα και η τακτοποίηση των ερμαρίων εν όψη της βαφής…


Συνεχεία λοιπόν στο πρωινό του Σαββάτου με τοποθέτηση μερικών ακόμα εσωτερικών λεπτομερών, όπως οι θήκες στις πόρτες , και η βαφή των εσωτερικών θυρίδων για τις ασφάλειες.


και η αλλαγή των φθαρμένων κουμπιών των χειριστηρίων στα εμπρός διαφορικά και τα μπλόκε.

Ακλουθήσαμε με τα τελικά στοκαρίσματα, και μετά το τέλος τους ένα καλό πλύσιμο για το βάψιμο.
Ξεκίνησε το μαρκάρισμα(μόνωση) των τζαμιών και άλλων σημείων που δεν θα βαφτούν.



Τέλος τοποθετήθηκε στην τελική του θέση όπου και την Δευτέρα το πρωί θα αναλάβουν τα πιστόλα την δράση!!....

Δευτέρα πρωί και με τον καιρό να μαζεύει σύννεφα αλλά και ιδανικός χωρίς ζέστη, τα πιστόλα (βαφής) αναλαμβάνουν δράση.

Ο μαστρο Δημήτρης (που προσφέρθηκε εθελοντικά μόλις έμαθε για την βαφή του οχήματος) βάζει την τέχνη του. Τον ευχαριστώ πολύ εγω και ελπίζω και όλοι μας.

Σε μια ωρίτσα το όχημα έχει αλλάξει όψη…….και είναι πλέων ασταρωμένο.

Αναμονή μισής ώρας για να τραβήξει λίγο έτσι ώστε να μπορέσουμε να το αποχαρταρουμε (τρίψιμο ελαφριά) για να ξεκίνησε η διαδικασία της τελικής βαφής.
Φτιάχνετε το χρώμα και πάμε…….
Επιτέλους κόκκινο χα χα!!



Τα σύννεφα και ο καιρός δεν έχει την ιδία πρόθεση με εμας όμως…… Φτάνοντας στο δεύτερο χέρι και μείνει μόνο το κουβούκλιο της καμπίνας του οδηγού ανοίγουν οι ουρανοί……

Έτσι το πρόγραμμα παίρνει αναβολή και ραντεβού για αύριο το πρωί. Για το τελικό χέρι του χρώματος.
Πρωί λοιπόν της τρίτης και μετά από έναν έλεγχο για τυχόν απώλειες από την χθεσινή βροχή, ξεκινάμε την τελική ευθεία ….


Από το δεύτερη χέρι ακόμα και η γυαλάδα του θαμπού `πολεμιστή` είναι παρελθών.


Μετά από μια ωρίτσα και έναν καφέ ξεκίνησε η διαδικασία του βγαλσίματος των ταινιών και των χαρτιών.
Καμαρώστε λοιπόν τον `πολεμιστή με την νέα του αστραφτερή φορεσιά.


Αύριο ξεκινάμε το βάψιμο του σασί και των ζαντών…
Μιας και πήραμε φορά είπαμε να βάψουμε και το κομμάτι του σασί!!
Έτσι λοιπόν πλύθηκε σχολαστικά και αφού στέγνωσε περάστηκε με το ιδικό χρώμα που φτιάχνετε για αυτήν την δουλειά.


Μαζί του περάστηκαν και όλα τα μηχανικά μέρη , όπως άξονες, διαφορικά, και σουστοφυλα της ανάρτησης.

Σειρά παίρνουν οι ζάντες για βάψιμο που με ένα βαθύ ασημί χρώμα θα αναδείξει το κόκκινο του αμαξώματος.
Αφού τρίφτηκαν και καθαρίστηκαν και αυτές από τα λιπαντικά που είχαν επάνω τους, η Δέσποινα και ο Κώστας ανέλαβαν το μαρκάρισμα για να μην βαφτούν τα ελαστικά.


Φυσικά και ακλούθησε έλεγχος για την διαπίστωση της σωστής εργασίας τους…..χα χα χα χα χα!!!!!

Έτσι ξεκίνησα και το βάψιμο.


Μετά από δυο ωρίτσες είναι ποια έτοιμο και γυαλοκοπά εκτυφλωτικά στον μεσημεριανό ήλιο!!!



Συνεχεία λοιπόν με την τοποθέτηση και το βάψιμο των παρελκυμένων και των διαφόρων εξαρτημάτων του.
Μερικές ώρες ωρίμανσης του χρώματος και αργά το απόγευμα ξεκίνα ο Νίκος , ο Κώστας , ο Βασίλης, και οι υπόλοιποι συνάδελφοι την τοποθέτηση και τον έλεγχο των ηλεκτρολογικών.
Αν βρουν άκρη με αυτήν την μακαρονάδα!! Χα χα!(δεν τους φοβάμαι όμως)

Μπαίνουν τα φωτιστικά σώματα πίσω και συνδέονται.




Μπαίνουν και τα φώτα όγκου.


Αρχίζει να παίρνει μορφή λοιπόν…………..ο παλαίμαχος.!!
Αλλά το ποιο καλό είναι ότι αρέσει κιόλας χα χα!!


Σήμερα ασχοληθήκαμε με την τοποθέτηση των λειτουργικών αξεσουάρ.
Έτσι μπήκαν οι νέοι λασπωτήρες και στην συνεχεία τελείωσαν τα φώτα όγκου .

Μετά ασχοληθήκαμε με την τοποθέτηση των νέων προειδοποιητικών σημάτων που είναι αλλά υποχρεωτικά και αλλά μπήκαν για να γίνει ποιο ασφαλής η κίνηση του οχήματος στον δρόμο.







Αύριο θα ασχοληθούμε με τα νέα φώτα (τύπου λεντ) που θα τοποθετηθούν ψηλά στο επάνω μέρος.

Μετά από κάποιες υποχρεώσεις που προέκυψαν το πρωινό του Σαββάτου, ξεκινήσαμε με την τοποθέτηση των διακριτικών αυτοκόλλητων του ομίλου.




Έτοιμο λοιπόν και με τα πλήρη διακριτικά στην `στολή του` χα χα!!
Τρις η ώρα αναχώρησα αφήνοντας τον συνάδελφο Νίκο και την πάντα παρούσα Δέσποινα που φροντίζει τα πάντα.. χα χα, να συνεχίζουν την σύνδεση των πίσω και επάνω φώτων αλλά και την σύνδεση κάποιων άλλων ηλεκτρικών συστημάτων.
Άντε και τελειώνουμε μέσα στην εβδομάδα (ελπίζω!!!!!)
Συνεχεία λοιπόν την Δευτέρα το απόγευμα μετά την δουλειά.
Συνεχεία λοιπόν και σειρά έχει το ίσιωμα του στραβού προφυλακτήρα από πιθανή στενή επαφή με κάποιο αντικείμενο στα χέρια του προηγούμενου ιδιοκτήτη.!
Δέσιμο στον κορμό του πεύκου που υπάρχει στο προαύλιο χώρο του ομίλου και με την βοήθεια του ιμάντα του συναδέλφου Γιώργου (F-115) επανήλθε στην αρχική του θέση και εμφάνιση!.



Ακολουθεί η διαδικασία της μόνωσης της καμπίνας για να βαφτεί ο προφυλακτήρας και τα φρυδακια επάνω από τους μπροστινούς τροχούς.






Αφού στέγνωσαν αυτά, και το εμπρός προστατευτικό κάγκελο, που τοποθετήθηκε αμέσως, μαζί με τα νέα ναυτικά κλειδιά στις δέστρες του προφυλακτήρα, μπήκαν και οι προβολείς της ομίχλης, επάνω του!
Και μην βιαστείτε να πείτε ` τι προβολείς ομίχλης είναι αυτοι και πόσο ψηλά είναι βαλμένοι?`




Τοποθετηθήκαν επίτηδες έτσι ώστε να μην εμποδίζουν το άνοιγμα του ίδιου του κάγκελου (για τον έλεγχο του ψυγείου) αλλά και αργότερα, να φέγγουν από ψηλά και πάνω από το μαχαίρι (είναι στα μελλοντικά σχέδια) για την μετατροπή του οχήματος σε εκχιονιστικό.!!
Τοποθετήθηκε και η πίσω νέα σκάλα και μπήκαν και τα απαραίτητα προειδοποιητικά σήματα επάνω σε αυτήν.




Συνεχεία με την ολοκλήρωση της κεντρικής επάνω κονσόλας και την τελική της σύνδεση.

Σαββάτο απόγευμα η νύκτα πέφτει , και ο πολεμιστής σε πλήρη φωταγώγηση.




Το εσωτερικό και αυτό σε πλήρη λειτουργία!



Τα φώτα strobe (φλας) για να ανοίγει γρήγορα ο δρόμος μπροστά του!


Συνεχεία λοιπόν την επόμενη με την τοποθέτηση των πλαϊνών σκαλοπατιών (ράμπες) γιατι και οι κοντοί πρέπει να φτάνουν στα ποιο ψηλά επίπεδα! Χα χα!



Σειρά έχουν τα προστατευτικά για τα φανάρια και τους φάρους στην οροφή!





Από ένα πυροσβεστικό όχημα δεν θα πρέπει να λείπει ένα πλήρες φαρμακείο.
Εδώ λοιπόν στην θέση του και αυτό.

Στις πόρτες του έχουν τοποθετηθεί μπουκάλες (stabilizer) αμορτισέρ για να τις κρατουν ανοικτές με όσα μποφόρ αέρα και να επιχειρεί στην φωτιά!

Έτοιμος λοιπόν ο πολεμιστής μας και από σήμερα είναι έτοιμος να παραστεί όπου του ζητηθεί!!!
Καλορίζικος λοιπόν συνάδελφοι ο πολεμιστής μας!!




Μετά από δυο μήνες (καθημερινής σχεδόν) δουλείας επάνω στο όχημα , θα ήθελα να πω ένα να μεγάλο ευχαριστώ στους συναδέλφους (και τώρα ποια φίλους) για την εμπιστοσύνη τους, την όρεξη τους, την βοήθεια τους, αλλά και τα χρήματα , που διέθεσαν όλον αυτόν τον καιρό.
Ιδικά στους….τον πρόεδρο του ομίλου κ Στάθη Λεμπεση και το μέλος του Δ.Σ. τον Θανάση Κασαπιδη, για την εμπιστοσύνη που μου έδηξαν (σαν νέο μέλος του ομίλου) και με εμπιστεύτηκαν για τις γνώσεις μου, ώστε να αναγεννήσουμε τον `πολεμιστή μας`!
Τους συναδέλφους Νίκο (F-71) , Κώστα,(F-113), Νίκο( F-35), (Σάκη F-37), (Αλέξη F-40).
Φυσικά δεν θα μπορούσα να μην ευχαριστήσω την (Δέσποινα F-118) που μας φρόντιζε με τους καφέδες της αλλά και τα τοστ της.
Επίσης τον γιο μου (Κώστα A-161) για την υπομονή και τις ατελείωτες ώρες που ήταν πάντα μαζί μου
Υ.Γ. Σειρά έχει μέσα στο νέο έτος ένα Unimog 416 DoKa Ex-Fire Truck





