μπλοκε σε Samurai

sami
Posts: 26
Joined: Tue Jan 25, 2011 21:02

Re: μπλοκε σε Samurai

Post by sami »

ΤΟ ΜΠΛΟΚΕ ΜΕ ΑΕΡΑ .ΜΕ ΝΤΙΖΑ ΜΕ ΡΕΥΜΑ Η ΟΤΙ ΑΛΛΟ ΘΕΣ ΕΙΝΑΙ Η ΜΟΝΑΔΙΚΗ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΠΟΥ ΕΚΤΩΞΕΥΕΙ ΤΙΣ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΣΤΑ ΥΨΗ .ΚΑΙ ΜΟΛΙΣ ΤΟ ΞΕΚΛΕΙΔΩΣΕΙΣ ΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΕΙΝΑΙ ΧΡΙΣΤΙΚΟ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΙΣΤΟ ΣΑΝ ΝΟΡΜΑΛ.ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΑΛΛΗ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΛΑΣΤΙΧΑ ΚΤΛ ΑΛΟΙΩΝΟΥΝ ΤΗΝ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΤΟ ΟΧΗΜΑΤΟΣ.ΤΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΧΡΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΘΑ ΔΩΣΕΙΣ ΘΑ ΤΑ ΞΕΧΑΣΕΙΣ ΣΕ ΛΙΓΕΣ ΜΕΡΕΣ ΓΙΑΤΙ ΘΑ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΤΗΝ ΑΞΙΑ ΤΟΥ.ΕΧΩ ΜΠΛΟΚΕ ΚΑΤ ΕΠΙΛΟΓΗ ΜΕ ΑΕΡΑ ΜΠΡΟΣ ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΤΟ 2006 ΚΑΙ ΤΟ ΑΜΑΞΙ ΤΟ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΩ ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ .ΞΕΡΩ ΤΙ ΣΟΥ ΛΕΩ ΞΑΝΑΣΚΕΨΟΥΤΟ !!!!!!!!!!!
User avatar
Nicolas
Site Admin
Posts: 2983
Joined: Tue Jun 16, 2009 09:10
Contact:

Re: μπλοκε σε Samurai

Post by Nicolas »

panoslpm wrote:Και γω γνώμες μαζεύω παιδιά για να δω τι θα κάνω.σίγουρα δε θα το κολλήσω γιατί είχα bmw e21 driftαδικο με κολλημένο διαφορικό και ξέρω πως συμπεριφέρεται.
Καθαρά για οικονομικούς λόγους και ότι το αμάξι κινείται κατά 90% βουνό κλινω προς το lock right.

Φίλε μου, το lockright έπρεπε να το βάλεις στο driftάδικο, είναι ό,τι πρέπει, αλλά όχι απαραίτητα καλό στο βουνό.

Το lockright, λειτουργεί σαν ανοιχτό διαφορικό μέχρι να ζοριστεί (να πατήσεις καλά το γκάζι) και να κλειδώσει.
Και δεν κλειδώνει διαδοχικά όπως ένα limited slip αλλά με γκαπ, που λέμε, απότομα.
Και φυσικά είναι 0 ή 100%, όπως ένα locker με επιλογή αλλά επιλέγει μόνο του, βάσει της δύναμης του ελατηρίου που το κρατά ανοιχτό, πότε θα κλειδώσει.
Κάνει ακριβώς την δουλειά που θα ήθελες για ένα drift, ανοιχτό για το δρόμο και όσο το πας νορμάλ, κλειδωμένο όταν αρχίζει ο χορός.

Σκέψου όμως τις εξής δύο περιπτώσεις.

Περίπτωση 1.
Θες να ανέβεις μία καλή ανηφόρα, με νεροφαγώματα και πέτρες. Ακόμα και στην περίπτωση που η ανηφόρα δεν είναι λασπωμένη και το αυτοκίνητο όπου πατάει έχει σχετικά καλή πρόσφυση, χρειάζεσαι ένα μπλοκαρισμένο διαφορικό για να μην μείνεις από χιαστί.

Η σωστή τεχνική σε αυτή την περίπτωση θα ήταν κλειδωμένα όσα διαφορικά έχεις και χαμηλή αλλά σταθερή ταχύτητα χρησιμοποιόντας την μεγαλύτερη σχέση που μπορείς στα κοντά σου έτσι ώστε να μην σπινάρεις άσκοπα αλλά να μην κρεμάσεις και από δύναμη.

Με ένα airlocker, κλειδώνεις, σημαδεύεις πατάς σταθερά το γκάζι και φεύγεις.
Με ένα lockright, για να κλειδώσεις πρέπει να ανεβάσεις στροφές και οι τροχοί να σπινάρουν.
Σπινάροντας, δεν έχεις τον απόλυτο έλεγχο στο πού θα πατήσεις, πράγμα σημαντικό γιατί ένα στραβοπάτημα στο νεροφάγωμα μπορεί να σε στείλει ανάσκελα.
Επιπλέον, σπινάροντας χάνεις μεγάλο ποσοστό της πρόσφυσης που θα μπορούσες να είχες με ένα airlocker αν οδηγούσες στα όρια της πρόσφυσης ελέγχοντάς τα με το γκάζι χωρίς να σπινάρεις, έχοντας φυσικά κλειδωμένο διαφορικό.
Τέλος, το σπινάρισμα σε βραχόκηπο μπορεί να σου καταστρέψει την μετάδοση αφού πηγαίνοντας με φόρα συχνά πυκνά οι ρόδες σου δεν θα πατάνε κανονικά κάτω με αποτέλεσμα να σπινάρουν τρελά και όταν το αυτοκίνητο γυρίσει και τις πατήσει, αν έχει έναν καλό βράχο από κάτω με καλή πρόσφυση, έχεις σπάσει από σταυρό, ημιαξόνιο, κωρονοπήνιο διαφορικό, μέχρι κεντρικό μετάδοσης ή ακόμα και βοηθητικό.


Περίπτωση 2.
Ας πούμε πως αυτή η ανηφόρα περιλαμβάνει και στροφή. Ή πως σε τράβηξε στην άκρη και έχεις βρεθεί σε πλάγια κλήση. Ή εκεί που πάς στην ευθεία σου ξαφνικά έχει πέσει το βουνό και για να περάσεις πρέπει να καβαλήσεις την πλαγιά που έχει δημιουργηθεί.
Τέλος πάντων, με κάποιο τρόπο, έχεις βρεθεί να έχεις πλάγια κλήση...

Η σωστή τεχνική στην πλάγια κλήση είναι και πάλι να έχεις χαμηλή και σταθερή ταχύτητα χρησιμοποιόντας την μεγαλύτερη σχέση που μπορείς στα κοντά σου έτσι ώστε να μην σπινάρεις αλλά αυτή την φορά με ανοιχτά διαφορικά.
Ο λόγος που δεν θέλεις κλειδωμένα διαφορικά είναι πως αν σπινάρουν και οι 4 τροχοί, θα αρχίσεις να γλυστράς προς την κατηφόρα με το πλάι.
Ο σκοπός είναι να μην σπινάρεις καθόλου, όμως αυτό σπάνια επιτυγχάνεται.

Με ανοιχτό λοιπόν διαφορικό, οι πρώτοι τροχοί που θα σπινάρουν είναι οι "πάνω" (οι δεξιοί ή οι αριστεροί) λόγω του ότι έχουν το μικρότερο βάρος άρα και την χειρότερη πρόσφυση. Οι κάτω τροχοί όμως παίζουν το ρόλο της άγκυρας. Όσο δεν σπινάρουν, έχουν την μέγιστη πρόσφυση και σε κρατάνε από το να γλυστρήσεις προς τα κάτω.

Με ένα airlocker, ξεκλειδώνεις, και δοκιμάζεις.
Με ένα lockright, εύκολα θα κλειδώσει το διαφορικό σου και άλλο τόσο εύκολα θα φύγεις προς τα κάτω.



Όχι πως το lockright είναι κακό!
Πολύ αγωνιζόμενοι τα χρησιμοποιούν, ιδίως σε αγώνες enduro. Εκεί, που οι ταχύτητες είναι μεγάλες και το drift συνεχές, ένα lockright είναι ότι πρέπει.
Άλλοι πάλι το χρησιμοποιούν και σε αγώνες wildterrain, συνήθως όμως το βάζουν μόνο πίσω, ενώ μπροστά συνήθως χρησιμοποιούν κάποιο locker με επιλογή και συνήθως επίσης έχουν τρελό λάστιχο, τρελή δύναμη και τρελή μετάδοση να αντέχει το ξύλο.
Όμως αυτά είναι πλέον αγωνιστικά αυτοκίνητα και ο χορός γίνεται σε ελεγχόμενες συνθήκες και όχι στην μέση του βουνού που μπορείς να βρεθείς παίζοντας.


Το κόστος είναι φυσικά ένα θέμα, όμως όσα χρόνια οδηγώ, τις ζημιές τις έχω κάνει με κλειδωμένα διαφορικά.
Επειδή πάντα είχα arb, μπρος πίσω, το ότι τα είχα κλειδωμένα ήταν καθαρά θέμα είτε της απειρίας μου είτε της λάθος εκτίμησης της κατάστασης. Αν είχα lockright, θα είχα μαζέψει ακόμα περισσότερες τούμπες.


Τώρα που είμαι πιο έμπειρος (τρομάρα μου) θα έβαζα άνετα ένα τύπου lockright στον πίσω άξονα του wrangler μου.

Πώς δουλεύει το lockright
https://www.youtube.com/watch?v=kL0hPEOStGk


Εμπόδιο με ανηφόρα, και εSάκι με αριστερή και δεξιά στροφή. Με κλειδωμένο το μπροστά διαφορικό, το αυτοκίνητο έστριψε αριστερά με το πλάι στην πλαγιά αλλά δεν κατάφερε να ξαναγυρίσει δεξιά προς τα πάνω και έφυγε ευθεία. το αποτέλεσμα:
anaskela.jpg
anaskela.jpg (92.48 KiB) Viewed 3540 times
Εμπόδιο V με πλάγια είσοδο. Θα μπορούσα να κάνω χρήση των μπλοκέ διαφορικών χρησιμοποιόντας και την μεγάλη άρθρωση που είχα, έτσι ώστε να μπω και να κάτσω στο κέντρο. Επέλεξα λάθος γωνία με φυσική συνέπεια το αυτοκίνητο να πάρει κλήση και στο πρώτο χαζοσπιράρισμα τα μπλοκαρισμένα διαφορικά μου με έστειλαν εκεί που βλέπεις. Φυσικά και δεν το άφησα έτσι, να με βγάλουν χωρίς καν να σπάσω οπότε τσαρούχωσα το γκάζι μπας και γυρίσω και έκανα τον μπιλιοφόρο όχι κομμάτια αλλά αλοιφή. Άσε που καθώς με τραβούσαν κοντράρισαν οι εμπρός τροχοί και στράβωσε και η μπάρα τιμονιού.
plai.jpg
plai.jpg (56.03 KiB) Viewed 3540 times


Επιτέλους σωστή χρήση των μπλοκέ μου!
Και πάλι ανηφόρα, που στρίβει για λίγο δεξιά και έρχεσαι πλάγια και αμέσως μετά ξαναστρίβει ΠΟΛΥ κλειστά αριστερά προς τα πάνω με ένα τρελό νεροφάγωμα πριν το τέλος.
Μπαίνω με κλειδωμένο πίσω, για να πάρω φόρα στην αρχική ανηφόρα, το ξεκλειδώνω για να κάνω το κλειστό εSάκι και με το που βρίσκομαι ξανά στην ευθεία για πάνω, χωρίς να έχω χάσει την φόρα μου και λίγο πριν πέσω στο τελικό νεροφάγωμα κλειδώνω και τα δύο.
Όσοι μπήκαν με κλειδωμένα διαφορικά, δεν κατάφεραν να στρίψουν προς τα πάνω χωρίς μανούβρα με φυσική συνέπεια να μην έχουν αρκετή φόρα να περάσουν το νεροφάγωμα χωρίς πολύ δράμα, πανικό και σούζες.
success.jpg
success.jpg (51.61 KiB) Viewed 3540 times


Και οι τρεις περιπτώσεις συνέβησαν στον ίδιο αγώνα όπου κάθε ζημιά την επισκεύαζε ο manthos επιτόπου χρησιμοποιόντας ξύλα, πέτρες και τα νύχια και συνεχίζαμε! :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
"Η σιωπή μας, μόνο με τον κατήγορό μας γίνεται σύμμαχος".
Από την άλλη όμως, "Όσο πιο αθόρυβος είσαι, τόσα περισσότερα ακούς".
4x4 off road
Posts: 118
Joined: Mon Mar 17, 2014 21:06
Location: Βόλος

Re: μπλοκε σε Samurai

Post by 4x4 off road »

Ο Μανθος εχει φαει ενα σωρο τουμπες με αυτο το σαμουραι :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
User avatar
Nicolas
Site Admin
Posts: 2983
Joined: Tue Jun 16, 2009 09:10
Contact:

Re: μπλοκε σε Samurai

Post by Nicolas »

4x4 off road wrote:Ο Μανθος εχει φαει ενα σωρο τουμπες με αυτο το σαμουραι :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Όλοι έχουμε :mrgreen: :mrgreen:

Η πρώτη φωτό είναι κατόρθωμα του Μάνθου.
Στην δεύτερη με κοιτάει απογοητευμένος μαζί με τον Στάθη. Εκεί ήταν και το τέλος του αγώνα για μας.

Στην τρίτη όμως φαίνεται να πανηγυρίζει ανάμεσα στον μπροστά αριστερό τροχό μου και το φτερό!
Άνοιξα δρόμο λέμε!
"Η σιωπή μας, μόνο με τον κατήγορό μας γίνεται σύμμαχος".
Από την άλλη όμως, "Όσο πιο αθόρυβος είσαι, τόσα περισσότερα ακούς".
User avatar
friar
Posts: 2512
Joined: Sun Jun 14, 2009 20:39
Location: Οικία Περιγιάλι Παροικία www.to4x4.gr
Contact:

Re: μπλοκε σε Samurai

Post by friar »

4x4 off road wrote:Ο Μανθος εχει φαει ενα σωρο τουμπες με αυτο το σαμουραι :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
το 'χει αυτό το παιδί το τουμπίδι.... :P
"C'est en voyant un moustique se poser sur ses testicules qu'on réalise qu' on ne peut pas régler tous les problèmes par la violence"...
4x4 off road
Posts: 118
Joined: Mon Mar 17, 2014 21:06
Location: Βόλος

Re: μπλοκε σε Samurai

Post by 4x4 off road »

χαχα :lol: :lol:
Post Reply

Return to “Τεχνικά Θέματα”