Page 1 of 2
Επιλογή σωστής διάστασης ζάντας!!
Posted: Tue Jan 22, 2013 21:32
by pariskomo
Βάρος εναντίων Φάρδους
Είμαι σε δίλημμα σε ότι αφορά την επιλογή τοποθέτησης ζάντας σε ελαστικά 245/75/16 bf km2 πρωτογενές σε pajero 2.5tdi
Αν κάποιος από προσωπική εμπειρία γνωρίζει τι είναι προτιμότερο και καλύτερο να επιλέξω μεταξύ αλουμινίου procomp 16x8 -11 offset βάρος 8.8κιλά!! πανάλαφρες (είναι η κλασική ζάντα με τις 8 τρύπες)
σιδερένια 16χ7 0 offset βάρος 12.3κιλά

(είναι η μαύρη με τις 10 τρύπες που επίσης περπάτησε πολύ)
Έχω ζαντάρει από ένα ελαστικό σε κάθε ζάντα μια αλουμινίου και μια σιδερένια οπτικά στην στενή βαριά ζάντα 16χ7 (συνολικό βάρος 33.3κιλά) πατάει καλύτερα το ελαστικό αλλά όταν σηκώνεις το ζαντολάστιχο απογοητεύεσαι

στην φαρδιά πανάλαφρη αλουμινίου 16χ8 (συνολικό βάρος 29.8) ανοίγει ελαφρώς το λάστιχο και κάνει μεγαλύτερη επιφάνεια γύρω από το πέλμα σαν να είναι 255/75/16 ,στρογγυλεύει αρκετά αλλά όταν σηκώνεις το ζαντολάστιχο ξεχνάς την 1΄που περισσεύει.
Ποιά τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα του βάρους - φάρδους τοποθετημένα στο αυτοκίνητο κατά την κίνηση αυτού σε συνθήκες περισσότερο offroad αλλά όχι ακραία και λιγότερο άσφαλτο.
Re: Επιλογή σωστής διάστασης ζάντας!!
Posted: Tue Jan 22, 2013 22:32
by friar
σκέψου μόνον ότι αν την κοπανήσεις η αλουμινένια κάνει κρακ ενώ το σίδερο με ένα άλλο κοπανημα έρχεται στα ίσια του, (σχεδόν), για να γυρίσεις σπίτι.
Re: Επιλογή σωστής διάστασης ζάντας!!
Posted: Tue Jan 22, 2013 23:15
by pariskomo
Στα τόσα χρόνια ανέβα κατέβα δεν κατάφερα να ριμάξω κάποιο ζευγάρι αλουμινίου ,λες να γίνει τώρα

αν είναι το τυχερό τους
Πιστέυω ότι ζάντες επώνυμες που είναι κατασκευασμένες για σκληρή χρήση 4χ4 με προσμίξεισ μαγνησίου,τιτανίου είναι πολύ δύσκολο να τις καταστρέψεις.
Re: Επιλογή σωστής διάστασης ζάντας!!
Posted: Tue Jan 22, 2013 23:37
by friar
Σίγουρα είναι δύσκολο, απλά έχε το υπόψιν σου.

Re: Επιλογή σωστής διάστασης ζάντας!!
Posted: Wed Jan 23, 2013 09:18
by JOHNV6EVRIPOS
ο κατασκευαστης δινει εργοστασιακη διασταση 265/70/r15 σε ζαντα αλουμινιου 7" προσωπικη μου γνωμη να συμβαδιζουμε οσο πιο κοντα γινεται στα εργοστασιακα στανταρ.νομιζω οτι στην δικη σου περιπτωση ταιριαζει καλυτερα η 7".
Re: Επιλογή σωστής διάστασης ζάντας!!
Posted: Wed Jan 23, 2013 10:24
by Nicolas
Επίσης να θυμόμαστε ότι όσο λιγότερη η φερόμενη μάζα της ανάρτησης τόσο καλύτερη η συμπεριφορά.
Re: Επιλογή σωστής διάστασης ζάντας!!
Posted: Wed Jan 23, 2013 10:38
by heroicentaur
Οι αλουμινιου που θες (procomp) αντεχουνε τρομερη καταπωνηση αλλα οταν θα παθουν ζημια θελει αρκετα ευρα.
Οι σιδερενιες απλα αντεχουνε οποιοδηποτε χτυπημα και οταν θελουν διορθωσει απλα με ενα σφυρι και τελος.
Ομως αν εσυ σκεφτεσαι την καταναλωση για τα +4 κιλα που εχουνε οι σιδερενιες μην περιμενεις να δεις μειωμενη
καταναλωση.
Ποιο αισθητη διαφορα στην καταναλωση θα δεις αν το οδηγας χωρις να εισαι μεσα, σαν τηλεκατευθηνομενο

Re: Επιλογή σωστής διάστασης ζάντας!!
Posted: Wed Jan 23, 2013 12:08
by panjo
Το μεγάλο ατού του Goodrich εν αντιθέσει με την αναγόμωση είναι ότι όταν ξεφουσκώνει μαγουλιάζει και προσφέρει άνεση στο χώμα, πρόσφυση στο βράχο και προσεγγίζει στις επιδόσεις ένα πιο άγριο πέλμα του τύπου π.χ. yokohama. Συνυπολογίζοντας το κόστος ζάντας και την πιθανότητα έστω και μικρή σπασίματος της αλουμινίου η 7ρα είναι ιδανική για το 245 καθώς παίζεις σε πιέσεις κάτω του 10 και το πλαινό τακούνι 'προεξέχει' και το μπόι που σου δίνει είναι λίγο περισσότερο. Αν δεν θες βέβαια άγριες βόλτες σκεψου τοτε και τις procomp που είναι πολύ καλές. Εγώ θα σου πρότεινα τις σιδερένιες καθώς το αυτοκίνητό σου δεν είναι ελαφρύ οπότε δεν θα καταλάβεις κάποια διαφορά, αν ήταν σουζουκι το συζητούσαμε. Τέλος γιατί σας κούρασα, μάλλον η ποιότητα της ανάτησης παίζει μεγαλύτερο ρόλο σε σχέση με το βάρος από το ζαντολάστιχο.
Re: Επιλογή σωστής διάστασης ζάντας!!
Posted: Wed Jan 23, 2013 12:19
by friar
Re: Επιλογή σωστής διάστασης ζάντας!!
Posted: Wed Jan 23, 2013 12:24
by pariskomo
Η όσο λιγότερη φερόμενη μάζα της ανάρτησης έχει σχέση και με το βάρος του τροχού η μόνο με τον όγκο και το πόσο μακρυά πατάει το κέντρο του τροχού στο ακραξόνιο
Όσο για το θέμα της κατανάλωσης καυσίμου γνωστό με την επιλογή του στενού 16χ7αλλά βαρύτερου τροχού ότι θα είναι κάπως πιο αυξημένη πάνω από 1lt

..., μείωση ροπής κινητήρα ειδικά σε ανηφορικά κομάτια, καταπόνηση μηχανικών μερών δεν ξέρω πόσο

και με ότι άλλο συνεπάγεται αυτό, το όφελος δεν καταλαβαίνω τελικά σε αυτά που θέλουμε να αλλάξουμε στην ζωή μας...
Στήν περίπτωση επιλογής του τροχού με την ζάντα αλουμινίου 16χ8 που είναι πιο ελαφριά αλλά πιο φαρδιά και ανοίγει περισσότερο το πέλμα του ελαστικού ,πιστεύω ότι στην κατανάλωση θα τσιμπάει και αυτό ,στο θέμα απόδοσης θα κόψει λίγο λιγότερο

στο τομέα μηχανικής καταπόνησης 1΄πιο έξω και 1cm πιο έξω απο το αρνητικό offset τι γίνεται?
μήπως ισχύουν τα ίδια πάνω κάτω με την σιδερένια και το παιδεύουμε το θέμα..