Μπράβο Νικόλα για το πολύ καλό άρθρο, αλλά μια λεπτομέρια.Nicolas wrote: Το turbo λόγω του οτι για να δουλέψει πρέπει να συμπιεστούν τα καυσαέρια.....παρουσιάζει αρχικά υποπίεση
στην εξάτμιση.....το φαινόμενο ονομάζεται turbo lag ή υστέρηση του turbo.
Υποπίεση και συμπίεση μετρούμε στην εισαγωγή (αυτή μας καίει), τα καυσαέρια ήτε θα ρέουν ελεύθερα απο την γέστ ή απο την τουρμπίνα γυρνόντας την (δεν είναι δα και τόσο μεγάλη η συμπιεσή τους).
Στον φρέσκο αέρα έχουμε την χρονοκαθηστέρηση, μέχρι να φτάσει ο συμπιεστής την πίεση λειτουργίας που έχουμε ορίσει (απο την υποπίεση σε κατάσταση ατμοσφαιρικής λειτουργίας μέχρι την επιθυμητή πίεση λειτουργίας του συμπιεστή). Αυτό εξαρτάται απο τον όγκο του αέρα που θα μας "φάει" η εισαγωγή (σωλήνωση, μέγεθος ιντερκούλερ) και την ικανότητα του συμπιεστή να "φουσκώσει" την εν λόγο εισαγωγή. Γι αυτό το λόγο αναπτήχθικαν υπερσυμπιεστές με μεταβλητά πτερήγια, για να έρχονται κοντήτερα στην λειτουργεία του κομπρέσορα.
Αυτό, βέβαια, είναι άλλη μια μεγάλη κουβέντα!