Υγραεριο για αυτοκινητο

spima
Posts: 29
Joined: Tue Jan 12, 2010 20:38
Location: ΗΡΑΚΛΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ

Υγραεριο για αυτοκινητο

Post by spima »

Καλησπέρα,
όπως πιστεύω αρκετή από εσάς εκτός από εμένα θα προβληματιζόμαστε για το κόστος της βενζίνας καθημερινά.
Έτσι πήρα την απόφαση να δω και να τοποθετήσω υγραέριο στο αυτοκίνητο μου( είναι και λαίμαργο το άτιμο..).
Θα ήθελα να μάθω τι γίνετε και ποίες είναι η ουσιαστικές διαφορές μεταξύ της 4ης και 5ης γενιάς υγραερίου.
Αν κάποιος έχει τοποθετήσει η έχει γνώσεις για το θέμα, αν γίνετε να μου πει την γνώμη του.
Ευχαριστώ.
manos
Posts: 147
Joined: Tue Jun 16, 2009 23:33

Re: Υγραεριο για αυτοκινητο

Post by manos »

εκτός από το θεωρητικό κομματι , η ενότητα μπορεί να φιλοξενήσει και τις εμπειρίες όσων χρησιμοποιούν ήδη γκαζι.

Η καταναλωση του γκαζιού θα είναι τουλαχιστον 10 έως 25 % μεγαλύτερη από αυτή της βενζίνης - αναλογα με τη γενια της εγκατάστασης - , στα ίδια χιλιόμετρα και σe ταυτόσημο φορτίο !!
Το γκαζι ( LPG ) είναι μίγμα βουτανίου και προπανίου και ανάλογα με τη περιέκτικότητα το ειδικό βαρος του κυμαίνεται απο 0.51 - 0.56 g/cm3 , ενώ της βενζίνης είναι περίπου 0.76 g/cm3. Σε αντιστάθμισμα αυτού του μειονεκτήματος το LPG εχει καλύτερη θερμογόνο δύναμη 46100 kJ/kg σε σχεση με τη βενζίνη ( 43600 kJ/kg ) . Το ένα με το άλλο οδηγούν σε αναγκη περισσότερου LPG για να γεμίσει ο χώρος καύσης και αρα σε περισσότερη καταναλωση.

Τα συστήματα 4. γενιάς ψεκάζουν ακόμη αέριο LPG , μετα τον κλασσικό εξαεριωτή , σε καθε κύλινδρο χωριστα , με δυνατότητα ελεγχου της ποσότητας , ενώ τα συστήματα 5. γενιας ψεκάζουν υγρό LPG , λίγο πριν από τις βαλβιδες εισαγωγής. Το αποτελεσμα είναι μία θεωρητική αυξηση της ισχύος κατα 3% ( θα εξηγήσω αργότερα το γιατί ).

Το σύστημα αυτό λανσαρησε η ολλανδική Vialle , to 1995 και το ονόμασε LPI , Liquid prpane Injection . Εν τω μεταξύ κυκλοφορούν και αλλα συστήματα με την ίδια αρχή λειτουργίας. Είναι δε ακριβότερα απο αυτά της 1. και 2. γενιάς.

Λόγω της εκδήλωσης αύριο και μεθαύριο στην Ερέτρια δεν εχω καιρό για αλλες πληροφορίες. Θα συνεχίσω από την επόμενη εβδομαδα, γιατί καλό είναι να ξερουμε λίγη θεωρία , που δυστυχως δεν την ξερουν οι εγκαταστατες τεχνίτες. Για αυτό φταίνε οι εταιρείες που τους εκπαιδεύουν , ρίχνοντας το βαρος στις λεπτομερειες της συναρμολόγησης και αφήνοντας τους σε άγνοια ως προς τη θερμοδυναμική . Σίγουρα όλοι εχουμε ακούσει ότι " το δικό μου σύστημα καί όσο και η βενζίνα " και " μην ακούς τι λενε οι άλλοι , έχουν αρρύθμιστα συστήματα, ελα σε μενα να στο ρυθμίσω σωστα ".

Η εγκατασταση LPG , επειδή είναι μια επενδυση που πρέπει πρώτα να αποσβεστεί και μετα να αποφερει κερδη , χρειαζεται πολύ καλό οικονομικό υπολογισμό με ρεαλιστικα στοιχεία για να μή βγεί τελικα πιο ακριβή και από τη βεζινούλα μας.
spima
Posts: 29
Joined: Tue Jan 12, 2010 20:38
Location: ΗΡΑΚΛΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ

Re: Υγραεριο για αυτοκινητο

Post by spima »

Καλησπέρα,
ευχαριστώ πολύ για την ανταπόκριση και για της πληροφορίες. Έχεις απόλυτο δίκιο σε αυτά που λες μιας και όλοι λένε το δικό μου είναι το καλύτερο και κατηγορούν το άλλο. Το θέμα είναι ότι το αυτοκίνητο μου είναι 8κυλινδρο 6,2cc και θα ήθελα να ξέρω τι να τοποθετήσω 4ης η 5ης γενιάς.
Ευχαριστώ και περιμένω αν γίνετε περισσότερα νέα.
User avatar
Nicolas
Site Admin
Posts: 2983
Joined: Tue Jun 16, 2009 09:10
Contact:

Re: Υγραεριο για αυτοκινητο

Post by Nicolas »

spima wrote: Το θέμα είναι ότι το αυτοκίνητο μου είναι 8κυλινδρο 6,2cc
:shock: :shock: :shock:

Τί έχεις?
"Η σιωπή μας, μόνο με τον κατήγορό μας γίνεται σύμμαχος".
Από την άλλη όμως, "Όσο πιο αθόρυβος είσαι, τόσα περισσότερα ακούς".
User avatar
friar
Posts: 2512
Joined: Sun Jun 14, 2009 20:39
Location: Οικία Περιγιάλι Παροικία www.to4x4.gr
Contact:

Re: Υγραεριο για αυτοκινητο

Post by friar »

Μην βιάζεσαι...
Ασε τον Μάνο να ξεμπερδέψει με το Φεστιβάλ στην Ερέτρια (μην παραλείψετε να πάτε και εσείς) και θα υποβάλει την διατριβή του επί υγραεριοκίνησης.....


Ford F150 V8 Big Block 392???
"C'est en voyant un moustique se poser sur ses testicules qu'on réalise qu' on ne peut pas régler tous les problèmes par la violence"...
manos
Posts: 147
Joined: Tue Jun 16, 2009 23:33

Re: Υγραεριο για αυτοκινητο

Post by manos »

Η δική μου εμπειρία με το υγραέριο.

Από το 2004 πηγαινοερχόμουνα στη Βουλγαρία για δουλειές και τους χειμερινούς μήνες επαιρνα το Pajero . Ενα Σαββατο επεσε η ιδεα από Βούλγαρο φίλο να βαλουμε γκαζιέρα στο αυτοκίνητο. Βρήκαμε συνεργείο , συμφωνήσαμε στα 500.00 leva , βουλγαρικη τιμή για Βούλγαρους ( οι Ελληνες πλήρωναν τότε λίγο παραπάνω ) και σε 4 (!!) ώρες 2 αετοί τεχνίτες εκαναν τη δουλειά. Το απόγευμα το αυτοκίνητο κυκλοφορούσε με γκαζι.
Μου εβαλαν ενα σύστημα 1. γενιας , LOVATO , με μπουκαλα τούρκικη , 90 λίτρων. Με διαβεβαίωσαν ότι και οι ιταλικές φτιάχνονται στο ίδιο τούρκικο εργοστασιο - τελος πάντων -.
Η ομολογκασιον του συστήματος με τον αριθμό σειράς ήταν και στην αγγλική γλώσσα. Λόγω του χαμηλού κόστους δεν εσπασα το κεφάλι μου για το πότε θα γίνει απόσβεση . Τότε στη Ελλαδα για μια παρόμοια εγκατασταση χρειαζόντουσταν από 1200,00 έως 1500,00 ευρόπουλα, ετσι διαβαζα στα φόρα.
Το αυτοκίνητο εκαιγε στην ασφαλτο 12,5λιτρα/100χλμ βενζίνη , με ασφαλτινα λάστιχα. Κάνοντας διαδρομες Σοφια - Χαλκίδα ειχα τη πολυτέλεια να μετρήσω την καταναλωση με γκαζι σε ιδανικές συνθήκες , δηλαδή περίπου 800χλμ σερί με γκαζι και εβρισκα 16,5 έως 17λιτρα/100χλμ . Πήγα σε διάφορα συνεργεία στη Βουλγαρία , που μου ρύθμιζαν και ξαναρύθμιζαν το σύστημα. Το απότέλεσμα δεν άλλαζε.
Υπήρχε και μία αισθητή πτώση της απόδοσης του κινητήρα , αλλα αυτό δεν με πείραζε καθόλου. Το πόδι συνήθιζε γρήγορα .
Επειδή ειχα μαθει πλέον πως ρυθμίζουν οι τεχνίτες την ΄καταναλωση αρχισα να κανω μόνος μου μικρορυθμίσεις και βρήκα ότι μειωνοντας την απόδοση μειώνεται και η καταναλωση αλλα ποτε κατω από τα 16λιτρα/100χλμ.
Ψαχνοντας σε ξενα φόρα , κυρίως γερμανικα , κατάλαβα ότι η επιπλέον καταναλωση είναι φυσιολογική ( βλεπε το πρώτο μου post σε αυτή την ενότητα ) . ¨Ολοι οι χρήστες γκαζιού με συστήματα 1. και 2. γενιας είχαν το ίδιο αποτέλεσμα , σε πολλούς η επιπλέον καταναλωση αγκιζε το 25%.
Οπως ειναι γνωστό το αυτοκίνητο πρέπει να ξεκιναει με βενζίνη , ωστε να πιάσει θερμοκρασία το νερό ψύξης και να αρχίσει να λειτουργεί ο πνευμονας ( ο εξαεριωτής, που είναι και ρυθμιστής της πίεσης ) . Αυτή η ενεργοβόρα φαση της λειτουργίας δεν καταγραφεται συνήθως - σε χιλιόμετρα - από κανέναν ( οι κατασκευαστες το αποκρύπτουν εσκεμμενα) , ξοδευουμε την ακριβή βενζίνη μας και εξωραϊζεται η καταναλωση προς όφελος του γκαζιού.
Η εγκατασταση γκαζιού είναι μία ιδιωτική επένδυση που πρέπει να αποδόσει χρήμα. Τα περί λιγότερης ρύπανσης του περιβαλλοντος και καθαρότερης λειτουργίας του κινητήρα ας τα αφήσουμε για τους λαούς που εχουν πραγματική οικολογική συνείδηση.
Πρεπει λοιπόν να ξερουμε την πραγματική καταναλωση σε βενζίνη , να παρουμε τη χειρότερη περίπτωση καταναλωσης σε γκαζι, να μαντεψουμε (!!) την εξελιξη των τιμών των δύο καυσίμων, να υπολογίσουμε που υπαρχουν πρατήρια και αν μας εξυπηρετούν , να υπολογίσουμε τα χιλιόμετρα που μπορούμε να κανουμε με γκαζι λόγω της ανυπαρξίας δικτύου πρατηρίων και να δούμε από πότε θα αρχίσουμε να εχουμε κερδος σε ευρόπουλα.
Οι περισσότεροι σόφρωνες χρήστες καταλαβαίνουν ότι τετοιοι υπολογισμοί δεν ειναι αυτονόητοι και αφήνουν τα χερια μακρυά από το γκαζι.

Μη ξεχναμε και το ΚΤΕΟ , που ειναι πλεον απαραίτητο. Ο μπαγασας ο Υπουργός βρήκε τρόπο να μας πιασει , με την ασφάλεια !!.
Η φτηνή εγκατασταση στη Βουλγαρία, FYROM, Τουρκία κ.λ.π. δεν περναει από ΚΤΕΟ.
Το ευχαριστο νεο είναι , επιτρεπεται πλεον η απόκτηση προϋπηρεσίας από επίδοξους τεχνίτες υγραερίου παρακολουθόντας σεμιναρια και δεν απαιτείται η πραγματική προΫπηρεσία σε αδειοδοτημενο συνεργείο - ήταν πρακτικα ανεφικτο -. Επιτελους ανοίγει ενα πραγματικό κλειστό επαγγελμα - ΜΠΡΑΒΟ Υπουργε -. Ειμαι βεβαιος ότι θα πεσουν οι τιμές και η απόσβεση θα είναι πίο εύκολη.
Κλείνοντας για τώρα :
Μετα την εγκατασταση στη Βουλγαρία πήγα με το ΙΧ μου σε ενα από τα 2 συνεργεία που ειχαν απομείνει τότε - ήταν μικρή η διαφορα τιμής γκαζιού και βενζίνης - και ρώτησα χαζα χαζα ποσο κοστίζει σe Pajero 2.6l ενα σύστημα 1. γενιας.
- 1500,00 με το ΦΠΑ και τα απαραίτητα έγγραφα. για το ΚΤΕΟ.
Είπατε τίποτα ?
User avatar
PanosXJ
Posts: 1065
Joined: Thu Jun 18, 2009 13:47

Re: Υγραεριο για αυτοκινητο

Post by PanosXJ »

...απο όλα αυτά που διαβάζω, καταλήγω στο συμπέρασμα ότι η πολυπόθητη οικονομία που έχει σαν αποτέλεσμα η χρήση LPG (εκτός των άλλων πλεονεκτημάτων έναντι της βενζίνης), δεν είναι ιδιαίτερα αξιόλογη....ή κάνω λάθος; :roll:

Τελικά η τοποθέτηση του συστήματος προσφέρει (με δεδομένη την Ελληνική πραγματικότητα) αυτά που υπόσχεται σε επίπεδο οικονομίας ή όχι; ....ή προσφέρει κάποια μή αξιόλογη -εν τέλει- οικονομία;
Last edited by PanosXJ on Wed Aug 11, 2010 12:05, edited 1 time in total.
It's an XJ thing, you wouldn't understand!
XJ RULZZZZZZ!!!
Γιάννης Αθανασίου

Re: Υγραεριο για αυτοκινητο

Post by Γιάννης Αθανασίου »

Όταν μιλάμε για συστήματα 1ης και 2ης γενιάς, ο Μάνος έχει δίκιο. Σήμερα όμως είμαστε στην 4η και 5η γενιά! Και πλέον η απόδοση είναι απαράλλαχτη και η οικονομία χαρακτηριστική.

Έστω όμως και με 20% μεγαλύτερη κατανάλωση, λέμε τώρα, η σχέση τιμής βενζίνης/lpg είναι 2,3:1, οπότε σε σύνολο φτάνουμε σε σχέση 1,9:1, δηλαδή κάπου στο 48%. Δεν είναι και λίγη οικονομία...
manos
Posts: 147
Joined: Tue Jun 16, 2009 23:33

Re: Υγραεριο για αυτοκινητο

Post by manos »

Ο κανονισμός της Ευρ. Ενωσης , που πρεπει να τηρήται απο όλους τους κατασκευστες συστηματων υγραερίου για αυτοκίνητα είναι ο ECE R115

http://www.unece.org/trans/main/wp29/wp29regs/r115e.pdf

το σύστημα της 1. γενιας ( venturi - τα μαστόρια στα συνεργεία την δεκαετία του '80 τα ελεγε 'βεντούρια' ) αποτελείται απο ενα τανκ , ενα εξαεριωτή και ρυθμιστή πιεσης -τον ονομαζόμενο πνευμονα στα ελληνικα - , ενα μίκτη που εμπαινε στο καρμπυρατέρ , ενα φίλτρο ενδιαμεσα και ενα ηλεκτρικό διακόπτη για τη χειροκίνητη αλλαγη από γκαζι σε βενζίνη.

Η καρδια του συστήματος ειναι ο πνευμονας . Μια βαλβίδα Venturi εκτονώνει το αέριο LPG από τα 8 - 12 bar του τάνκ σε 0,9 - 1 bar και το μετατρέπει από αέιο σε υγρό. Ειναι γνωστό ότι αυτή η διαδικασία καταναλώνει ενεργεια και πεφτει η θερμοκρασία στη περιοχή της εκτόνωσης. Το εξαρτημα θα παγωνε και γκαζι γιοκ. Χρησιμοποιείται λοιπόν το ζεστό νερό του κυκλώματος ψύξης του μοτερ για να μη παγώσει ο πνευμονας.
Αυτός είναι ο λόγος που γίνεται η εκκίνηση με βενζινη ,ωστε το νερό να φτασει στους περ. 40 βαθμούς . Τότε μπορεί να γίνει η αλλαγή σε γκαζι . Το χειμώνα αυτό γινεται αργότερα με συνεπεια να ανεβαίνει η κατανάλωση της βενζίνης και να πεφτει του LPG !!

Τα πιό ακριβα συστηματα κανουν αυτόματα την αλλαγή από βενζίνη σε γκαζι , αναλογα με τη θερμοκρασία που εχουν ρυθμιστεί , για να μη ξεχνιέται ο οδηγός . Επίσης γυρίζουν σε βενζίνη όταν πεσει η πίεση του LPG , που σημαίνει ότι το τανκ αδειάζει.

Η μοναδική ρύθμιση που δεχεται το σύστημα αυτό είναι με ενα μικροβιδακι στον πνευμονα - ρυθμίζεται η ποσότητα του υγρού LPG - και αυτη η ρύθμιση ισχύει για όλες τις συνθήκες λειτουργίας.
Το σύστημα δεν είναι καταλληλο για αυτοκίνητα με καταλύτη.

Ετσι στο τελος της δεκαετίας του '80 εμφανίστηκαν τα συστήματα 2. γενιας.
User avatar
PanosXJ
Posts: 1065
Joined: Thu Jun 18, 2009 13:47

Re: Υγραεριο για αυτοκινητο

Post by PanosXJ »

...λοιπόν;!;
It's an XJ thing, you wouldn't understand!
XJ RULZZZZZZ!!!
Post Reply

Return to “Τεχνικά Θέματα”