Υγραεριο για αυτοκινητο

manos
Posts: 147
Joined: Tue Jun 16, 2009 23:33

Re: Υγραεριο για αυτοκινητο

Post by manos »

Στα συστήματα 2. γενιάς η γκαζιέρα παίρνει πληροφορίες από τον αισθητήρα λ του αυτοκινήτου και προσαρμόζει την ποσότητα του υγρού LPG , που αναμιγνύεται με τον αέρα καύσης.
Η ρύθμιση γίνεται αυτόματα με τη βοήθεια ενός μικρού βηματικου μοτέρ.
Το σύστημα έχει ένα δικό του 'εγκέφαλο' που επεξεργάζεται τις πληροφορίες από τον αισθητήρα λ και δίνει τις ανάλογες εντολές.
Οι πληροφορίες από τους χρήστες έδειξαν ότι με αυτά τα συστήματα η επιπλέον κατανάλωση κυμαίνεται από 15% εως 20%, που είναι σίγουρα μια μκρή βελτίωση σε σχέση με την 1. γενια.
Ο αυτοματισμός εδώ είναι πιο προχωρημένος , η εκκίνηση γίνεται με βενζίνη και η αλλαγή στο LPG γίνεται αυτόματα.


Ας δούμε και 2 παραδείγματα απόσβεσης

παίρνουμε υπόψη ότι :

-οι τιμες θα μείνουν σταθερές ( περισσότερο ενδιαφέρει να μείνει σταθερή η διαφορά )
-το αυτοκίνητο φουλαρει καύσιμο πανω στην πορεία του , χωρίς να κανει παρακάμψεις για να βρεί LPG
-η επιπλέον καταναλωση ειναι 10% , με το LPG
-βενζίνη € 1.46 /lit , LPG € 0.7/lit

ενα αυτοκίνητο καταναλώνει κατα μεσο όρο 13λιτ/100χλμ με βενζινη
αν κανει 20.000 χλμ με LPG θα κανει οικονομία € 1794.00
αν κανει 25.000 χλμ με LPG θα κανει οικονομία € 2242.50


ενα αλλο αυτοκίνητο καταναλώνει κατα μεσο όρο 16λιτ/100χλμ βενζίνη
αν κανει 20.000 χλμ με LPG θα κανει οικονομία € 2208.00
αν κανει 25.000 χλμ με LPG θα κανει οικονομία € 2760.00

μια εγκατασταση LPG 4. γενιας κοστίζει περίπου από € 2000.00 έως € 3000.00


βλεπουμε λοιπόν , ότι αυτή την εποχή που η διαφορά τιμής των 2 καυσίμων περναει τα € 0.70 η απόσβεση ερχεται σχετικα γρήγορα και από εκεί και περα η οικονομία θα ειναι αισθητή.

Δυστυχώς το δίκτυο των πρατηρίων θα αργήσει να επεκταθεί , οι πρατηριούχοι που θα επενδύσουν θα δυσκολευτούν με το απίστευτο ελληνικό κρατος . Πρόκειται και για μια αρκετα ακριβή επενδυση και τα αυτοκίνητα με LPG θα αυξανονται με πολύ αργό ρυθμό λόγω ανυπαρξίας αρκετών εγκαταστατών.

αυριο θα δούμε τις επόμενες γενιές.
manos
Posts: 147
Joined: Tue Jun 16, 2009 23:33

Re: Υγραεριο για αυτοκινητο

Post by manos »

με την 3. γενια αρχίζει η εγχυση του αερίου LPG στο σύστημα εισαγωγής.

Ο τροπος κατασκευής διαφερει αναλογα με τον κατασκευαστή.

Το αέριο ψεκάζεται πλέον μεσω ενός μπεκ , σε κεντρικό σημείο των σωληνώσεων εισαγωγής ( περίπου σαν το σύστημα μονού ψεκασμού ) ή στη εισαγωγή καθε κυλίνδρου χωριστα.

Ο ασαφής διαχωρισμός μεταξύ των συστηματων της 2. και της 4. γενιας δημιούργησε σαν μεταβατική φαση την 3. γενια. Οι κατασκευαστες προσπαθούν συνεχώς να πλησιασουν την ισχύ του κινητήρα με βενζίνη και να ρίξουν όσο γίνεται την επιπλέον κατανάλωση του LPG , που είναι και το βασικό σημείο που κανει πολλους σκεπτικούς.

Σε αυτό συντελεί η υπεραισιοδοξία των κατασκευαστων και τα αμείλικτα στοιχεία από την πραξη , που απλώς επιβεβαιώνουν τη θεωρία της θερμοδυναμικής. Στις αρχες της δεκαετίας του '90 η βενζίνη δεν εχει τεράστια διαφορά από το υγραέριο και ετσι η επενδυση αργεί να αποσβεστεί . Στην Ελλαδα συμβαίνει περίπου το ίδιο , το diesel ειναι πολύ φτηνό και όλοι πεφτουν εκει με τα μούτρα. Μη ξεχναμε ότι υπαρχει και το diesel θερμανσης , αρκετούς μήνες το χρόνο, σε σημείο να εχουμε πολύ παραπανω κατα κεφαλή κατανάλωση diesel θερμανσης από τις ...Σκανδιναυικές χώρες. Τοτε , όμως , οι κυβερνήσεις μας εκαναν τα στραβα ματια.

Και φτανουμε στα συστήματα 4. γενιας , που πρεπει πλεον να προσαρμοστούν σε αυτοκίνητα γεματα ηλεκτρονικα καλούδια.
User avatar
friar
Posts: 2512
Joined: Sun Jun 14, 2009 20:39
Location: Οικία Περιγιάλι Παροικία www.to4x4.gr
Contact:

Re: Υγραεριο για αυτοκινητο

Post by friar »

manos wrote:το diesel ειναι πολύ φτηνό και όλοι πεφτουν εκει με τα μούτρα. Μη ξεχναμε ότι υπαρχει και το diesel θερμανσης , αρκετούς μήνες το χρόνο, σε σημείο να εχουμε πολύ παραπανω κατα κεφαλή κατανάλωση diesel θερμανσης από τις ...Σκανδιναυικές χώρες. Τοτε , όμως , οι κυβερνήσεις μας εκαναν τα στραβα ματια.
Έκτός θέματος απλά για ενημέρωση σας :oops:


Πότε και πού χρησιμοποιείται το πετρέλαιο θέρμανσης και το πετρέλαιο κινητήρων αντίστοιχα;


Μην μου πείτε δεν το ξέραμε.... :(
"C'est en voyant un moustique se poser sur ses testicules qu'on réalise qu' on ne peut pas régler tous les problèmes par la violence"...
manos
Posts: 147
Joined: Tue Jun 16, 2009 23:33

Re: Υγραεριο για αυτοκινητο

Post by manos »

συστήματα LPG 4. γενιας

Ο διαχωρισμός σε γενιές έγινε για να μπορεί να καταλαβαίνει ο απλός καταναλωτής τι αγοράζει.
Είναι αυτονόητο ότι ο ιδιοκτήτης ενός NISSAN D21 ή ενός LR III θα αγοράσει σύστημα 1. γενιάς , για να κάνει πιο γρήγορα απόσβεση , παρόλη την αυξημένη κατανάλωση σε σχέση με τη βενζίνη. Στο οικογενειακό μας Pajero V20 , θα έβαζα ένα σύστημα 4. γενιας , αν και είναι μοντέλο του ’99. Αν αποκτήσουμε επιτέλους και στη Χαλκίδα ένα πρατήριο γκαζιού θα το σκεφτώ σοβαρά , γιατί η διαφορά της τιμής είναι πολύ ελκυστική !
Δυστυχώς όμως , το δίκτυο των πρατηρίων θα αργήσει να επεκταθεί. Οι πρατηριούχοι δεν επενδύουν ακόμη , γιατί τα αυτοκίνητα με γκάζι είναι πολύ λίγα , και οι οδηγοί δεν βάζουν γκαζιέρες γιατί δεν βρίσκουν παντού πρατήρια και αργεί πολύ η απόσβεση της επένδυσης.

Η τέταρτη γενιά είναι το sequential system , αυτό που στην Ελλάδα μεταφράζουμε ελεύθερα σε διαδοχικό . Όπως λέει και το όνομα , το LPG ψεκάζεται σε αέρια μορφή σε κάθε κύλινδρο ξεχωριστά , με ειδικα μπεκ , που τοποθετούνται πολύ κοντά στα μπεκ της βενζίνης . Το μπεκ του LPG παίρνει την εντολή έγχυσης από τη μονάδα που καθοδηγεί και το αντίστοιχο μπεκ της βενζίνης. Παρεμβαίνει βέβαια ο ‘εγκέφαλος’ του γκαζιού , που παίρνει τα σήματα ( π.χ. τη χρονική στιγμή και τη διάρκεια της έγχυσης ) από τον εγκέφαλο του αυτοκινήτου και τις μετατρέπεται σε αντίστοιχες εντολές για το γκάζι.
Οι κατασκευαστές των συστημάτων 4. γενιάς προσφέρουν και ειδικό software προσομοιώνει την λειτουργία του κινητήρα με βενζίνη , ώστε να μη ‘καταλαβαίνει’ ο οδηγός τη διαφορά του καυσίμου. Τα εξουσιοδοτημένα συνεργεία μπορούν να επέμβουν με το Lap Top στις παραμέτρους , ώστε να πετύχουν βέλτιστη απόδοση του κινητήρα
Η επιπλέον κατανάλωση παραμένει όμως και σε αυτά τα συστήματα και δεν είναι μικρότερη από 10%. Είναι όμως σημαντικά μειωμένη σε σχέση με τα συστήματα 1. γενιάς.

Ένας σημαντικός παράγοντας που οι συνειδητοποιημένοι λαοί της κεντρικής Ευρώπης προτιμούν σιγά - σιγά το LPG είναι οι μειωμένες εκπομπές μονοξειδίου, διοξειδίου του άνθρακα και λοιπών ρύπων . Είναι περιττό να αναφερθεί ότι τα μοντέρνα συστήματα ικανοποιούν άνετα το EURO 4 . Υπάρχουν άνθρωποι που δεν διστάζουν να προσφέρουν την περίφημα σταγόνα στον ωκεανό για να σωθεί το περιβάλλον μας. Αυτή όμως είναι μία μάλλον ρομαντική νότα, ακατάλληλη για την τρέχουσα ελληνική καθημερινότητα.
User avatar
friar
Posts: 2512
Joined: Sun Jun 14, 2009 20:39
Location: Οικία Περιγιάλι Παροικία www.to4x4.gr
Contact:

Re: Υγραεριο για αυτοκινητο

Post by friar »

manos wrote:συστήματα LPG 4. γενιας
Ένας σημαντικός παράγοντας που οι συνειδητοποιημένοι λαοί της κεντρικής Ευρώπης προτιμούν σιγά - σιγά το LPG είναι οι μειωμένες εκπομπές μονοξειδίου, διοξειδίου του άνθρακα και λοιπών ρύπων . Είναι περιττό να αναφερθεί ότι τα μοντέρνα συστήματα ικανοποιούν άνετα το EURO 4 . Υπάρχουν άνθρωποι που δεν διστάζουν να προσφέρουν την περίφημα σταγόνα στον ωκεανό για να σωθεί το περιβάλλον μας. Αυτή όμως είναι μία μάλλον ρομαντική νότα, ακατάλληλη για την τρέχουσα ελληνική καθημερινότητα.
Αυτή θα έπρεπε να είναι και η σημαντικότερη παράμετρος στην επιλογή μας.
Manos συνέχισε....
"C'est en voyant un moustique se poser sur ses testicules qu'on réalise qu' on ne peut pas régler tous les problèmes par la violence"...
manos
Posts: 147
Joined: Tue Jun 16, 2009 23:33

Re: Υγραεριο για αυτοκινητο

Post by manos »

Και φτάνουμε στα συστήματα 5. γενιάς που έχουν την βασική διαφορά από τα προηγούμενα , ότι το LPG ψεκάζεται πλέον υγρό στους αυλούς εισαγωγής .

Η ιδέα που είχε η ολλανδική εταιρεία VIALLE - www.vialle.nl , το site λειτουργεί σε 4 γλώσσες - υπήρχε ήδη από την προηγούμενη δεκαετία , αλλά άργησε να ωριμάσει. Ο κύριος Vialle ονομάζει το σύστημα του Liquid propane injection , Lpi , ενώ άλλοι κατασκευαστές που άργησαν λίγο έχουν λιγότερο ενδεικτικές ονομασίες.

Σε αυτό το σύστημα δεν χρειάζεται ο ‘πνεύμονας’ . Μεσα στο τάνκ κατοικοεδρεύει μια αντλία μεμβράνης που διοχετεύει το υγρό LPG , με πίεση 5 bar πανω από την πίεση που επικρατεί στο τάνκ, στα μπεκ ψεκασμού , σε κάθε κύλινδρο , όπως και στην 4. γενιά , αλλά σε υγρή μορφή. Το υγρο LPG φτανει στα μπεκ μεσω μιας ρυθμιστικής μοναδας πίεσης, ποσότητας και χρόνου – το περισσευούμενο LPG γυρίζει στο τάνκ. Όπως εκτονώνεται το υγρό LPG , πριν ακόμη φτάσει υπό μορφή μίγματος στον κύλινδρο , περναει στην αέρια μορφή του και προκαλεί πτώση της θερμοκρασίας . Ο ατμοσφαιρικός αέρας που έρχεται από πίσω ψύχεται και το μίγμα καταλήγει πιο κρύο στο χώρο καύσης του κυλίνδρου. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα τη βελτίωση του βαθμού απόδοσης του κινητήρα και μία αύξηση ισχύος έως 3% , τουλάχιστον έτσι υποστηρίζουν οι Κατωχωρίτες.

Τα μηνύματα από την πράξη λένε ότι η αντλία μεμβράνης ακούγεται χαρακτηριστικά στα πλήρως μονωμένα μοντέρνα αυτοκίνητα και νευριάζει τους επιβάτες. Το αυτοκίνητο ‘τραβάει’ όπως και με τη βενζίνη – το 3% δεν γίνεται αισθητό, βέβαια . Υπάρχει software για μεγάλη γκάμα αυτοκινήτων και έτσι μπορούν οι εγκατάστατες να κάνουν μικρορυθμίσεις με το Lap top.
Η επιπλέον κατανάλωση είναι μικρή , μεταξύ 5% και 10%.
Το αυτοκίνητο ξεκινά και με υγραέριο , μόνο που η μίζα γυρίζει περισσότερο χρόνο !
Εννοείται ότι δεν λείπουν οι αυτοματισμοί για το γύρισμα στη βενζίνη όταν αδειασει το τανκ και οι χειροκίνητοι διακόπτες αν το υγραέριο δεν είναι του γούστου του οδηγού.

Τα Lpi είναι συνήθως ακριβότερα από τα αυτά της 4. γενιάς και πλησιάζουν τα 3.000,00 ευρώπουλα.
User avatar
PanosXJ
Posts: 1065
Joined: Thu Jun 18, 2009 13:47

Re: Υγραεριο για αυτοκινητο

Post by PanosXJ »

....κάποιος εγκαταστάτης μου έλεγε ότι τα 5ης γενιάς βγάζουν πολλά προβλήματα και έχουν αρχίσει και 'εξω να μην τα βάζουν.....τι να πώ....μάλλον ότι θέλει λέει ο καθένας.....
It's an XJ thing, you wouldn't understand!
XJ RULZZZZZZ!!!
manos
Posts: 147
Joined: Tue Jun 16, 2009 23:33

Re: Υγραεριο για αυτοκινητο

Post by manos »

Τα συστήματα Lpi ειναι πιο απαιτητικα στη ρύθμιση και πρεπει οι εγκαταστάτες να ειναι εξοικιωμενοι με τους υπολογιστες.

Η γενια του '80 που εβαζε τις γκαζιέρες στα ταξί δεν εχει ελπίδες να τα βγαλει πέρα με τα Lpi. Εχουν περάσει και 30+ χρόνια από τότε.

Εγώ πιστεύω ότι τα νεα παιδια που θα ακολουθήσουν την 100ωρη εκπαίδευση που ορίζει ο νόμος θα τα καταφερουν πολύ καλύτερα , με την υποστήριξη του κατασκευαστή.

Το πρόβλημα με το LPG ειναι το ανύπαρκτο δικτυο πρατηρίων . Οι πρατηριούχοι σκεφτονται ότι θα αργήσει πολύ να αποδίδει η επένδυση και επίσης τρομαζουν μπροστα στο τερας του ελληνικού Δημοσίου.
Στη Χαλκίδα υπαρχουν 2 πρατηριούχοι που παιζουν με την ιδεα του LPG. Τους επισκεφτηκα και μου είπαν τα ίδια πράγματα , σαν να ήταν συνεννοημένοι.
User avatar
PanosXJ
Posts: 1065
Joined: Thu Jun 18, 2009 13:47

Re: Υγραεριο για αυτοκινητο

Post by PanosXJ »

...ε δεν θα ήταν λές; ....και είναι φυσικό μάλλον να έχουν ανταλλάξει σκέψεις εφόσον τους απασχολεί το ίδιο θέμα....
It's an XJ thing, you wouldn't understand!
XJ RULZZZZZZ!!!
arsenarg
Posts: 38
Joined: Mon Nov 30, 2009 20:28
Location: Silver city
Contact:

Re: Υγραεριο για αυτοκινητο

Post by arsenarg »

manos wrote:συστήματα LPG 4. γενιας

Ο διαχωρισμός σε γενιές έγινε για να μπορεί να καταλαβαίνει ο απλός καταναλωτής τι αγοράζει.
Είναι αυτονόητο ότι ο ιδιοκτήτης ενός NISSAN D21 ή ενός LR III θα αγοράσει σύστημα 1. γενιάς , για να κάνει πιο γρήγορα απόσβεση , παρόλη την αυξημένη κατανάλωση σε σχέση με τη βενζίνη. Στο οικογενειακό μας Pajero V20 , θα έβαζα ένα σύστημα 4. γενιας , αν και είναι μοντέλο του ’99. Αν αποκτήσουμε επιτέλους και στη Χαλκίδα ένα πρατήριο γκαζιού θα το σκεφτώ σοβαρά , γιατί η διαφορά της τιμής είναι πολύ ελκυστική !
Δυστυχώς όμως , το δίκτυο των πρατηρίων θα αργήσει να επεκταθεί. Οι πρατηριούχοι δεν επενδύουν ακόμη , γιατί τα αυτοκίνητα με γκάζι είναι πολύ λίγα , και οι οδηγοί δεν βάζουν γκαζιέρες γιατί δεν βρίσκουν παντού πρατήρια και αργεί πολύ η απόσβεση της επένδυσης.

Η τέταρτη γενιά είναι το sequential system , αυτό που στην Ελλάδα μεταφράζουμε ελεύθερα σε διαδοχικό . Όπως λέει και το όνομα , το LPG ψεκάζεται σε αέρια μορφή σε κάθε κύλινδρο ξεχωριστά , με ειδικα μπεκ , που τοποθετούνται πολύ κοντά στα μπεκ της βενζίνης . Το μπεκ του LPG παίρνει την εντολή έγχυσης από τη μονάδα που καθοδηγεί και το αντίστοιχο μπεκ της βενζίνης. Παρεμβαίνει βέβαια ο ‘εγκέφαλος’ του γκαζιού , που παίρνει τα σήματα ( π.χ. τη χρονική στιγμή και τη διάρκεια της έγχυσης ) από τον εγκέφαλο του αυτοκινήτου και τις μετατρέπεται σε αντίστοιχες εντολές για το γκάζι.
Οι κατασκευαστές των συστημάτων 4. γενιάς προσφέρουν και ειδικό software προσομοιώνει την λειτουργία του κινητήρα με βενζίνη , ώστε να μη ‘καταλαβαίνει’ ο οδηγός τη διαφορά του καυσίμου. Τα εξουσιοδοτημένα συνεργεία μπορούν να επέμβουν με το Lap Top στις παραμέτρους , ώστε να πετύχουν βέλτιστη απόδοση του κινητήρα
Η επιπλέον κατανάλωση παραμένει όμως και σε αυτά τα συστήματα και δεν είναι μικρότερη από 10%. Είναι όμως σημαντικά μειωμένη σε σχέση με τα συστήματα 1. γενιάς.

Ένας σημαντικός παράγοντας που οι συνειδητοποιημένοι λαοί της κεντρικής Ευρώπης προτιμούν σιγά - σιγά το LPG είναι οι μειωμένες εκπομπές μονοξειδίου, διοξειδίου του άνθρακα και λοιπών ρύπων . Είναι περιττό να αναφερθεί ότι τα μοντέρνα συστήματα ικανοποιούν άνετα το EURO 4 . Υπάρχουν άνθρωποι που δεν διστάζουν να προσφέρουν την περίφημα σταγόνα στον ωκεανό για να σωθεί το περιβάλλον μας. Αυτή όμως είναι μία μάλλον ρομαντική νότα, ακατάλληλη για την τρέχουσα ελληνική καθημερινότητα.
αυτό φοράω εδώ και 5 μήνες και με πάνω από 10000 χλμ στο διάστημα αυτό, με ταξίδι Βουλγαρία τον Ιούλιο, λόγω WRC, και δεν εχω αντιμετοπίσει κανένα πρόβλημα.

εξάλου κέρδισα στο μοτέρ, καθώς το εργοστάσιο ζητάει τουλάχιστον 98 οκτάνια βενζίνα και εγώ για οικονομία του έβαζα 95άρα, ενώ το LPG είναι 105-107 οκτάνια.

μερικές φωτό από την όλη τοποθέτηση του ICOM.

Image
o ρυθμιστής πίεσης, στο δικό μου είναι ρυθμισμένος στα 5 bar

Image
ένα από τα μπέκ

Image
Image
τοποθετημένο το όλο σύστημα στο μοτέρ

Image
η δεξαμενή 58 lt τοποθετημένη στην θέση τις ρεζέρβας, προσέξτε τα σημεία στήριξης
ΤΑΣΟΣ SUBARU IMPREZA Sti spec c type RA, SUBARU FORESTER 2.0X, SUBARU VIVIO RxR
Image
Post Reply

Return to “Τεχνικά Θέματα”