Page 2 of 2

Re: ΒΟΗΘΗΤΙΚΟ ΑΠΟ SAMURAI H ΜΑΜΑ JIMNY?

Posted: Sat Oct 02, 2010 19:48
by gv1600
Υπάρχει και ο 4,9 για το samurai.
Περισσότερο 16% στα γρήγορα και 115% στα αργά.
Κοντύτερος απο τον 4,16 (12% + 84% αντίστοιχα) αλλά λίγο πιο γρήγορος απο τον 5,14 (18,3% + 127%)..... και βασικά απο ότι λέγεται, χωρίς τα προβλήματα του 5,14 που πιθανόν ακούσεις απο κάποιους χρήστες.

Re: ΒΟΗΘΗΤΙΚΟ ΑΠΟ SAMURAI H ΜΑΜΑ JIMNY?

Posted: Mon Oct 04, 2010 08:09
by INDIANOS
Στην περιπτωση που δεν κανω καποια αλλαγη στο transfer θα εχω καποια διαφορα σε σχεση με το μαμα.Επισης τα γραναζια που λες τι μαρκας ειναι και που μπορω να τα βρω?

Ευχαριστω!

Re: ΒΟΗΘΗΤΙΚΟ ΑΠΟ SAMURAI H ΜΑΜΑ JIMNY?

Posted: Mon Oct 04, 2010 10:37
by mato
Δεν έχω ούτε jimny ούτε sami, απλώς κάποτε έψαχνα σχέσεις γραναζιών κι έχω μαζέψει κάποια πράγματα, μεταξύ αυτών μια εικόνα με τις σχέσεις των μοντέλων (vvt και "παλιό") του jimny (sorry για το μέγεθος, δεν μπόρεσα να την σμικρύνω και να διαβάζεται).

Αν θέλεις, γράψε ένα mail να σου στείλω κι ένα .xls που είχα φτιάξει και υπολογίζει όλην την σειρά των σχέσεων (ταχύτητα x μείωση tcase x μείωση διαφορικού : ελαστικό). Το αρχείο είναι για sami (... έμεινα στους υπολογισμούς, γειά σου Βασίλη) και περιέχει τα 4.16 και 4.9 (4.89 για την ακρίβεια) που λέει ο gv1600

Re: ΒΟΗΘΗΤΙΚΟ ΑΠΟ SAMURAI H ΜΑΜΑ JIMNY?

Posted: Mon Oct 04, 2010 15:44
by gv1600
INDIANOS wrote:Στην περιπτωση που δεν κανω καποια αλλαγη στο transfer θα εχω καποια διαφορα σε σχεση με το μαμα.Επισης τα γραναζια που λες τι μαρκας ειναι και που μπορω να τα βρω?

Ευχαριστω!
Με βάση τον αναλυτικό και ωραίο πίνακα που έβαλε ο mato πιο πάνω (γειά σου Μάνο!!) απαντάς πολλά απο τα ερωτήματα σου.
Βασικά, αφού έχεις vvt βοηθητικό, άρα 1:1 και 2:1 αντίστοιχα, με του 413 που πήρες θα έχεις 1,409:1 και 2,268:1 αντίστοιχα.
Θα είσαι κοντύτερος γενικά....... και ειδικά στα γρήγορα που ψάχνεις περισσότερο εσύ.
Δούλεψε το έτσι για αρχή και αν δείς οτι δε σου κανει, παραγγέλνεις γρανάζια ανάλογα το πλάνο σου.

Τα 4,9 τα χω βρεί στο παρακάτω λίνκ και δεν ξέρω υπαρχουν αλλού...... δεν το χω ψαξει.

http://www.lowrangeoffroad.com/suzuki/s ... -case.html

Re: ΒΟΗΘΗΤΙΚΟ ΑΠΟ SAMURAI H ΜΑΜΑ JIMNY?

Posted: Mon Oct 04, 2010 19:56
by SAV
ξαφνιάστηκα όταν είδα το πινακάκι που είχα ποστάρει πέρυσι!!!
http://www.jimnyclub.com/forum/index.ph ... l#msg68864
χάρηκα όμως που βοηθάει κι άλλους :D :D :D

Re: ΒΟΗΘΗΤΙΚΟ ΑΠΟ SAMURAI H ΜΑΜΑ JIMNY?

Posted: Wed Oct 06, 2010 07:11
by mato
SAV wrote:ξαφνιάστηκα όταν είδα το πινακάκι που είχα ποστάρει πέρυσι!!!
http://www.jimnyclub.com/forum/index.ph ... l#msg68864
χάρηκα όμως που βοηθάει κι άλλους :D :D :D
γειά σου SAV
δεν θυμόμουν που το είχα βρει, είναι η αλήθεια...
οπότε τα εύσημα στον SAV :D

Re: ΒΟΗΘΗΤΙΚΟ ΑΠΟ SAMURAI H ΜΑΜΑ JIMNY?

Posted: Wed Oct 06, 2010 07:28
by mato
INDIANOS, θα επιχειρήσω να ανεβάσω το .xls εδώ, μιας και απ' ό,τι φαίνεται υπάρχει η δυνατότητα επισύναψης.
Οπότε υπάρχει και η δυνατότητα συζήτησης και διόρθωσης, αν κάποιος εντοπίσει κάποιο λάθος στον συλλογισμό / πράξεις.
Αντιγράφω και τις "οδηγίες χρήσης":
Οδηγίες για την ανάγνωση του xls:
Κάθε αλλαγή (t case, diff ratio, ελαστικά) εκφράζεται με τον λόγο νέου / υφιστάμενου μεγέθους. Πολλαπλασιάζοντας τους λόγους της μετάδοσης και διαιρώντας με τον λόγο των ελαστικών, το αποτέλεσμα εκφράζει την τελική αναλογία του νέου με το υφιστάμενο set up . Πολλαπλασιάζω την μετάδοση και διαιρώ με τα ελαστικά, γιατί τα μεν πρώτα μεγέθη «κονταίνουν» το σύνολο και επιφέρουν θειικό αποτέλεσμα, ενώ τα ελαστικά αρνητικό («μακραίνει» όσο μεγαλώνει η διάμετρος).
Εννοείται ότι στα stock μεγέθη (καμμία αλλαγή) οι λόγοι είναι 1 (μονάδα). Στόχος είναι να μείνουμε όσο πιο κοντά γίνεται στην μονάδα στα «μακριά» (HIGH), επιτυγχάνοντας ταυτόχρονα όσο το δυνατόν μεγαλύτερη τιμή στα «κοντά» (LOW). Πρέπει να γίνουν δύο φορές οι πράξεις, μια για το HIGH και μια για το LOW.

Για το SAMURAI:
Παράδειγμα 1 : αν αλλάξει το t case από stock (Η=1,409 και L=2.268) σε GRS I (H=1.58 και L=4.16), τα κορωνοπήνια από stock 3.909 σε 4.7 και τα λάστιχα από stock 26’’ σε 30’’, έχουμε:

HIGH
Λόγος t-case (Λ1) = 1.58 / 1.409 = 1.1214
Λόγος diff ratio (Λ2) = 4.7 / 3.909 = 1.2024
Λόγος ελαστικών (Λ3 )= 30 / 26 = 1.1538

Και η τελική σχέση είναι (Λ1*Λ2) / Λ3 = 1.1686 > 1. Αν αυτό εκφραστεί επί τοις εκατό σημαίνει ότι η νέα σχέση (στο έδαφος πλέον) είναι περίπου 16% πιο κοντή από την stock. Αν ήταν κάτω από την μονάδα, θα σήμαινε ότι θα ήταν πιο «μακριά» (και θα «κρεμούσε» το αυτοκίνητο)

LOW
Λ1 = 4.16 / 2.268 = 1.8342
Λ2 και Λ3 είναι ίδια, επομένως
(Λ1*Λ2) / Λ3 = 1.911 > 1
άρα και στα «κοντά» έχουμε συνολική (t case + Diff Ratio) αύξηση ~90% (στο έδαφος), έχοντας μεγαλώσει τα ελαστικά σε 30άρια.

Παράδειγμα 2 – έλεγχος

Οι φίλοι μας (απαπα) οι Αμερικάνοι λένε ότι ο 4,16 δίνει +12% στα μακριά, + 84% στα κοντά και συνιστούν 29 ή 30’’ ελαστικό για τον μειωτήρα 4,16. Αν υποθέσουμε ότι δεν αλλάζουμε κορωνοπήνια, έχουμε

Για stock 26άρια και 4,16

HIGH
(Λ1*Λ2) / Λ3 = 1,1214*1/1 = 1,1214 (περίπου το +12% που δίνουν)
LOW
(Λ1*Λ2) / Λ3 = 1.8342 (περίπου το +84% που δίνουν)

Για 30’αρια και 4,16

HIGH
(Λ1*Λ2) / Λ3 = 0,971 περίπου -3%, (με 29άρια είναι 1,005)
LOW
(Λ1*Λ2) / Λ3 = 1.589 περίπου +60%, (με 29άρια είναι 1,6445, περίπου +64%)

Τα αποτελέσματα εκφρασμένα επί τοις εκατό δεν είναι ακριβώς όσο ο λόγος (θέλει άλλη πράξη και βαριέμαι) αλλά κατά προσέγγιση, γι αυτό γράφω συνέχεια «περίπου».
Γενικά πάντως νομίζω ότι είναι σωστό σαν μπούσουλας. Βέβαια δεν υπολογίζει επιπλέον βάρος από ελαστικά, άξονες κτλ, κτλ., για αυτό είναι μάλλον καλό να είσαι πάνω από τη μονάδα και στο HIGH. Το πόσο πάνω, δεν ξέρω. Ξέρω όμως ότι στο NIVA με τις αλλαγές που έκανα, με τον υπολογισμό παίρνω τιμές +0,6% στο HIGH και +50% στο LOW, που εκφράζουν την αίσθηση που έχω οδηγώντας το.

Re: ΒΟΗΘΗΤΙΚΟ ΑΠΟ SAMURAI H ΜΑΜΑ JIMNY?

Posted: Sun Oct 31, 2010 10:45
by Pet4x4
Παιδιά απ'οτι βλέπω το θέμα το έχετε μελετήσει αρκετά οπώτε θα κάνω και εγώ μια ερώτηση. Απο θέμα αξιοπιστίας ποιό transfer είναι το ποιό ανθεκτικό? Εγώ δεν κάνω τρέχω trial αλλά αγώνες αντοχής, τα εμπόδια μου περιορίζοντε σε αυτά που περνάμε σε μία δύσκολη αντρική εκδρομή (όχι υπερβολές δλδ.) οπώτε και το ύψος του αυτοκινήτου περιορίζετε στους +4 με λάστιχα 195R15 καθώς το επιπλέον ύψως δέν βοηθά καθόλου στους αγώνες μας και έχει κακά συνήθως αποτελέσματα. Σημειώστε πως έχω ένα Jimny 2003 (χωρίς vvt).
Γιατί σας τα λέω όλα αυτά? Γιατί πρόκειτε σύντομα να αλλάξω κινητήρα και αυξηθεί συμαντηκά η ροπή! Αυτή η αύξηση είναι σίγουρο πως θα ταλαιπορίσει αρκετά την μετάδοση με τον πιο αδύναμο κρίκο ίσως να βρήσκετε στο transfer λόγο καδένας. Η αλήθεια είναι πώς δέν θα ήθελα να γίνει πιο κοντό, το αντίθετο θα έλεγα, οπώτε κατά την γνώμη σας ποιό είναι το ποιο αξιόπιστο transfer για αυτή την χρήση?

Επίσης... ποιά κορονοπήνεια είναι ποιό μακριά σε σχέση? Απο το Jimny χωρίς vvt ή απο το νεότερο με vvt? Ρωτάω γιατί αν είναι πιο μακριά απο το νεότερο με vvt τότε ίσως μπορέσω αλλαζωντάς τα δικά μου με αυτά να ισωσταθμήσω την διαφορά σε περίπτωση που μου προτείνετε πιο κοντό transfer. Eυχαριστώ για τα φώτα σας! ;)

Re: ΒΟΗΘΗΤΙΚΟ ΑΠΟ SAMURAI H ΜΑΜΑ JIMNY?

Posted: Wed Apr 20, 2011 07:58
by INDIANOS
Τα κορονωπηνια απο το vvt ειναι πιο κοντα.και το σασμαν του επισης.
Στο δικο μου με αξονες toyota 4.88 και λαστιχα 235/85/16 φοραω βοηθητικο μαμα με κουμπακια ΕΧΩ ΚΑΝΕΙ 30,000 ΧΛΜ ΚΑΙ ΠΑΕΙ ΑΕΡΑ!!!!!