η ιδεα....OBDII+GPS

mike1962
Posts: 8
Joined: Thu Jan 14, 2010 19:04

η ιδεα....OBDII+GPS

Post by mike1962 »

Γεια σας,
σας ευχαριστώ για τα σχόλια σας.
Είναι απόγευμα Τέταρτης, λήξη χρόνου. Δεν μπορω να ερμηνεύσω το τις αιτίες αλλά....σημασία δεν έχει.
Για να είμαι ειλικρινής μετά την ενασχοληση μου με τα linux έχω αρχίσει να 'αλλάζω', για να σας το εξηγήσω θα πρεπε σας να πω λίγα λογια για μένα,
Την επαγγελματική μου σταδιοδρομία ξεκίνησα ως μόνιμος στην αεροπορία ΣΤΥΑ το '81, δεν μου κολλούσε και αμέσως παραιτηθεικα (στο 2 μήνα) Το '82 πάω Μαθηματικό ΑΠΘ όπου ξεκίνησα με λίγο assembly 6809, basic, fortran, pascal USSD (νομίζω) λειτουργικό, και λίγο Dos 2.2!!! ... και πάρα πολύ αμφιθέατρο, ...
Το πτυχίο ήρθε το '86 μαζί με την πιεστική ανάγκη για εργασία... χρυσή εποχή εάν εψαχνες δουλεία... Ξεκίνησα πωλητής σε λογισμικό, η αγορά σε ανάπτυξη και η εταιρία σε ανάπτυξη και ραγδαία εξέλιξη ... υπεύθυνος πωλήσεων , τελιωνω το ΜΒΑ και καταλήγω οικονομικός δ/ντης στη εταιρία....
Εκεί παραμείνω μέχρι το τελος του 2004 όταν ο βγαινο εξαγοράζει την εταιρία....
Τα επόμενα 2 χρόνια κυλούν με τρομερή πίεση και προσωπικά προβλήματα.
Στα 20 περίπου χρόνια που δούλευα οι έννοιες ....τυποποιημένο λογισμικό, πακέτο, update, upgrade, ...δυνητικόι πελάτες, ….cross sailing,.... αντιλαμβανόμενη αξία προιοντος, ...κόστος ... αλλά και το cost saving .klp ήταν καθημερινές...


Εδώ και 10 μήνες απαλλαγμένος από το εργασιακό άγχος, ως ωρομίσθιος μαθηματικός στη ΠΔΣ έχω...χρόνο...πολύ χρόνο...να ψάξω (πολλές φορές ξεχνώ τι ψάχνω, άπλα βρίσκομαι σελίδες ...) και ψάχνω, προβληματίζομαι, ...έτσι άρεσε το linux, χρησιμοποιώ το Monomaxos4.0 ( μπράβο στα παΐδια που το συντηρούν)..., έτσι λοιπόν κάτι έχω από το ελεύθερο λογισμικό... απο δεν ενόχλησε που δεν μπορεσα να το εκμεταλλευτώ Ας δουν όλες οι εταιρίες την ιδέα μου και ας αναβαθμίσουν τα συστήματα- προιοντα, Το αυριανό PDA GPS να γίνει πιο χρήσιμο σε όλους. (το χρόνο αυτό έχω δυο ακόμη καλές ιδέες , μια με πολύ καλά κέρδη, αφορά τη κινητή τηλεφωνία στην Ελλάδα, νέο προιον εστιασμένο σε αγορά ώριμη που γράφει κάθε χρόνο πολλά εκατ ευρώ τζίρο.... και η αλλη για ένα site portal (οχι για 4x4 φυσικα...)
Έτσι λοιπόν καθώς ήθελα να τρέξω σε trail ride και δεν ήθελα να αγοράσω teratrip (θεσσαλονικιώτικες πατέντες αθάνατες....) άρχισα να σκαλίζω παραπάνω το auto και τα gps...
έτσι το πειραχτήρι άρχισε να ξυπνά.....
.......... όλο και εγώ σκεπτόμουν auto..ταχυτητα....gps.....
Το πειραχτήρι ξανά ήρθε ... στη κοπή πίτας off-road, θεσ/νικης.... όταν έβαλα βενζίνη και ο βενζινας με έσφαξε, χρέωσε 60 λίτρα και είχα πάνω από 15 λίτρα ...μου λένε στη κοπή ..καλό από αυτόν έβαλες...αυτός κλέβει, τότε η βικη μου λέει .... κάτι να το ελέγχεις δεν μπορείς να σκεφτείς, όλη μέρα καθεσε ...
Έτσι μετά από 1-2 βδομάδες είδα το πειραχτήρι για τελευταία φορά.....πήρε φόρα και έφερε το τελικό του χτυπήμα...... ξύπνησα με παραμιλητό .... Car Control+Navigation ..... OBDII+GPS
νέα γενιά εφαρμογών ...άλλη χρήση....άλλες ανάγκες ..όχι μόνο πλοήγηση...στο κάτω κάτω οι διαδρομές μας είναι 99% γνωστές.... ακόμη και τότε (όταν θα κινηθείς σε γνωστή διαδρομή θα έχεις το νέο σύστημα γιατί θέλεις το car control....)


Οι μυημένοι κατάλαβαν .... ας γίνω συγκεκριμένος

Κύριοι,
τα πράγματα είναι απλά, πολύ απλά...., κάθε auto (σχεδόν όλα) έχουν μια θύρα, OBDII on boart diagnostic, real time ελέγχει δεκάδες στοιχεία του αυτοκινήτου. Εκεί στα πόδια του οδηγού υπάρχει μια πρίζα γεμάτη δεδομένα. ....όλα τα δεδομένα του auto σε real time... σχεδόν αυτά που βλέπει το συνεργείο όταν πριζωσει το όχημα μας ... Τα δεδομένα είναι στη διάθεση μας ...απλά μας περιμένουν αρκεί να πριζωθουν σωστά ...

όχι η ιδέα μου δεν είναι απλά να πριζωσουμε την OBDII στο gps pda.... αυτό είναι απλό,
με ένα Bluo Tooth εξάρτημα (30 ευρώ) άνετα τα συνδέουμε, ή με ένα καλώδιο των 5 ευρω που θα εχει και ρεύμα για το pda..

Η ιδέα λέει πως τα navigation συστήματα θα ειναi συνδεδεμένα μόνιμα με το OBDII, θα είναι full intergreate με το navigation. Έτσι μαζί με την πλοήγηση θα έχουν και car control.

car control....ότι κάνουν τα εξειδικευμένα συστήματα που πουλάνε (μάλιστα υπάρχουν και φώτο με laptop na ελέγχει το ΙΧ, με το pda είναι πανεύκολο, Τα πάντα ..και καταγραφή των δεδομένων....κλπ Θα υπάρχει πλήρη βάση με δεδομένα ανά όχημα.... πίνακες με όρια λειτουργίας....αποδεκτές ή μη τιμές....τα πάντα....... Συνδέεσαι στο site της εταιρίας (destinator, tom tom, garmin.....) και κατεβαζεις τα πρότυπα data του auto σου κλπ (με μικροπληρωμη φυσικά.....)

Πλήρη διασύνδεση Έτσι το tom tom , to Garmin, to mls το...... θα μπορούν να γνωρίσουν πόση βενζίνη έχει το Όχημα μας ... πόση απόσταση μπορεί να διανύσει με βάση τα δεδομένα του προορισμού μας..... , και αφού γνωρίζει τον προορισμό μας και τη διαδρομή μπορει να μας προτείνει που έχει φτηνή βενζίνη, (Ωπ....νέες υπηρεσίες, νέα γραμμή εσόδων... η εταιρία θα έχει βάση δεδομένων με τιμές ανά βενζινάδικο/περιοχή ... από τους πίνακες των νομαρχιών, συμβόλαιο ετήσιο για το τελικό πελάτη που εκτός από τους χάρτες θα παρέχει και άλλες πληροφορίες.) Επισεις θα έχει αρχείο....Που έβαλα βενζίνη, πόση βενζίνη έβαλα διότι το OBD μας λέει πόση έχει το ρεζερβουάρ, πριν και μετά το γέμισμα, άρα πόσα σχεδόν μας έβαλε ο μάγκας.....και τώρα που η τιμή έφτασε στο 1,5ευρω το λίτρο...
αρχείο με την κατανάλωση ανά διαδρομή, (να επιστρέφω από βαρδαρι, λευκό πύργο, καλαμαριά ή περιφερικός. Πόση ακριβώς είναι η κατανάλωση της κάθε διαδρομής...
άπειρες εφαρμογές, (πραγματικό κόστος στη διαδρομή ΧΨ -ΩΖ και επιστροφή)
Νομίζω πως είναι πάρα πολύ σημαντικό να 'προτείνει' οικονομική οδήγηση ...με βάση τα (ροπές, αεροδυναμικό συντελεστή αλλά και τα όρια ταχύτητας του δρόμου που κινούμαστε .... έχει μεγάλο βάθος το θέμα
φυσικά το car control είναι από μόνο του σημαντικό, πριν ανάψει η engine check, πως είναι όλοι ο δείκτες ....είναι ΟΚ.... για να καταλαβαίνετε τι πληροφορίες έχει το OBD ψαξτε wiki ή Googlε..... κάντε το τώρα ....και δείτε τι μπορεί να κάνει το PDA-GPS που ειναι συνδεδεμενο με την OBDII

παιδιά είναι πολλά
πάρα πολλά....

Για να λανσάρει πχ η ΤΟΜΤΟΜ αύριο το pda OBDII+GPS με ενσωματωμένο το car control αρκούν το πολύ 2 μήνες δουλεία (πολλοί ανθρωπομηνες για ανάπτυξη δεν απαιτούνται , υπάρχουν όλα ..τα έχουν ελεύθερα ή σχεδόν ελεύθερα, έχουν τις βιβλιοθήκες δεν είναι δύσκολο αυτοί έχουν το μάρκετινγκ έχουν εκατοντάδες χιλιάδες πελάτες........τους πείθουν εύκολα για την ανάγκη-χρησιμότητα του προιοντος ....και εκατομμύρια τζίρος.... και gia το h/w BlueTooth ή το καλώδιo υπάρχουν τιμές πολύ φτηνές...

Έχει μεγάλη σημασία ποιος θα βγει πρώτος στην αγορά.....μέχρι ο ανταγωνιστής να ξυπνήσει...στη παγκόσμια αγορά, στην εποχή του διαδικτύου τα μερίδια αλλάζουν ταχύτερα, σε μια εποχή κρίσης το να παρέχεις σημαντικά διαφοροποιημένο προιον απο τους ανταγωνιστές σου ειναι ανεκτίμητο πλεονεκτιμα, και αυτο το πλεονεκτιμα ήθελα να 'πουλήσω' ... στη πραγματικότητα να συν'εργαστω' ήθελα .....




Υπάρχει πολύς δρόμος με την ένωση OBDII με το PDA-GPS, εγώ το φανταστικα και έγραψα τα 10-15 ισχυρά σημεία και το παρουσίασα με μια εταιρία. Τους είχα τονίσει τα πλεονεκτήματα που εάν παρουσιαστούν πρώτοι στην αγορά, για 6 μήνες σαφέστατο πλεωνεκτιμα απέναντι
τον ανταγωνισμό, δηλαδή μεγαλύτερα μερίδια αγοράς....αν θέλουν επέκταση σε νέες αγορές....πως πας στην αγορά της Γερμανίας , Γαλλίας, στις ΗΠΑ μόνο με χάρτες ή με διαφοροποιημένο ποιον, με διαφοροποίηση που αναγνωρίζει ο καταναλωτής και την αγοράζει/πληρώνει........
Τελικά, δεν τους έπεισα...
αν σας επυσα δεν ξέρω...πριν απαντήσετε
σκεφτείτε πάσες φορές είχατε το gps χωρίς λόγο ανοιχτό, ......Τώρα θα το έχετε συνέχεια ανοιχτό γιατί σας αρέσει η ιδέα του car control και οχι μόνο.......

Τελικά αυτό που με ενοχλεί είναι oτι για να κάνω χρήση αυτού του προιοντος ....θα το αγοράσω και γω..και ασ το έχω 'σχεδόν' δημιουργήσει.....

m.chavouzis@gmail.com



σορρυ το κείμενο βγήκε όπως θα ήθελα ....ισως το διωρθωσω

frair ή Dr format θα ηθελα μια χάρη αν εχετε 1 ώρα...
User avatar
Nicolas
Site Admin
Posts: 2983
Joined: Tue Jun 16, 2009 09:10
Contact:

Re: η ιδεα....OBDII+GPS

Post by Nicolas »

mike1962 wrote: Car Control+Navigation ..... OBDII+GPS
Λυπάμαι που το λέω αλλά το φτιάξαμε το 2002 όταν δούλευα σε κάποια εταιρία...
Και δεν είμασταν οι πρώτοι.
Ήταν παραγγελία από μία φαρμακαποθήκη όπου ο διευθυντής ήθελε να παρακολουθεί σε χάρτη
όλα τα οχήματα των ιατρικών επισκεπτών του (νομίζω έτσι τους λένε...) σε πραγματικό χρόνο.
Επίσης ήθελε να μπορεί να "βλέπει" στοιχεία από την χρήση του αυτοκινήτου, δηλαδή πόσο πάταγε το γκάζι, με τί ταχύτητα πήγαινε, πόσες στροφές κλπ κλπ κλπ.
Τέλος, ένα σύστημα γεννετικών αλγόριθμων επέτρεπε να χαραχτούν οι πιο συμφέρουσες πορείες κατά περίπτωση.

Το σύστημα τοποθετήθηκε σε αυτοκίνητα ford focus και περιελάμβανε car-pc με συρόμενη οθόνη, δέκτη gps και gsm modem.
Ο μετατροπέας του OBDII σε usb καθώς και όλη η βιβλιοθήκη για το πρωτόκολλο φτιάχτηκε επί τούτου στο χέρι.

Το σύστημα δούλευε ως εξής:
Ένα πρόγραμμα που σχεδιάστηκε από μας (σε vb6 το interface του GUI και σε ansi C και assembly τα embedded και οι low level επικοινωνίες)
διάβαζε συνεχώς τα δεδομένα από το GPS και το OBDII και τα έστελνε στο "κέντρο" από το GSM modem είτε μέσω δικτύου είτε μέσω sms
ανάλογα την ποιότητα του σήματος. Σίγουρα πάντως είτε έστελνε είτε δεν έστελνε, αποθήκευε κάθε λεπτομέρεια.
Το module που έκανε αυτή την δουλειά το ονόμασα spiounos.
Το car pc παρείχε όλες τις δυνατότητες που σου παρέχουν τα windows μαζί με GPS ενώ είχε και internet. Ακριβό μεν, αλλά είχε.


Επίσης και το αφεντικό είχε ένα άλλο πρόγραμμα στον υπολογιστή του το οποίο σε συνδυασμό με ένα ακόμα gsm modem
ή μία σύνδεση στο internet, λάμβανε όλη την πληροφορία.
Λίγο πολύ ότι γίνεται σήμερα με τα συστήματα παρακολούθησης που έχουμε στους αγώνες απλά εκείνο έστελνε και τα δεδομένα από το OBDII...


Τα περισσότερα από τα features που αναφέρεις υλοποιούνταν. Τα υπόλοιπα ή δεν τα ζήτησαν ή απλά δεν γινόταν.
Η διαφοροποίηση των συστημάτων παρακολούθησης που χρησιμοποιούμε στους αγώνες με τα μεγάλα πακέτα fleet management
είναι η ενσωμάτωση της λογικής του κόστους, της μικρότερης κατανάλωσης, της μικρότερης φθοράς και του λιγότερου χρόνου.
Τα περισσότερα από αυτά παρέχουν εγγενώς και την δυνατότητα interface με το OBDII προκειμένου να υλοποιήσουν τον σκοπό τους.

Κοστίζουν φυσικά λίγο παραπάνω από το destinator...



Μία απλοποιημένη έκδοση του παραπάνω έφτιαχνα για το κινητό μου αλλά ποτέ δεν τελείωσα.
Έχω windows, ενσωματώνεται Interface με το OBDII το οποίο δεν θα μπω καν στον κόπο να φτιάξω - θα το πάρω έτοιμο,
και εφόσον το κινητό μου έχει και δέκτη GPS κάνω οτι θέλω. Αν τώρα έχω πληρώσει και τον χάρτη και είμαι σωστός
μπορώ να κατεβάζω και ότι RSS feeds υπάρχουν και δεν υπάρχουν σχετικά με την κίνηση σε πραγματικό χρόνο
και να τα βλέπω στον χάρτη μου.
Όσο για την επιλογή της βέλτιστης διαδρομής, εφόσον πρόκειται για ένα όχημα και όχι συντονισμό πολλαπλών, είναι πολύ εύκολη
ακόμα και αν έχουμε συνεχή ροή δεδομένων σχετικά με τις οδικές συνθήκες.
"Η σιωπή μας, μόνο με τον κατήγορό μας γίνεται σύμμαχος".
Από την άλλη όμως, "Όσο πιο αθόρυβος είσαι, τόσα περισσότερα ακούς".
mike1962
Posts: 8
Joined: Thu Jan 14, 2010 19:04

Re: η ιδεα....OBDII+GPS

Post by mike1962 »

φιλε καλημερα,
πολλοι εχουν εφαρμογες ελεγχου του OBDII απο το 2002 και μετα ...παρα πολλοι σε καθε χωρα και στην ελλαδα υπαρχουν 4-5 εταιριες που κατι εχουν φτιαξει.....ναι για ...custom σε ενα πελατη...
εγω μιλαω για καταναλωτικο προιον....εκατομυρια πελατες....
εφοσον ξερεις τι πληροφοριες δινει το OBDII καταλαβενεις την διαφορα που θα εχει το
destinator me OBD vs destinator base
για τον τελικο χρηστη......ο ανταγωνισμος ειναι με βαση αυτα που προσφερει το αγαθο....ποσο ισχυροτερα πλεωνεκτιματα εχει το πρωτο απο το δευτερο.... σκεψου το πλεωνεκτιμα της ΤΟΜ ΤΟΜ εαν αυτη πρωτη και για 6 μηνες λανσαρε το διαφοροποιημενο προιον στη παγκοσμια αγορα..... ναι το κανατε στην ελλσδα αλλα νομιζω τα ποιο πολλα ειναι θεμα μαρκετινγ..και δυστιχως σε πολλα software house το μαρκετινγ ειναι πολυ θαμενο....
.....σκεψου τα windows αλλος τα ανακαληψε, αλλα η microsoft ta εκανε καταναλωτικο προιον.....
συμφωνω....αρκετοι εχουν ασχολιθει με το OBDII στα εκατομυρια pda-pna iphoNE ....ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΤΟ ΠΟΥΛΙΣΕΙ....ΑΥΤΟς ΓΡΑΦΕΙ ΚΕΡΔΗ ΚΑΙ ΜΕΤΡΟΙΤΑ....
User avatar
Nicolas
Site Admin
Posts: 2983
Joined: Tue Jun 16, 2009 09:10
Contact:

Re: η ιδεα....OBDII+GPS

Post by Nicolas »

Μπορεί και να έχεις δίκιο φίλε mike για το marketing πάντως
αυτό που μπορώ να σε διαβεβαιώσω είναι οτι το προϊόν υπάρχει
πάνω από 10 χρόνια τώρα και συνεχώς εξελίσσεται.
Τώρα, δεν προωθήθηκε σωστά? Δεν υπήρχε ανάγκη? Δεν υπήρχε υποδομή?

Η ιδέα λοιπόν θα έπρεπε να αναφέρεται στους τρόπους διάθεσης ή προώθησης
ή ακόμα στους τρόπους να δημιουργηθεί η κατάλληλη υποδομή για να υλοποιηθούν
η πρόβλεψη και ανάλυση της κίνησης κλπ. και όχι στο προϊόν αυτό καθαυτό το οποίο
υπάρχει τόσα χρόνια.


Για να σου δώσω μία ιδέα να ασχοληθείς, στο εξωτερικό είναι διαθέσιμα όλα τα features που προτείνεις.
Στην Ελλάδα όμως, παρόλο που η τεχνική γνώση υπάρχει, δεν υπάρχει υποδομή
που να αναλύσει και να "βλέπει" σε πραγματικό χρόνο την κίνηση.
Κάποια στιγμή κάτι πήγε να κάνει το Πολυτεχνείο αλλά δεν προχώρησε.
Άρα αυτή την στιγμή έχουμε διαθέσιμα GPS που μπορούν να επεξεργαστούν
δεδομένα κίνησης, αν βρείς να τους τα στείλεις από κάπου. Τα περισσότερα καλά εμπορικά πακέτα το κάνουν αυτό.
Σκέψου λοιπόν πως θα μπορούσε να εγκατασταθεί ένα σύστημα το οποίο θα ανιχνεύει τις συνθήκες κίνησης στον δρόμο και να τις αποθηκεύει.
Στην συνέχεια και αφού θα χρειαζόσουν ιστορικότητα το πολύ μερικών ωρών, με
πολύ μικρό κόστος για τον πάροχο και επ΄αμοιβής θα μπορούσε το σύστημα να
ενσωματώνει ένα web service το οποίο να απαντά σε ερωτήματα του τύπου "πόση κίνηση έχει εκεί" κλπ κλπ ή αν θέλουμε να αποφύγουμε την αμφίδρομη επικοινωνία
μπορεί να στέλνει RSS Feeds με πληροφορίες στους συνδρομητές του.

Και αυτό βέβαια σαν ιδέα δεν είναι ούτε καινούριο ούτε και εμπεριέχει κάποια τεχνολογία εξωγήινη. Απλά κανείς δεν το έκανε στην Ελλάδα.
Το OBDII πάντως γενικότερα δεν παρέχει αμφίδρομη επικοινωνία κατά συνέπεια
το μόνο που μπορεί να σου προσφέρει είναι πληροφορία του τί συμβαίνει κάθε στιγμή
στο αυτοκίνητό σου, κάτι που δεν μπορεί να βοηθήσει και πολύ στις υπηρεσίες που αναφέρεις...
"Η σιωπή μας, μόνο με τον κατήγορό μας γίνεται σύμμαχος".
Από την άλλη όμως, "Όσο πιο αθόρυβος είσαι, τόσα περισσότερα ακούς".
mike1962
Posts: 8
Joined: Thu Jan 14, 2010 19:04

Re: η ιδεα....OBDII+GPS

Post by mike1962 »

Φιλε nicolas,

διαφωνω για την προσεγκιση σου στο θεμα, δεν μιλω τεχνικα,
θελω να καταλαβεις....υπαρχει μια αγορα που ειναι τεραστια και ειναι οριμοι (ειναι οι εκατομυρια κατοχοι GPS (PNA PDA klp) Oloi αυτοι εχουν το gpa κατα 90% εκτος χρησης, πηγαινοερχοντε στη δουλεια ...απο την ιδια διαδρομη και το εχουν ανοιχτο...γιατι? τι θελουν να ελεχγουν? ...τι τους χρησιμευειε?
Εαν σε αυτους δωσουμε ενα προιον(*) μια αλλη χρηση και πληρωσουν γιαυτο ...τοτε εχουμε μια επιτυχια...
Σου μεταφερω τη σκηνη οτοαν το παρουσιασα στην εταιρια... Ηταν ο Δ/νων συμβουλος, Εμπορικος, επιχηρηματιας κατα βαση και ο Τεχνικος Δ/ντης.. η ιδεα μου ειναι...μπλα μπλα.. το obdii GPS klp.... rρωτα ο δ/νων το τεχνικο του Δ/ντη. υπαρχει τετοιο πραγμα σε καθε οχημα.... δεν ηξερε ο τεχνικος....λογικο.... ρωτα μετα εμενα, Μιχαλη εισαι σιγουρος οτι το OBDii ειναι ετσι οπως λες..... τελικα google kai to βρησκουν..... φωναζουν ενα τεχνικο απο τους βαθεια χωμενους στα τεχνικα (σε κοιτουσε βαθια χωμενος στα bit...) σε συ... υπαρχει το OBD, το ξερεις? Ξυραφι ο τυπος απαντα σαν τεχνικος Ναι βεβαια ειναι.... ΑΛΛΑ ΜΑς ΕΙΝΑΙ ΑΧΡΙΣΤΟ ΜΕ ΤΑ GPS ΠΛΟΗΓΗΣΗ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΣΧΕΣΗ.....Τοτε ο Δ/νων συμβουλος του λεει... ΑΣτο αυτο, ειναι δικο μου θεμα...εαν υπαρχει...τοτε..τοτε... και επιδη στη δουλεια μου εχω δει το εργο να παιζεται,,,ιδεες να γεννουνται... τοτε πιστεψα (κακως τελικα....) πως θα ειχαμε καποια συνεργασια.....

Λοιπον Νικολα, συντομα θα δεις το destinator...to TOM TOM na εχουν το OBD συνδεδεμενο και ολα αυτα που λεω να λειτουργουν.....




(*) "προιον" δεν εχει σημασια να ειναι 100% πρωτοτυπο, αρκει να καλυπτει αναγκες και οι αγοραστες να το αγορασουν.......
Το live trafic...einai πολυ ωραιο...αλλα ειναι αγγουρι..... ειναι καταπληκτικο για διδακτορικο.....αλλα ποια εταιρια μπορει να το υποστηριξει.....με ποσο κοστος για να ειναι αξιοπιστο.....ποσο αξιοπιστο μπορει να ειναι οταν ενα τυχαιο γεγονος, αποβλεπτο 'κλεινει' το δρομο
User avatar
Nicolas
Site Admin
Posts: 2983
Joined: Tue Jun 16, 2009 09:10
Contact:

Re: η ιδεα....OBDII+GPS

Post by Nicolas »

mike1962 wrote:
Λοιπον Νικολα, συντομα θα δεις το destinator...to TOM TOM na εχουν το OBD συνδεδεμενο και ολα αυτα που λεω να λειτουργουν.....


(*) "προιον" δεν εχει σημασια να ειναι 100% πρωτοτυπο, αρκει να καλυπτει αναγκες και οι αγοραστες να το αγορασουν.......
Το live trafic...einai πολυ ωραιο...αλλα ειναι αγγουρι..... ειναι καταπληκτικο για διδακτορικο.....αλλα ποια εταιρια μπορει να το υποστηριξει.....με ποσο κοστος για να ειναι αξιοπιστο.....ποσο αξιοπιστο μπορει να ειναι οταν ενα τυχαιο γεγονος, αποβλεπτο 'κλεινει' το δρομο
Αυτό σου λέω φίλε μου. Τα έχω ήδη δει. Είναι χθεσινά νέα και λυπάμαι που στο λέω.

Το οτι ο μανατζαρέος που πήγες να το παρουσιάσεις δεν το ήξερε, είναι χαρακτηριστικό του επιπέδου των περισσοτέρων managers στην Ελλάδα το οποίο
χαρακτηρίζεται απόλυτα από μία λέξη:
Λαχαναγορίτες.
(τίποτα μεμπτό προς τους συμπαθείς λαχαναγορίτες αλλά οι managers δεν πουλάνε μαρούλια και δεν πρέπει αυτά που προωθούν και ο τρόπος με τον οποίο διοικούν να παραπέμπει σε μαρούλια και μπρόκολα)
Επίσης χαρακτηριστικό του "λαχαναγορίτη" είναι το γεγονός πως δεν μπορεί να ξεχωρίσει τον
τεχνικό από έναν επιστήμονα με φυσική συνέπεια να αναφέρεται και στους δύο ως "τεχνικούς"
που απλά δεν ξέρουν και αυτός ξέρει καλύτερα... :lol: :lol: :lol:



Το έχω δει ήδη λοιπόν.
Να τα αγοράζουν οι καταναλωτές δεν είδα ούτε και εμπεριστατωμένη άποψη σχετικά με την χρηστικότητά του επί του θέματος και ποιά ανάγκη καλύπτει.
Χαρακτηριστικό της αδιαφορίας επί του θέματος είναι πως πολλοί καταναλωτές το
έχουν ήδη αγοράσει ως υπηρεσία και δεν το χρησιμοποιούν.


Όσο για το "live trafic" όπως το λες, δεν είναι για διδακτορικό και δουλεύει επίσης χρόνια και εξαιρετικά αξιόπιστα
στο εξωτερικό και όλα τα GPS που αγοράζεις και εδώ περιλαμβάνουν την λειτουργία.
Την υποδομή στον δρόμο δεν έχουμε.
Είσαι σίγουρος πως έχεις κάνει ενδελεχή έρευνα?


Τες πα, ίσως εσύ ξέρεις κάτι παραπάνω.
Τις πληροφορίες που μπορούσα να σου παρέχω, τις ανέλυσα.
Καλή επιτυχία. ;)



Να σημειώσω οτι εγώ το βλέπω από την μεριά του "τεχνικού" και δεν μπορώ
να πουλήσω απλά αέρα για πλασματικές ανάγκες... ;)
Αυτή είναι δουλειά άλλων.
"Η σιωπή μας, μόνο με τον κατήγορό μας γίνεται σύμμαχος".
Από την άλλη όμως, "Όσο πιο αθόρυβος είσαι, τόσα περισσότερα ακούς".
sirros
Posts: 259
Joined: Wed Jun 17, 2009 07:53
Location: landroverworld

Re: η ιδεα....OBDII+GPS

Post by sirros »

to live trafic το εχει ο κοτσοβολος,Ηλεκτρονικη και το διαφ. στην TV
Πιτσα - Μπαλα και Καρατε
User avatar
Nicolas
Site Admin
Posts: 2983
Joined: Tue Jun 16, 2009 09:10
Contact:

Re: η ιδεα....OBDII+GPS

Post by Nicolas »

Το project του Πολυτεχνείου

http://www.transport.ntua.gr/map/en/index.php

Να και ένα έτοιμο προιόν που αποθηκεύει ταυτόχρονα OBDII και GPS δεδομένα.

http://icculus.org/obdgpslogger/

Μερικά δείγματα υλοποίησης

http://allobd.com/proddetail.asp?prod=DT-DashDAQ
"Η σιωπή μας, μόνο με τον κατήγορό μας γίνεται σύμμαχος".
Από την άλλη όμως, "Όσο πιο αθόρυβος είσαι, τόσα περισσότερα ακούς".
mike1962
Posts: 8
Joined: Thu Jan 14, 2010 19:04

Re: η ιδεα....OBDII+GPS

Post by mike1962 »

Νικολα,
μη βλεπεις τα πραγματα απο την τεχνικη πλευρα...

Η τεχνολογια υπηρεχε, υπαρχει και ειναι διαθεσιμη σε ολους, και εγω με το γκουκλι εφτασα στην ιδεα...αλλα μεχρι σημερα κανεις δεν την εχει λανσαρει ως ΜΑΖΙΚΟ, ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΙΚΟ ΠΡΟΙΟΝ,
Ειναι διαφορετικη η custom λυση, ενα project και απο το προιον. Το προιον θα γεμισει τα ραφια του plaisio, multirama, saturn σε ολο το κοσμο....,

Επισεις ειναι διαφορετικο το προιον obdII για αυτον που εχει GTi ή Μ3 και θελει να βλεπει τα διαφορα, με αυτο το προιον που λεω εγω και ειναι για ολους οσους εχουν ενα gps και τους οδηγεις στην επομενη λειτουργια ..οχι μονο πλοηγιση αλλα και car control... Προγραματιστικα μπορει να ειναι το ιδιο (custom kai προιον) ...αλλα δεν συζηταμε πως το βλεπει ο προγραμματιστης..... ναι custom λυσεις βρηκα και αλλες πολλες ... και φυσικα πρωτα ενα προιον βγαινει ως προτυπο, ως custom λυση ή ως project...kai meta τυποποιηται... ετσι εγινε και με τα εμπορολογιστικα πακετα, τα erp, crm.... Οι καστομαδες ανοιξαν το δρομο .... απλα εμειναν στο δρομο να βλεπουν τα custom, ενω οι αλλοι με τα πακετα 'μαζεψαν' την αγορα

Προιον απλο, μαζικο, για χιλιαδες πελατες.....εκει ειναι η διαφορα μας και μαλιστα εγω λεω πως το προιον αυτο εχει ενδιαφερον για 5-6 εταιριες με πελατολογιο , destinator, tom tom, garmin, navicon, I-go, Ιισως Ιphone .... γιατι αυτοι κανουν πολαπλασιασμους... 300.000πελατες *20ευρω επιπλεων χρεωση για το νεο μαραφετι = επιπλεων τζιρος 6.000.000 ευρω...
Αυτα.....
User avatar
Nicolas
Site Admin
Posts: 2983
Joined: Tue Jun 16, 2009 09:10
Contact:

Re: η ιδεα....OBDII+GPS

Post by Nicolas »

Αγαπητέ Μιχάλη, σκεφτόμουν να μην συνεχίσω την κουβέντα αλλά μου κεντρίζεις το ενδιαφέρον.
Και μιας και είμαι αραχτός στο πιτσί μου, ψήθηκα να το κουβεντιάσουμε.

Κατ αρχήν εφόσον έχεις δει και συ πως το προϊόν υπάρχει άρα και η ιδέα αλλά δεν το βρίσκεις σε μαζική παραγωγή,
δεν κατάλαβα ποιά είναι η δική σου ιδέα. Το προϊόν αυτό καθ'αυτό ή η πρόταση να παραχθεί μαζικά?

Επιπλέον χωρίζεις τις σκέψεις σου σε δύο επίπεδα: Το navigation και το car control

Το navigation όπως το περιγράψαμε με live trafic ενημέρωση, όπως βλέπεις πωλείται στα super market. Αυτό το κάνει μαζικό-καταναλωτικό προϊόν.
Από το google που έφτασες στην ιδέα, από το ίδιο google στην δείχνω υλοποιημένη.

Όχι το OBDII δεν είναι διαφορετικό για αυτόν που έχει M3 ή GTi. Το OBDII είναι ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ δηλαδή τρόπος
επικοινωνίας ή πιο λαϊκά, γλώσσα. Αν μιλάς την γλώσσα θα ακούσεις οτι έχει το αυτοκίνητο να σου πει.
Όλα τα διαγνωστικά OBDII μπορούν να διαβάσουν όλα τα αυτοκίνητα εκτός της περίπτωσης που "μιλάνε άλλη γλώσσα"
όπως για παράδειγμα το CAN.

Με τον όρο car control δεν αντιλαμβάνομαι ακριβώς τι εννοείς αν και ελπίζω να μην εννοείς οτι το αυτοκίνητο θα πάει μόνο του.
Κατά τα άλλα λάβε υπόψιν πως το OBDII είναι διαγνωστικό πρωτόκολλο και δεν επιτρέπει πλήρως αμφίδρομη επικοινωνία με το αυτοκίνητο.
Για παράδειγμα μέσω του OBDII μπορείς να δεις την θέση του γκαζιού όχι όμως και να το πατήσεις ή να το αφήσεις.
Μπορείς μόνο να σβύσεις μερικούς κωδικούς λαθών και πάλι όχι όλους.

Με προβληματίζει η εξήγηση που δίνεις για την εξέλιξη-ανάπτυξη των πελατοκεντρικών συστημάτων όπου τα χαρακτηρίζεις όλα "εμπορολογιστικά".
Τα erm erp κλπ ΔΕΝ είναι εμπορολογιστικά πακέτα και κανείς δεν ασχολείται με εμπορολογιστικά πακέτα για χαβαλέ.
Με Car-pc ναι, ασχολούνται για χαβαλέ, "καστομάδες". Με εμπορολογιστικά, όχι.
Μπορεί να φαίνομαι υπερβολικός αλλά σκέψου οτι για την προόθηση ενός λογισμικού απασχολήθηκαν 5-10 άνθρωποι για λίγο καιρό ενώ
για την ανάπτυξή του ασχολήθηκαν αποκλειστικά δεκάδες εώς και εκατοντάδες μηχανικοί λογισμικού, πολλές φορές για αρκετά χρόνια αδιαλλείπτως.

Για να γίνουν αυτά δεν ανακατεύτηκε μόνο ένας καστομάς όπως το λες.
Αλήθεια ποιοί είναι οι καστομάδες? Απορώ πραγματικά με τους χαρακτηρισμούς που δίνεις στους ηλεκτρονικούς μηχανικούς,
στους μηχανικούς λογισμικού και τους μεταπτυχιακούς φοιτητές ή υποψήφιους διδάκτορες.

Και για να μην βλέπω τα πράγματα από την τεχνική τους πλευρά ας τα δούμε από την οικονομική τους.
Μπορώ να σου κάνω μία οικονομική ανάλυση αλλά νομίζω πως γνωρίζεις καλύτερα από μένα.
Δεν λοιπόν ξανά τα νούμερά σου και υπολόγισε πως δεν θα έχεις 300.000 νέους πελάτες κάθε χρόνο, υπολόγισε το κόστος έρευνας, ανάπτυξης και συντήρησης,
βάλε στην εξίσωση και μία ομάδα "τεχνικών" που θα ασχολούνται με την εξέλιξη του μέσου, βάλε και μία ομάδα "προγραμματιστών" που θα ασχολούνται
με την ανάπτυξη του λογισμικού και δες ποιό είναι τελικά το ποσό για το οποίο μιλάμε.
Επιπλέον θα πρέπει να σε απασχολήσει και το γεγονός πως εφόσον προσθέτεις επιπλέον εξάρτημα και επιπλέον λειτουργικότητα αυξάνεις
και τις βλάβες, τις εγγυήσεις, τα κόστη επισκευής, επιπλέον δίκτυο προμηθευτών και πολλά ακόμα.
Και αυτά τα κόστη κάθε χρόνο θα αυξάνονται.


Γενικότερα το θέμα που επέλεξες να κάνεις το brainstorming σου είναι ακόμα πολλά υποσχόμενο.
Όμως, και πίστεψέ με φιλικά το λέω, χρειάζεται να το δεις από άλλη σκοπιά.
Το να βλέπεις στην οθόνη του GPS σου πληροφορίες για το αυτοκίνητο (γιατί όπως είπαμε μόνο να δεις μπορείς και όχι να πειράξεις) δεν είναι
αναγκαιότητα αλλά nice to have. Κατά συνέπεια μία τέτοια υλοποίηση δεν θα μπορούσε επ ουδενί να χρεωθεί εξτρά.
Τα νέα GPS, για παράδειγμα, που σου δείχνουν και 3D πωλούνται στις ίδιες τιμές με τα υπόλοιπα.
Δεδομένου λοιπόν οτι οι νέοι πελάτες έχουν τελειώσει προ πολλού και ο μόνος τρόπος να αποκτήσεις επιπλέον πελάτες είναι να
τους τραβήξεις από τον ανταγωνιστή, το σημείο που θα έπρεπε να εστιάζεις είναι το πόσοι πελάτες θα μπορέσει να κερδίσει μία εταιρία
από τον ανταγωνιστή της προσφέροντας κάτι τέτοιο.
Μία σωστή οικονομική ανάλυση δηλαδή δεν θα έπρεπε να αναφέρεται σε τζίρους αλλά σε στατιστικές που δείχνουν πόσο ευχαριστημένοι είναι
οι καταναλωτές από το προϊόν που ήδη χρησιμοποιούν και αν είναι πρόθυμοι να το αντικαταστήσουν για ένα άλλο.
Αν λοιπόν ο καταναλωτής δεν είναι ευχαριστημένος από το προϊον που ήδη χρησιμοποιεί τότε τα πράγματα είναι εύκολα για την εταιρία
η οποία φυσικά δεν πρόκειται να δαπανήσει σέντ παραπάνω για περεταίρω εξέλιξη.
Αν όμως είναι ευχαριστημένος ο καταναλωτής τότε είναι που για να τον κερδίσεις θα πρέπει να του προσφέρεις σοκολατάκι.
Να το προσφέρεις όμως και όχι να το πουλήσεις. Αλλιώς θα κοιτάξει και προς τον τρίτο της παρέας.


Ας γυρίσουμε σε πιο πρακτικά θέματα.
Εφόσον το σίδερο (hardware) είναι εμπορικά διαθέσιμο προς μαζική κατανάλωση και εφόσον σε κάθε περίπτωση μιλάμε για
συλλογή πεπερασμένων δεδομένων, το μόνο που μένει να παίξεις είναι το λογισμικό (software).
Έτσι και η αρχική σου αναζήτηση στο google θα έπρεπε να περιστρέφεται γύρω από το λογισμικό και όχι
από τις εκάστοτε "ολοκληρωμένες" λύσεις που προσφέρουν "δώρο", κακής ποιότητας hardware.
Το καλύτερο που μπορείς λοιπόν να κάνεις με το λογισμικό είναι να βρεις τον καλύτερο τρόπο να εμφανίσεις την πληροφορία.
Αν το καλοσκεφτείς, θα διαπιστώσεις πως όλος ο κόσμος κονταροχτυπιέται στο data manipulation και όχι στο data collection.
Το τελικό αποτέλεσμα του data collection είναι πάντα το ίδιο εφόσον τα δεδομένα είναι πεπερασμένα.
Αυτό και μόνο αυτό φαίνεται στον καταναλωτή.
Ακόμα και το καλύτερο πρόγραμμα GPS δεν θα έχει πελάτες αν δείχνει τους χάρτες ασπρόμαυρα ή με μικρή ανάλυση κλπ
Ένα που έχει μερικές ψιλοασάφειες στους χάρτες αλλά κατά τα άλλα δείχνει την Ακρόπολη 3D έστω και αν δεν ξεχωρίζει από τις πυραμίδες,
θα πουλήσει πολύ περισσότερο.
Κατά συνέπεια, αν θες να ασχοληθείς με αυτό τον τομέα θα πρέπει να σκεφτείς πολύ αναλυτικότερα από αυτό που ανέφερες
και να σκεφτείς τρόπους παρουσίασης και χρήσης των δεδομένων. Σαφώς και θα πρέπει να έχεις σκαφτεί και την κάθε λεπτομέρεια.


Ξαναλέω οτι έχει μέλλον ο τομέας που μιλάμε, αλλά έχει ήδη φτάσει σε τέτοιο επίπεδο εξέλιξης που δεδομένων των σημερινών
τεχνολογικών περιορισμών, οι νέες υπηρεσίες τείνουν να γίνονται όλο και πιο ασαφείς αναφερόμενες σε όλο και πιο πλασματικές ανάγκες.
Και οι πλασματικές ανάγκες είναι τελικά το σημείο που θα πρέπει να εστιάζεις.
Πιστεύω πως ένας άνθρωπος με την εμπειρία σου μπορεί εύκολα να αναλύσει τα δεδομένα προς αυτή την κατεύθυνση αρκεί να
διαθέτει τις πηγές να λαμβάνει σωστές, αξιόπιστες πληροφορίες σχετικά με το τί και πως.

Φτου, μου τελείωσε και το whiskey...
"Η σιωπή μας, μόνο με τον κατήγορό μας γίνεται σύμμαχος".
Από την άλλη όμως, "Όσο πιο αθόρυβος είσαι, τόσα περισσότερα ακούς".
Post Reply

Return to “Τεχνικά Θέματα”