Από το
www.xwmatinos.gr
Η επόμενη ημέρα.
Πραγματοποιήθηκε σήμερα η συνάντηση της ΕΠΑ/ΕΘΕΑ με τους αγωνιζόμενους και τους εμπλεκόμενους στον χώρο του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Το κάλεσμα της ΕΠΑ/ΕΘΕΑ στους αγωνιζόμενους, για αρκετούς πρώτη φορά, είχε ανταπόκριση και η αίθουσα που είχε προσφερθεί στο Royal Olympic ήταν ασφυκτικά γεμάτη με αγωνιζόμενους από όλες σχεδόν τις μορφές αγώνων.
Κύριος ομιλητής ο κύριος Μανώλης Χαλιβελάκης ο οποίο ανέπτυξε και παρουσίασε την υπάρχουσα κατάσταση αλλά και το πώς φθάσαμε εδώ σήμερα και να μην υπάρχει η δυνατότητα τέλεσης αγώνων μηχανοκίνητου αθλητισμού. Ποιος φταίει? Κατά τον κύριο Χαλιβελάκη η ΕΛΠΑ και η άσχημη διαχείρισή της, όσο αφορά τα έσοδα από τους αγώνες και από τους ίδιους τους αγωνιζόμενους. Έσοδα πολλών χιλιάδων εβρώ. Κακή διαχείριση και έτσι δεν υπάρχει η δυνατότητα κάλυψης ασφαλιστικού συμβολαίου σήμερα. Βέβαια, σε αναφορά του κυρίου Χαλιβελάκη στο τέλος της συζήτησης ανέφερε πως αν ήθελε, αν μπορούσε η ΕΛΠΑ σήμερα θα κατέβαινε στο ισόγειο της Μεσογείων, στην “ΕΛΠΑ Ασφαλιστική” και θα υπόγραφε ασφαλιστικό συμβόλαιο που υπάρχει έτοιμο. Λεφτά όμως, αν και υπήρχαν έσοδα δεν υπάρχουν και δεν τα «φάγαμε» μαζί.
Ποια είναι η λύση? Όπως τα παρουσίασε ο κύριος Χαλιβελάκης είναι μία. Η άμεση δημιουργία ομοσπονδίας μηχανοκίνητου αθλητισμού. Ξεκινώντας από το σημείο μηδέν, αυτό είναι το πρώτο βήμα που πρέπει να γίνει και είναι πάρα πολύ κοντά στο να υπογραφεί από τον υπουργό κύριο Ιωαννίδη. Θέμα ημερών είναι. Είναι μία κίνηση η οποία ξεκίνησε πριν ...τρία χρόνια περίπου. Προφανώς δεν υπήρχαν οι σωστές βάσεις και γιαυτό αυτό το μεγάλο χρονικό διάστημα για να φθάσουμε σε επίσημη αναγνώριση. Επιτέλους θα πρέπει ο καθένας να αναλογισθεί τις ευθύνες του, να φύγουμε από το στάδιο του ερασιτεχνισμού και με πλάνο και προγραμματισμό να παράγουμε έργο. Αυτό θα είναι το προϊόν που ο κάθε αγωνιζόμενος θα ζυγίσει και θα άρει τις αποφάσεις του αύριο. Εξάλλου ο κύριος Χαλιβελάκης παραδέχθηκε πως φταίνε όλοι (τους).
Το επόμενο βήμα θα είναι η υλοποίηση των διαπραγματεύσεων που έχουν γίνει με ασφαλιστική εταιρεία σε νέα βάση καλύψεων και να τεθεί σε ισχύ ασφαλιστικό συμβόλαιο για να μπορέσουμε να έχουμε αγώνες. Έχει γίνει ανάλογος προγραμματισμός είσπραξης εσόδων και σίγουρα δεν είναι εύκολο η σύναψη συμφωνίας. Ήδη έχει ζητηθεί από τις λέσχες που θα διοργανώσουν αγώνες η συμβολή τους με την μορφή προκαταβολής όποιου ποσού μπορεί η κάθε μία για την ενίσχυση του ταμείου της ΟΜΑΕ. Ένα ταμείο, σημερινού ποσού 45.000 εβρώ από τα οποία τα 30.000 θα πάνε στο ασφαλιστήριο συμβόλαιο. Δύσκολοι όμως οι καιροί για πρίγκιπες και η ανταπόκριση από τις λέσχες είναι πολύ μικρή. Σε αυτό το σημείο ο κύριος Χαλιβελάκης ανέφερε πως, επειδή προϋπόθεση για όλα αυτά είναι η ίδρυση ομοσπονδίας, με την ίδρυση της θα ζητηθεί η στήριξη από τους αγωνιζόμενους. Τα χρήματα του ταμείου δεν επαρκούν. Ποια θα μπορούσε να είναι η στήριξη? Αν κάποιος έχει σκοπό να βγάλει λισανς, να ανανεώσει την αδειά του, ας το κάνει αμέσως μετά την ίδρυση της ομοσπονδίας έτσι ώστε να ενισχυθεί το ταμείο της.
Πρέπει όμως να έχει μέλλον και λόγο ύπαρξης η ομοσπονδία. Και για να γίνει αυτό θα πρέπει η ΕΛΠΑ να αποδεχθεί το αίτημα της ΟΜΑΕ και τα δικαιώματα από επτά βασικές πηγές αυτών να τα διαχειρίζεται η ΟΜΑΕ. Έχει σταλεί επιστολή προς το Δ.Σ. της ΕΛΠΑ, στον κύριο Μουρίκη γενικό διευθυντή της ΕΛΠΑ όπου, όπως χαρακτηριστικά το είπε ο κύριος Χαλιβελάκης η επιστολή έλεγε πως η πρόθεση της ΟΜΑΕ δεν είναι να σας πάρουμε τα χρήματα για να κάνουμε αγώνες αλλά η πρόθεσή μας είναι να μας εκχωρήσετε τις εισπράξεις των αγώνων και να αναλάβουμε εμείς, με όποιο κόστος, τους αγώνες.
Τι έχει ζητήσει η ΟΜΑΕ?
1. Τα έσοδα από τις άδειες των αγωνιζόμενων.
2. Τα παράβολα τέλεσης των αγώνων από τις διοργανώτριες λέσχες.
3. Τα παράβολα από τις πινακίδες που χορηγεί η ΕΘΕΑ στα αγωνιστικά αυτοκίνητα.
4. Τα παράβολα των ιστορικών αυτοκινήτων. (Μεγάλο έσοδο της τάξεως των 80.000 τον χρόνο!)
5. Τα παράβολα αδείας πιστοποιητικών ιστορικών αυτοκινήτων
6. Τα παράβολα των τεχνικών βιβλιαρίων αγωνιστικών αυτοκινήτων.
7. Τις ετήσιες συνδρομές και ασφαλιστήρια συμβόλαια των ιστορικών αυτοκινήτων.
Έσοδα τα οποία θα μπορούσαν να στηρίξουν όλο το οικοδόμημα των αγώνων και ότι υπάρχει γύρο τους. Αδιαφανής λειτουργία όμως του συστήματος με τελικό χαμένο το ίδιο τον σπορ. Να περιμένουμε την επόμενη μέρα? Μπορούμε να κάνουμε διαφορετικά? Θα καταλήξουμε να μας αποκαλούν «καραγκιόζη», ένας χαρακτηρισμός δια στόματος κυρίου Χαλιβελάκη προς γνωστό αγωνιζόμενο όταν η συζήτηση φούντωσε. Φυσικά όλες οι αλήθειες δεν είναι για όλα τα αυτιά και θα μείνουμε στην συγγνώμη του κυρίου Χαλιβελάκη και στο κάλεσμά του προς όλους, πως όλοι μας πρέπει να σταθούμε δίπλα στην ΟΜΑΕ για ένα καλύτερο αύριο. Κανένας δεν περισσεύει.
Κώστας Βασιλογιάννης