Οι μαφίες των κλεμμένων

Άβαταρ μέλους
friar
Δημοσιεύσεις: 2512
Εγγραφή: Κυρ Ιουν 14, 2009 20:39
Τοποθεσία: Οικία Περιγιάλι Παροικία www.to4x4.gr
CONTACT:

Οι μαφίες των κλεμμένων

Δημοσίευσηαπό friar » Κυρ Δεκ 28, 2014 08:50

Πώς οι διεθνείς σπείρες εξαφανίζουν αυτοκίνητα και στη συνέχεια τα παρουσιάζουν ως νόμιμα με πινακίδες άλλων, κατεστραμμένων, οχημάτων

Του Αργύρη Ντινόπουλου από Το Βήμα.




Την τελευταία δεκαετία ο αριθμός των κλεμμένων αυτοκινήτων σχεδόν διπλασιάστηκε. Το εντυπωσιακό στοιχείο όμως δεν βρίσκεται στις στατιστικές αλλά στον τρόπο δράσης των συμμοριών. Η εποχή που νεαροί έκλεβαν αυτοκίνητα «για μια βόλτα» πέρασε. Σήμερα οι διωκτικές αρχές αντιμετωπίζουν κυκλώματα κλοπής και διακίνησης αυτοκινήτων με διασυνδέσεις στα Βαλκάνια και αποδέκτες των κλοπιμαίων ακόμη και σε χώρες του Τρίτου Κόσμου.
Αλλά και οι διεθνείς συμμορίες που δρουν στην Ελλάδα προσάρμοσαν τις μεθόδους τους στην πρακτική της νεοελληνικής καπατσοσύνης. Η γραφειοκρατία και η διάτρητη διοικητική δομή των κρατικών υπηρεσιών προσφέρουν ιδανικές ευκαιρίες στους κλέφτες αυτοκινήτων. Μπορούν να μετατρέπουν τρακαρισμένα αυτοκίνητα σε πολυτελείς λιμουζίνες αλλάζοντας απλώς τους αριθμούς πλαισίου και κυκλοφορίας.
Οι «μαϊμούδες» αποτελούν τη μεγαλύτερη κατηγορία κλεμμένων αυτοκινήτων. Ακόμη και αν εντοπιστούν από τις διωκτικές αρχές, η εξακρίβωση της πραγματικής ταυτότητάς τους είναι σε ορισμένες περιπτώσεις τόσο δύσκολη που οι ιδιοκτήτες περιμένουν ολόκληρους μήνες για να τα πάρουν πίσω. Μετά τις «μαϊμούδες» έρχονται τα κλεμμένα αυτοκίνητα που φυγαδεύονται στο εξωτερικό. Εδώ Ελληνες και Αλβανοί συνεργάζονται στενά. Οι Αλβανοί έρχονται στην Ελλάδα εφοδιασμένοι με πλαστά αλβανικά έγγραφα του αυτοκινήτου που θα κλαπεί. Αδεια κυκλοφορίας και πινακίδες. Οι κλέφτες (συνήθως Ελληνες) γνωρίζουν τα τεχνικά χαρακτηριστικά και το χρώμα του προγραμμένου αυτοκινήτου. Εκδίδουν όμως τα σχετικά έγγραφα στην Αλβανία, αφού εκεί η διαφορά «πλαστού» και «γνήσιου» είναι δυσδιάκριτη. Κλέβουν το αυτοκίνητο βράδυ, τοποθετούν αλβανικές πινακίδες και το πρωί το περνούν από τα σύνορα.
Οι ουρές (και η έλλειψη υποδομής) στα τελωνεία Κακαβιάς και Κρυσταλλοπηγής διευκολύνουν το έργο των συμμοριών. Ο λεπτομερής έλεγχος είναι πρακτικά αδύνατος.
Η πολυπραγμοσύνη και οι τεχνικές γνώσεις των κλεφτών εξελίσσονται παράλληλα με τις μεθόδους αντικλεπτικής προστασίας. Είναι αγώνας ταχύτητας ανάμεσα σε αυτούς που κατασκευάζουν αντικλεπτικά συστήματα και σε αυτούς που προσπαθούν να τα παραβιάσουν. Ο ανταγωνισμός όμως είναι ιδιαίτερα σκληρός και ανάμεσα στους ίδιους τους κατασκευαστές αντικλεπτικών συστημάτων. Επενδύουν τόσο σημαντικά ποσά στην τεχνολογική έρευνα ώστε η επιβίωσή τους εξαρτάται, συχνά, από τον εκτοπισμό των ανταγωνιστών.
Ο ανταγωνισμός προηγμένων τεχνολογιών μπορεί να είναι συναρπαστικός, η πραγματικότητα όμως πεζή. Σύμφωνα με έγκυρες πηγές (δηλαδή τους ίδιους τους κλέφτες), ο χρόνος εξουδετέρωσης του τελειότερου αντικλεπτικού συστήματος, υπό κανονικές συνθήκες, δεν είναι μεγαλύτερος από 15 λεπτά. Το ετήσιο διεθνές συνέδριο της Ιντερπόλ το 1998 είχε τον ελκυστικό τίτλο: «Ασφαλιστικές απάτες, κλοπές και παράνομες διακινήσεις αυτοκινήτων». Ισως δεν είναι τυχαίο ότι επελέγη βαλκανική πρωτεύουσα για να φιλοξενήσει τις εργασίες του. Εκατό αστυνομικοί από 23 χώρες συγκεντρώθηκαν στη Σόφια. Την τελευταία ημέρα του τριήμερου συνεδρίου μια ελληνική παρέμβαση έσπασε τη βαριά ατμόσφαιρα που είχαν δημιουργήσει οι ατέλειωτες εισηγήσεις, αλλά έφερε και σε δύσκολη θέση τους οργανωτές. Ενας από τους δύο υπαστυνόμους που εκπροσωπούσαν την Ελλάδα ρώτησε τον βούλγαρο υπουργό Εσωτερικών Μπογκομίλ Μπόνεφ πότε η χώρα του θα επιστρέψει στην Ελλάδα τα 75 κλεμμένα αυτοκίνητα τα οποία από το 1996 έχουν εντοπιστεί στη Βουλγαρία. Την αρχική αμηχανία διαδέχθηκε θυμηδία. Κυρίως των ευρωπαίων και αμερικανών συνέδρων, που βρέθηκαν μπροστά σε ένα κλασικό βαλκανικό φαινόμενο. Οσοι μάλιστα γνώριζαν το παρασκήνιο της υπόθεσης διασκέδασαν πραγματικά. Τα 75 αυτοκίνητα που διεκδικούσε ο έλληνας υπαστυνόμος αποτελούσαν μέρος της λείας σπείρας κλεφτών αυτοκινήτων που εξάρθρωσαν το 1996 οι ελληνικές διωκτικές αρχές. Πρόκειται για την «υπόθεση Χόμολα», από το όνομα του αρχηγού της σπείρας, του ούγγρου κακοποιού Χόμολα. Ο ίδιος και οι συνεργοί του, Ελληνες και Βούλγαροι, έκλεψαν κατά το χρονικό διάστημα 1994-1996 115 πολυτελή αυτοκίνητα από την ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλονίκης. Τα 75 εντοπίστηκαν στη Βουλγαρία, αλλά «απολύτως ξεπλυμένα», κατά την έκφραση έλληνα αστυνομικού. Οι Βούλγαροι τα εμφάνιζαν «πεντακάθαρα». Κυκλοφορούσαν με βουλγαρικές πινακίδες και άδειες κυκλοφορίας. Μερικά μάλιστα μετέφεραν κρατικούς αξιωματούχους, είχαν δηλαδή μετατραπεί σε κρατικά αυτοκίνητα. Οι αστυνομικές και δικαστικές αρχές της γειτονικής χώρας, αν και παραδέχθηκαν την παράνομη προέλευση των αυτοκινήτων, δήλωσαν αδυναμία να τα επιστρέψουν, επικαλούμενες κενά στη βουλγαρική νομοθεσία. Ο κ. Μπόνεφ υποχρεώθηκε να δώσει εξηγήσεις για να αντιμετωπίσει τα ειρωνικά χαμόγελα των συνέδρων. Δήλωσε ότι θα ασχοληθεί προσωπικά με το πρόβλημα, διευκρινίζοντας όμως ότι θεωρεί εξαιρετικά δύσκολη την επίλυσή του. Οι έλληνες αστυνομικοί σε κατ' ιδίαν συνομιλίες εμφανίζονται περισσότερο απαισιόδοξοι από τον βούλγαρο υπουργό Εσωτερικών. Είναι σίγουροι ότι τα 75 κλεμμένα ελληνικά αυτοκίνητα θα «γεράσουν» στους βουλγαρικούς δρόμους.

* Αριστες διασυνδέσεις
Η «υπόθεση Χόμολα» είναι χαρακτηριστική της νέας πραγματικότητας που διαμορφώνεται όσον αφορά τα κλεμμένα αυτοκίνητα. Ακόμη και αν εντοπιστούν, δεν είναι καθόλου αυτονόητο ότι θα αποδοθούν αμέσως στον ιδιοκτήτη. Εστω και αν βρεθούν όχι στη Βουλγαρία, αλλά στην Ελλάδα. Η ελληνική γραφειοκρατία σε ορισμένες περιπτώσεις συναγωνίζεται τη βουλγαρική. Το φαινόμενο είναι διαβαλκανικό. Πρόκειται για κλοπές που γίνονται με συγκεκριμένο σκοπό. Να μετατραπεί ένα τρακαρισμένο αυτοκίνητο από άμορφη μάζα σιδερικών σε ολοκαίνουργιο μοντέλο.
Η ιδέα είναι απλή. Ενα κλεμμένο αυτοκίνητο παίρνει τη θέση του τρακαρισμένου. Απαραίτητη προϋπόθεση να πρόκειται για ίδιο μοντέλο και χρώμα. Είναι οι πλέον δύσκολες υποθέσεις για τις διωκτικές αρχές. Καλούνται να αντιμετωπίσουν οργανωμένες σπείρες με άριστες διασυνδέσεις. Στο κύκλωμα εμπλέκονται πραγματογνώμονες, φαναρτζήδες, μαντράδες, υπάλληλοι ορισμένων περιθωριακών ασφαλιστικών εταιρειών, συνεργάτες εταιρειών οδικής βοήθειας και βέβαια κακοποιοί. Το σύστημα στηρίζεται σε δύο «σταθερές» της νεοελληνικής πραγματικότητας. Την εκατόμβη των τροχαίων δυστυχημάτων και τη λατρεία του μέσου Ελληνα για αυτοκίνητο πολύ περισσότερων κυβικών από τις οικονομικές του δυνατότητες. Οι δύο αυτές «σταθερές», σε συνδυασμό με την επίσης σταθερή πολιτική των κυβερνήσεων να εισπράττουν από τη φορολόγηση του αυτοκινήτου όσο το δυνατόν περισσότερα έσοδα, δημιούργησαν το πρόσφορο έδαφος για την ανάπτυξη της κομπίνας. Σύμφωνα με αξιωματικούς του Τμήματος εγκλημάτων κατά της ιδιοκτησίας της Γενικής Αστυνομικής Διεύθυνσης Αττικής, τα κλεμμένα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν με πινακίδες τρακαρισμένων είναι από τις πλέον δύσκολες περιπτώσεις απάτης.

* Τα «νόμιμα κουφάρια»
Οταν ένα αυτοκίνητο πάθει σοβαρές ζημιές ύστερα από τροχαίο ατύχημα, τρεις κυρίως τρόποι υπάρχουν για να αποζημιωθεί από την ασφαλιστική εταιρεία ο ιδιοκτήτης (ή οι κληρονόμοι του, αν το τροχαίο είναι θανατηφόρο): να επισκευάσει το αυτοκίνητο και να προσκομίσει τα σχετικά τιμολόγια στην ασφαλιστική εταιρεία, να καταθέσει τις πινακίδες στο υπουργείο Μεταφορών και να προσκομίσει στην ασφαλιστική εταιρεία «δελτίο καταστροφής» ή να μεταβιβάσει το τρακαρισμένο αυτοκίνητο σε οποιοδήποτε τρίτο πρόσωπο. «Αυτή η λύση αφήνει περιθώρια για πολλούς συνδυασμούς» λέει ο κ. Αλμπερτ Μπάρι, υπεύθυνος του κλάδου ασφαλειών κατά της κλοπής στην Ενωση Ασφαλιστικών Εταιρειών: «Τα κουφάρια των τρακαρισμένων αυτοκινήτων μπορούν, νομιμότατα, να καταλήξουν στα χέρια οποιουδήποτε τρίτου. Είναι ο καλύτερος τρόπος για να αποζημιωθεί ο ιδιοκτήτης του διαλυμένου από το τρακάρισμα αυτοκινήτου. Τώρα, πώς θα εκμεταλλευθεί ο νέος ιδιοκτήτης το κουφάρι, και κυρίως τις πινακίδες, είναι μια άλλη υπόθεση...».
Αυτή βέβαια είναι η τρέχουσα διαδικασία, γιατί υπάρχουν και παραλλαγές: η ασφαλιστική εταιρεία να μην καλύψει τη συγκεκριμένη ζημιά ή ο ιδιοκτήτης να λάβει αποζημίωση από την οποία να αφαιρεθεί η αξία του τρακαρισμένου αυτοκινήτου. Είναι τα λεγόμενα «σώστρα». Ετσι το αυτοκίνητο, έστω και κουφάρι, παραμένει στην κυριότητα του ιδιοκτήτη. Κανένας νόμος δεν τον υποχρεώνει να παραδώσει τις πινακίδες. «Εχει κάθε δικαίωμα να κρατήσει τις τρακαρισμένες λαμαρίνες. Είναι αυτοκίνητό του. Το κάνει ό,τι θέλει» λέει ο κ. Αλιμπερτ Μπάρι. Υπάρχει λοιπόν μια «σοδειά» τρακαρισμένων αυτοκινήτων τα οποία ως «παλιοσίδερα» δεν έχουν καμία αξία. Κανείς όμως δεν υπογράφει τη ληξιαρχική πράξη θανάτου τους που είναι η κατάθεση των πινακίδων στο υπουργείο Μεταφορών. Τυπικά λοιπόν τα διαλυμένα αυτοκίνητα υπάρχουν για το υπουργείο. Εστω και αν τίποτε πια δεν θυμίζει την παρουσία τους. Εκτός από τις πινακίδες και την άδεια κυκλοφορίας. Είναι αυτοκίνητα-φαντάσματα. Τα τρακαρισμένα αυτοκίνητα αγοράζονται από τη σπείρα που θα τα κάνει «καινούργια». Ποιος δεν θέλει να απαλλαγεί από μια «άμορφη μάζα σιδερικών»; Για την ασφαλιστική εταιρεία καταλαμβάνει χώρο, για τον ιδιοκτήτη ή τους συγγενείς του αποτελεί ανάμνηση ενός τραγικού γεγονότος, το οποίο συχνά συνδέεται με απώλεια προσφιλών προσώπων. Οταν το τρακαρισμένο αυτοκίνητο περιέλθει στα χέρια της σπείρας, εντοπίζεται αμέσως ένα άλλο, ίδιας μάρκας και χρώματος. Το δίδυμο αδελφάκι... Αυτό λοιπόν κλέβεται.

* Ο αριθμός πλαισίου
Το επόμενο στάδιο είναι η μετατροπή του κλεμμένου αυτοκινήτου σε νόμιμο. Εδώ κρίνεται ο «επαγγελματισμός» των ανθρώπων του κυκλώματος. Η απλούστερη ενέργεια είναι να περάσουν στο κλεμμένο αυτοκίνητο τις πινακίδες του τρακαρισμένου. Αυτό όμως δεν αρκεί. Πρέπει να αλλάξει και ο αριθμός πλαισίου. Ο αριθμός δηλαδή που αποτελείται από 17 νούμερα και γράμματα, χαραγμένος από το εργοστάσιο σε συγκεκριμένο σημείο του αυτοκινήτου. Ο αριθμός πλαισίου είναι η μοναδική αδιαμφισβήτητη ταυτότητα του αυτοκινήτου. Πρέπει λοιπόν το κλεμμένο αυτοκίνητο να αποκτήσει τον αριθμό πλαισίου του τρακαρισμένου. Δύο είναι οι μέθοδοι. Η «επαναχάραξη» και ο «εντοιχισμός». Για την «επαναχάραξη» χρησιμοποιείται το «σβουράκι». Το τμήμα της λαμαρίνας πάνω στο οποίο είναι χαραγμένος ο αριθμός πλαισίου λειαίνεται. Ο υπάρχον αριθμός πλαισίου εξαφανίζεται.
Στο επόμενο στάδιο χρησιμοποιούνται οι «πόντες». Μεταλλικές ράβδοι με καλούπια αριθμών και γραμμάτων. Με τις «πόντες» χαράσσεται, στην ήδη λεία επιφάνεια, ο νέος αριθμός πλαισίου. Ο αριθμός δηλαδή του πανομοιότυπου, τρακαρισμένου αυτοκινήτου. Αυτός τώρα αποτελεί τη νέα ταυτότητα του κλεμμένου αυτοκινήτου. Αφού μάλιστα πρόκειται (κλεμμένο και τρακαρισμένο) για ίδια αυτοκίνητα, οι δύο αριθμοί πλαισίου μοιάζουν. Εχουν κοινά νούμερα και γράμματα. Στην πράξη λοιπόν οι «πόντες» χρησιμοποιούνται για να παραποιηθούν έξι-επτά νούμερα από τα συνολικά 17 που φέρει ο αριθμός πλαισίου. Η δεύτερη μέθοδος αλλαγής αριθμού πλαισίου είναι ο «εντοιχισμός». Κόβεται όλο το τμήμα της λαμαρίνας που φέρει τον αριθμό πλαισίου τόσο στο κλεμμένο όσο και στο τρακαρισμένο αυτοκίνητο. Στη συνέχεια «εντοιχίζεται» η λαμαρίνα με τον αριθμό πλαισίου του τρακαρισμένου στο κλεμμένο. Πρόκειται για δύσκολη χειρουργική επέμβαση. Τα σημάδια (οι «ουλές») που αφήνει ο «εντοιχισμός» εξαφανίζονται με το «σβουράκι». Ο «εντοιχισμός» θεωρείται πιο επαγγελματική δουλειά. Τα νούμερα του «εντοιχισθέντος» αριθμού πλαισίου δεν είναι πλέον αλλοιωμένα, αλλά αυθεντικά. «Υπάρχουν κάποιοι φαναρτζήδες που δουλεύουν με κλεμμένα αυτοκίνητα. Η συντριπτική πλειονότητα του κλάδου όμως προσπαθεί να τους απομονώσει» παραδέχεται ο κ. Βασίλης Λιαμέτης, πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Βιοτεχνών Επισκευαστών Αυτοκινήτων Μηχανημάτων. «Το ίδιο το κράτος ευνοεί την απάτη. Καμία κρατική υπηρεσία δεν καταγράφει τους αριθμούς κυκλοφορίας των τρακαρισμένων αυτοκινήτων που δεν έχουν καμία προοπτική να επισκευαστούν. Αυτές τις αδυναμίες εκμεταλλεύονται οι σπείρες που κλέβουν αυτοκίνητα».

* Πρόσθετη εξασφάλιση
Με την αλλαγή του αριθμού πλαισίου δουλεύει μια συνηθισμένη σπείρα. Οι σπεσιαλίστες όμως καλύπτουν «λεπτομέρειες» που προσφέρουν τη μεγαλύτερη δυνατή ασφάλεια σε περίπτωση που το αυτοκίνητο θεωρηθεί ύποπτο και ελεγχθεί. Μια πρόσθετη εξασφάλιση είναι να αλλάξει (με τις γνωστές μεθόδους «επαναχάραξης» ή «εντοιχισμού») και ο αριθμός κινητήρα. Η συνέχεια όμως είναι αυτή που καθορίζει τους πραγματικά κορυφαίους του κλάδου. Πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες εκτός από αριθμούς πλαισίου και κινητήρα τοποθετούν σε κρυφά σημεία του αυτοκινήτου χαρακτηριστικά νούμερα ή σύμβολα. Αυτά, στον ηλεκτρονικό υπολογιστή της αυτοκινητοβιομηχανίας, παραπέμπουν στον αριθμό πλαισίου που πρέπει να φέρει το συγκεκριμένο αυτοκίνητο. Πρόκειται δηλαδή για κάποια επιπλέον χαρακτηριστικά από τα οποία μπορεί να προσδιοριστεί η ταυτότητα του αυτοκινήτου.
Πού βρίσκονται χαραγμένα αυτά τα σύμβολα; Είναι επαγγελματικό απόρρητο της κάθε αυτοκινητοβιομηχανίας. Οι κορυφαίοι κλέφτες όμως τα ξέρουν. Σε ορισμένα ακριβά μοντέλα τα κρυφά αυτά σύμβολα είναι πάνω από 10, χαραγμένα από τη θήκη του αερόσακου ως το κάτω μέρος του πίσω καθίσματος. Οταν αλλοιωθούν, η εξακρίβωση της ταυτότητας του αυτοκινήτου είναι πολύ δύσκολη. Τουλάχιστον με τη σιγουριά εκείνη που θα επιτρέψει στις διωκτικές αρχές (εφόσον το εντοπίσουν) να το αποδώσουν στον ιδιοκτήτη χωρίς αυτός να αναγκαστεί να καταφύγει σε χρονοβόρες δικαστικές διεκδικήσεις. Γιατί συμβαίνει και αυτό. Ο εντοπισμός του κλεμμένου αυτοκινήτου δεν σημαίνει και το τέλος της περιπέτειας για το θύμα της κλοπής. Σε ορισμένες περιπτώσεις μάλιστα είναι η αρχή μιας νέας περιπέτειας με εξίσου οδυνηρές εμπειρίες. Δεν αρκεί να βρεθεί ο κλέφτης. Πρέπει να βρεθεί και ο ιδιοκτήτης. Και αυτό σε ορισμένες περιπτώσεις είναι εξίσου δύσκολο.

* «Μπαϊπάς» στο ιμομπιλάιζερ
Η αντικλεπτική προστασία αποτελεί πρωταρχική μέριμνα των αυτοκινητοβιομηχανιών. Το ιμομπιλάιζερ, ενσωματωμένο στο κλειδί, είναι το πλέον διαδεδομένο σύστημα που προσφέρουν. Εκτός από το μηχανικό μέρος (τα «δοντάκια»), το κλειδί διαθέτει ηλεκτρονικό σύστημα που ενεργοποιεί τις βασικές λειτουργίες του αυτοκινήτου. Και αν ακόμη αντιγραφεί το μηχανικό μέρος, το αντικλείδι «γυρνάει» στον διακόπτη αλλά το αυτοκίνητο δεν παίρνει μπρος. Δεν ενεργοποιείται το ιμομπιλάιζερ. «Μπορώ να αντιγράψω και το ιμομπιλάιζερ σε 30 δευτερόλεπτα» ισχυρίζεται πάντως ο κλειδαράς και εισαγωγέας μηχανημάτων ηλεκτρονικής αντιγραφής κλειδιών Κώστας Σωτηρόπουλος. Παίρνει κλειδί με ενσωματωμένο ιμομπιλάιζερ, το τοποθετεί σε ηλεκτρονική συσκευή, αξίας 700.000 δρχ., και σε μισό λεπτό βγάζει αντικλείδι. Τουλάχιστον 50 εξουσιοδοτημένοι κλειδαράδες σε όλη την Ελλάδα διαθέτουν συσκευές που σε 30 δευτερόλεπτα αντιγράφουν τα κλειδιά-ιμομπιλάιζερ πολλών αυτοκινητοβιομηχανιών. «Μόνο ορισμένου τύπου κλειδιά-ιμομπιλάιζερ, για συγκεκριμένα μοντέλα, δεν αντιγράφονται» λένε οι κλειδαράδες. Εν τούτοις το ιμομπιλάιζερ παρέχει σημαντική αντικλεπτική προστασία. Γιατί απλούστατα δεν μπορεί να βγάλει αντικλείδι παρά μόνο ο ιδιοκτήτες του αυτοκινήτου. Τα στοιχεία του (ταυτότητα και άδεια κυκλοφορίας) διασταυρώνονται μέσω δικτύου ηλεκτρονικών υπολογιστών. Η σύνδεση με το δίκτυο είναι υποχρεωτική για τους εξουσιοδοτημένους κλειδαράδες. «Το σύστημα λειτουργεί με βάση την αρχή θεμελίωσης ευθύνης. Αν το αυτοκίνητο κλαπεί με αντικλείδι, ξέρουμε ποιος το έφτιαξε» λέει ο κ. Σωτηρόπουλος. Τώρα, αν οι κλέφτες διαθέτουν την ηλεκτρονική συσκευή αντιγραφής κλειδιών, αυτό είναι μια άλλη ιστορία. Οι ιταλοί κλέφτες πάντως προτιμούν άλλη οδό παραβίασης του ιμομπιλάιζερ. Δεν μπαίνουν στον ανταγωνισμό κλειδιού-αντικλειδιού. Με υπερσύγχρονες ηλεκτρονικές συσκευές «παρακάμπτουν» (κάνουν «μπαϊπάς») το ιμομπιλάιζερ. Η επιτυχία όμως δεν είναι πάντοτε εξασφαλισμένη. Ορισμένα αντικλεπτικά συστήματα αγγίζουν πράγματι την τελειότητα. Στην ουσία πρόκειται για «πόλεμο τεχνολογιών». Η έκβαση του πολέμου αυτού πάντως εξαρτάται συχνά από τις συνθήκες κλοπής και τις ικανότητες του κακοποιού. «Αν ο επαγγελματίας έχει τα απαραίτητα χρονικά περιθώρια, οποιοδήποτε ιμομπιλάιζερ είναι ευάλωτο» ισχυρίζεται στέλεχος εταιρείας που κατασκευάζει συναγερμούς. Αλλά και ο συναγερμός εξουδετερώνεται. «Με αφρό πνίγεις τον ήχο της σειρήνας ώσπου να κόψεις τα καλώδια». Είναι η πιο συνηθισμένη μέθοδος. «Φαντάσου τον κακοποιό να ρυμουλκεί το αυτοκίνητο. Το κλέβει έστω και αν το ιμομπιλάιζερ βρίσκεται σε πλήρη λειτουργία. Ενώ αν χτυπούσε η σειρήνα...» λένε οι υπέρμαχοι των συναγερμών. Οι εταιρείες συναγερμών συνδυάζουν πλέον την ενεργοποίηση της σειρήνας με την ακινητοποίηση του αυτοκινήτου. Είναι η απάντηση στην καθιέρωση του ιμομπιλάιζερ από τις αυτοκινητοβιομηχανίες. Οι αντιτιθέμενες απόψεις συγκλίνουν βέβαια στην απλουστευμένη διαπίστωση ότι η συνύπαρξη υπερσύγχρονων αντικλεπτικών συστημάτων παρέχει την καλύτερη προστασία. Στην ουσία πρόκειται για επιβεβαίωση της αρχής ότι «όλα τα αυτοκίνητα κλέβονται». Με σύμμαχο τα γρανάζια της γραφειοκρατίας



«Ποιός παίρνει την ευθύνη να επιστρέψει ένα κλεμμένο αυτοκίνητο εκατομμυρίων όταν το διεκδικούν περισσότεροι του ενός ιδιοκτήτες;» λέει αστυνομικός της Γενικής Ασφάλειας. Τα πράγματα περιπλέκονται ακόμη περισσότερο όταν το κλεμμένο αυτοκίνητο εντοπιστεί όχι στα χέρια του κλέφτη, αλλά στην ιδιοκτησία ενός ανύποπτου αγοραστή που το πήρε «δεύτερο χέρι». Αγνοώντας δηλαδή ότι είναι κλεμμένο. «Πώς να πείσεις αυτόν τον αγοραστή να παραδώσει το ύποπτο αυτοκίνητο στην Ασφάλεια για να διαπιστωθεί αν είναι κλεμμένο;». Η διαδικασία είναι εξαιρετικά χρονοβόρα. Το αυτοκίνητο από τα γρανάζια της σπείρας περνάει στα γρανάζια της γραφειοκρατίας. Αν διαπιστωθεί ότι έχει παραποιημένο αριθμό πλαισίου, αποστέλλεται στο υπουργείο Μεταφορών. Εκεί μελετάται ο φάκελος, αλλά σπανίως δίδεται μια γνωμάτευση. Ετσι επιστρέφει στη Γενική Ασφάλεια. Αρχίζει τότε αλληλογραφία με την αντιπροσωπεία, η οποία καλείται να πιστοποιήσει την ταυτότητα του αυτοκινήτου. Αλλά και η αντιπροσωπεία αποφεύγει να δώσει οριστική γνωμάτευση. Ο αριθμός πλαισίου μπορεί να είναι παραποιημένος, αλλά ποιος είναι ο γνήσιος; Το επίδικο αυτοκίνητο μπαίνει σε λίστα αναμονής για εξέταση στα εργαστήρια της Ασφάλειας. Η αναμονή αυτή διαρκεί, λόγω φόρτου εργασίας, περίπου ένα χρόνο. Αν η αλλοίωση έγινε με «εντοιχισμό», είναι αδύνατο να βρεθεί ο πραγματικός αριθμός πλαισίου. Η ταυτότητα, μοιραία, θα αναζητηθεί σε άλλα χαρακτηριστικά. Αν η αλλοίωση έγινε με «επαναχάραξη», πρέπει να αποκαλυφθούν τουλάχιστον τρία νούμερα από τον αληθινό αριθμό πλαισίου. Μόνο τότε επιστρέφεται το αυτοκίνητο στον ιδιοκτήτη του. Διαφορετικά, καταλήγει στον ΟΔΔΥ. Ο ιδιοκτήτης αρχίζει δικαστικό αγώνα. Αν τον κερδίσει, για να πάρει πίσω το αυτοκίνητο, πληρώνει προηγουμένως φύλακτρα στον ΟΔΔΥ.
Η γραφειοκρατική διαδικασία που ακολουθεί τον εντοπισμό του κλεμμένου αυτοκινήτου είναι σε πολλά σημεία διάτρητη. Μπορεί να κολλήσει για μήνες στην υπογραφή ενός υπαλλήλου. Η έλλειψη προσωπικού στις αρμόδιες υπηρεσίες δημιουργεί συχνά συνθήκες γραφειοκρατικής τρέλας. Το δεύτερο γραφείο του τμήματος εγκλημάτων κατά της ιδιοκτησίας της ΓΑΔΑ στελεχώνεται από δύο υπαστυνόμους, δύο βαθμοφόρους και τέσσερις αστυφύλακες. Αυτοί εξαρθρώνουν σπείρες κλεφτών, οδηγούν τα κλεμμένα αυτοκίνητα από υπηρεσία σε υπηρεσία, κάνουν ελέγχους, διεκπεραιώνουν αλληλογραφία, ερευνούν καταγγελίες για κλοπές αυτοκινήτων και μοτοσικλετών. Βρήκαν πάντως χρόνο να παρακολουθήσουν το συνέδριο της Ιντερπόλ στη Βουλγαρία και να διεκδικήσουν από τη γειτονική χώρα 75 κλεμμένα αυτοκίνητα που με «καθαρά χαρτιά» κυκλοφορούν στους βουλγαρικούς δρόμους.
"C'est en voyant un moustique se poser sur ses testicules qu'on réalise qu' on ne peut pas régler tous les problèmes par la violence"...
Άβαταρ μέλους
friar
Δημοσιεύσεις: 2512
Εγγραφή: Κυρ Ιουν 14, 2009 20:39
Τοποθεσία: Οικία Περιγιάλι Παροικία www.to4x4.gr
CONTACT:

Re: Οι μαφίες των κλεμμένων

Δημοσίευσηαπό friar » Κυρ Δεκ 28, 2014 20:59

Η συνεργασία των αστυνομικών δυνάμεων των Βαλκανίων μειώνει τις οργανωμένες κλοπές αυτοκινήτων

Οι προσπάθειες των αρχών, σε συνδυασμό με την κατάργηση των τελών εισαγωγής αυτοκινήτων είχαν καθοριστική σημασία.
Του Μίκι Τραϊκόφσκι για τους Southeast European Times στα Σκόπια --


Σύμφωνα με δηλώσεις αξιωματούχων, η αυξημένη αστυνομική συνεργασία στα Βαλκάνια έχει πιέσει σημαντικά το οργανωμένο έγκλημα και προκάλεσε μείωση στις κλοπές αυτοκινήτων σε ολόκληρη την περιφέρεια. "Η βελτίωση της αστυνομικής συνεργασίας μεταφράζεται σε αποτελεσματικότερη καταπολέμηση των κλοπών αυτοκινήτων, καθώς και του σχετικού οργανωμένου εγκλήματος", δήλωσε ο Ζόραν Ντράγκισιτς, καθηγητής στη Σχολή Ασφάλειας στο Βελιγράδι.

"Αυτή πλέον δεν αποτελεί μια κερδοφόρα δραστηριότητα, επειδή καταργήθηκαν οι τελωνειακοί δασμοί για τα εισαγόμενα αυτοκίνητα. Τα αυτοκίνητα μπορούν τώρα να εισαχθούν νόμιμα από τις χώρες της ΕΕ χωρίς δασμούς και σε τιμές που είναι χαμηλότερες συγκριτικά με μερικά χρόνια πριν. Εξακολουθούν να κλέβουν αυτοκίνητα, αλλά η κατάσταση απέχει παρασάγγας από το παρελθόν", είπε ο Ντράγκισιτς .

Η Ιντερπόλ δήλωσε ότι η πρόσφατη σύλληψη μελών διαφόρων εγκληματικών ομάδων, καθώς και ο αυξημένος αριθμός περιπτώσεων στις οποίες η αστυνομία έχει επαληθεύσει τη γνησιότητα κάποιου οχήματος, είχαν άμεσο αντίκτυπο στη μείωση των κλοπών αυτοκινήτων.

"Κατά τη διάρκεια του 2013, διεξήχθησαν 36.317 έλεγχοι σε εισαγόμενα αυτοκίνητα. Από το συνολικό αριθμό αιτήσεων για έλεγχο οχημάτων που υποβλήθηκαν από την τοπική αστυνομία, που ακολουθήθηκαν από έλεγχο της βάσης δεδομένων κλεμμένων οχημάτων, η Ιντερπόλ διαπίστωσε ότι 25 οχήματα είχαν δηλωθεί ως κλεμμένα", ανέφερε η Ιντερπόλ στην εφημερίδα Ντνέβνικ.

Οι περισσότερες κλοπές αυτοκινήτων στην περιφέρεια σημειώθηκαν στην Ελλάδα - 27.000 το 2013 - σύμφωνα με την Ιντερπόλ.

"Τα τελευταία χρόνια, η κλοπή αυτοκινήτων αποτέλεσε, επίσης, μεγάλο πρόβλημα για τη Βουλγαρία και τη Σερβία. Είχαμε [πολλές] αναφορές από πολίτες μας, οι οποίοι κατάγγελλαν την κλοπή των αυτοκινήτων τους. Λάβαμε πληροφορίες ότι μετά την κατάσχεση των οχημάτων τους τους ζητήθηκε να πληρώσουν λύτρα για τα αυτοκίνητα", δήλωσε ο Ίβο Κοτέβσκι, εκπρόσωπος του υπουργείου Εσωτερικών Υποθέσεων της πΓΔΜ.

Η αστυνομία της πΓΔΜ συνέλαβε πρόσφατα τον Αρσλάν Πόντα, ο οποίος ζούσε σε ένα χωριό στα σύνορα με το Κοσσυφοπέδιο και ο οποίος φέρεται πως ήταν ο επικεφαλής διαφόρων ομάδων οργανωμένου εγκλήματος των Βαλκανίων που ασχολούνται με κλοπές αυτοκινήτων και διακίνηση ναρκωτικών.

Εμπειρογνώμονες δήλωσαν ότι διάφορες ομάδες οργανωμένου εγκλήματος στο Κοσσυφοπέδιο και την Αλβανία έχουν επεκτείνει τις παράνομες δραστηριότητές τους σχετικά με τα αυτοκίνητα τόσο στην πΓΔΜ όσο και σε ολόκληρη την περιφέρεια.

Οι κλοπές αυτοκινήτων αποτελούν σοβαρό πρόβλημα στο Κοσσυφοπέδιο και οι αρχές έχουν εντείνει τις προσπάθειες τους για την αντιμετώπισή του και τη δημιουργία ενός στρατηγικού σχεδίου το οποίο να εκτείνεται έως και το 2016. Η αστυνομία του Κοσσυφοπεδίου δήλωσε ότι έχει αναπτύξει τις αναγκαίες δεξιότητες για την καταπολέμηση του οργανωμένου εγκλήματος και ετοιμάζεται να προσλάβει επιπλέον προσωπικό.

"Η συνεργασία με τις αστυνομικές δυνάμεις άλλων χωρών, εντός και πέρα από τα όρια της περιφέρειας, με σκοπό τη διερεύνηση και την πρόληψη του οργανωμένου εγκλήματος και της διακίνησης ναρκωτικών έχει αυξηθεί", είπε ο Μπάκι Κελάνι, εκπρόσωπος της αστυνομίας του Κοσσυφοπεδίου.

Ο Κοτέβσκι δήλωσε ότι η συνεργασία των αστυνομικών δυνάμεων της περιφέρειας με σκοπό την πρόληψη των κλοπών αυτοκινήτων είναι αποτέλεσμα της απόφασης που έλαβαν οι χώρες να υιοθετήσουν σκληρή στάση έναντι του οργανωμένου εγκλήματος.

"Έχουμε συνεργαστεί με τη βουλγαρική και τη σερβική αστυνομία για την καταπολέμηση των εγκλημάτων αυτού του είδους. Μπορούμε να συμβάλουμε στη μείωση του ποσοστού εγκληματικότητας, υιοθετώντας μια στάση μηδενικής ανοχής", ανέφερε ο Κοτέβσκι.

"Η αστυνομική συνεργασία πρέπει να φτάσει έως τα κατώτερα κλιμάκια προκειμένου να υπάρξει ο μέγιστος αντίκτυπος για το οργανωμένο έγκλημα", είπε ο Πάβλε Τραγιάνοφ, πρώην υπουργός Εσωτερικών Υποθέσεων της πΓΔΜ. "Οι συμφωνίες συνεργασίας [μεταξύ των αστυνομικών δυνάμεων της περιφέρειας] θα πρέπει να είναι πιο ευέλικτες ώστε να μπορούν οι πράκτορές μας να συνεργαστούν και να λειτουργήσουν καλύτερα. Επιπλέον, η συνοριακή αστυνομία θα πρέπει να επικοινωνεί σε καθημερινή βάση, ενώ οι συνοριοφύλακες θα πρέπει να γίνουν πιο κινητικοί και να ανταποκρίνονται πιο άμεσα για να εμποδίζουν την ελεύθερη διέλευση των συνόρων", ανέφερε ο Τραγιάνοφ.

Ο Τραγιάνοφ είπε, επίσης, ότι παρατηρείται σημαντική βελτίωση συγκριτικά με τα τέλη της δεκαετίας του 1990, όταν οι κλοπές αυτοκινήτων στην Αλβανία και τη Βουλγαρία αποτελούσαν ενδημικό φαινόμενο και οι αστυνομικές δυνάμεις των χωρών είχαν τις πρώτες τους επιτυχίες στην πρόληψη του παράνομου εμπορίου οχημάτων.

"Συνεργαστήκαμε με τις αστυνομικές δυνάμεις της περιφέρειας, αλλά κυρίως με τις αστυνομικές δυνάμεις της Αλβανίας και της Βουλγαρίας. Συνάψαμε συμφωνίες για την καταπολέμηση του οργανωμένου εγκλήματος, αλλά αυτή η συνεργασία πρέπει να συντελείται στο επιχειρησιακό επίπεδο για να επιτευχθούν τα καλύτερα αποτελέσματα", είπε ο Τραγιάνοφ.

Η αστυνομία της Αλβανίας και της Βοσνίας και Ερζεγοβίνης πραγματοποίησε σειρά εργασιών φέτος, ενώ η πρώτη κατάσχεσε δεκάδες πολυτελή αυτοκίνητα που έχουν κλαπεί από χώρες της ΕΕ. Οι αλβανικές αρχές είχαν ένα πλεονέκτημα, καθώς οι εργασίες διεξήχθησαν σε συνεργασία με την Ευρωπόλ, τη Frontex και την Ιντερπόλ Eurogest.

"Οι χώρες των Βαλκανίων θα πρέπει να σχηματίσουν κοινές ομάδες παρέμβασης προκειμένου να κάμψουν το ηθικό των πιθανών κλεφτών, ενώ θα πρέπει επίσης να χρησιμοποιήσουν την οποία βοήθεια μπορεί να διαθέσει η ΕΕ για το σκοπό αυτό", δήλωσε ο Βλαντιμίρ Πιβοβάροφ, καθηγητής στο Πανεπιστήμιο FON στα Σκόπια.

"Οι ομάδες οργανωμένου εγκλήματος επιδιώκουν κέρδη εκεί όπου υπάρχει ο πιο αδύναμος κρίκος και είναι πάντα συνδεδεμένες [σε περιφερειακό επίπεδο]. Η ΕΕ έδωσε την ευκαιρία, πριν από δύο χρόνια, για τη δημιουργία μιας Βαλκανικής δύναμης παρόμοια με την ευρωπαϊκή δύναμη ασφαλείας, προκειμένου να καταστήσει ευκολότερη την αντιμετώπιση του οργανωμένου εγκλήματος. Δυστυχώς, η αντίδραση των πολιτικών στην πρόταση αυτή δεν ήταν θετική ως τώρα".
"C'est en voyant un moustique se poser sur ses testicules qu'on réalise qu' on ne peut pas régler tous les problèmes par la violence"...
Άβαταρ μέλους
friar
Δημοσιεύσεις: 2512
Εγγραφή: Κυρ Ιουν 14, 2009 20:39
Τοποθεσία: Οικία Περιγιάλι Παροικία www.to4x4.gr
CONTACT:

Re: Οι μαφίες των κλεμμένων

Δημοσίευσηαπό friar » Κυρ Δεκ 28, 2014 21:58

Επι τη ευκαιρία

Μου το κλέψαν πέρσι τέτοιες μέρες,
το βράδυ Κυριακής προς Δευτέρας 02-12-13
από την περιοχή της Θερίσσου στο Ηράκλειο Κρήτης.

Έχει πινακίδα τοποθετημένη κάτω από το φτερό, ΧΗΜ 684
είναι μαύρο με ροζ σέλα, σκελετό και ζάντες.

Αριθμός πλαισίου είναι βαμμένος, δε φαίνεται,
αλλά είναι SJYYA101389 και αριθμός κινητήρα J418501420.

Δεν έχει φλας, καθρέφτες κι άλλες φλωριές..

Κάθε προσπάθεια ανεύρεσης θα εκτιμηθεί


Εικόνα

Εικόνα
"C'est en voyant un moustique se poser sur ses testicules qu'on réalise qu' on ne peut pas régler tous les problèmes par la violence"...
Άβαταρ μέλους
friar
Δημοσιεύσεις: 2512
Εγγραφή: Κυρ Ιουν 14, 2009 20:39
Τοποθεσία: Οικία Περιγιάλι Παροικία www.to4x4.gr
CONTACT:

Re: Οι μαφίες των κλεμμένων

Δημοσίευσηαπό friar » Δευτ Δεκ 29, 2014 09:10

Laptop Vs Immobilizer

Πονοκέφαλος για τρεις! Πρώτον, για τον ιδιοκτήτη τού, συνήθως «έξυπνου», αυτοκινήτου, που μένει στήλη άλατος, όταν διαπιστώνει ότι εκλάπη. Δεύτερον, για την Αστυνομία, που τρέχει και δεν φτάνει να ακολουθεί τις ηλεκτρονικές μεθόδους κλοπής των συμμοριών! Και τρίτον, για τις ασφαλιστικές εταιρείες, που παρατηρώντας τη ραγδαία άνοδο των κλοπών αυτοκινήτων πόλης, προβληματίζονται για τα ασφάλιστρα!
Επτά με οκτώ χιλιάδες ιδιοκτήτες ιδιωτικής χρήσης αυτοκινήτων κάθε χρόνο, μόνο στην Αττική, διαπιστώνουν ότι το «όνειρο» κάθε Έλληνα πέρασε σε άλλα χέρια. Και αν μεν πίσω από την κλοπή είναι περιστασιακοί ληστές ή…τρομοκράτες, το τροχοφόρο μπορεί να βρεθεί κάπου παρατημένο! Αν, όμως, πίσω από την εξαφάνιση κρύβονται high tech κλέφτες αυτοκινήτων, τα πράγματα δυσκολεύουν.
Τρεις είναι οι πιθανές καταλήξεις. Η μία να δεχθεί τηλεφώνημα ο ιδιοκτήτης για την καταβολή «λύτρων» για να το πάρει πίσω. Συμβαίνει συνήθως σε εύρωστους οικονομικά, που «έχασαν» όχημα μεγάλου κυβισμού, κατά κανόνα πανάκριβο. Η δεύτερη να «χωθεί» το ΙΧ σε κάποιο κατ’ επίφαση γκαράζ ή μάντρα και να κοπεί με τρόπο χειρουργικό για να πουληθεί στη «μαύρη αγορά» ως ανταλλακτικά. Η τρίτη να φορτωθεί σε νταλίκες και μέσω ατμοπλοϊκών δρομολογίων να καταλήξει σε λιμάνια της Ευρώπης και από εκεί στην Αφρική!

Αντικλείδια και ηλεκτρονικοί υπολογιστές
Κηφισιά, Πεύκη, Νέα Ερυθραία και Μενίδι ήταν οι τέσσερις περιοχές της Αττικής, όπου είχε αναπτύξει πρωτοποριακή δραστηριότητα μια συμμορία κλεφτών αυτοκινήτων, χωρίς τα «κλασικά» εργαλεία της… μουντζούρας, αλλά με «αντικλείδι» ένα…αθώο λάπτοπ! Με τον ηλεκτρονικό εξοπλισμό, στον οποίο είχαν «φορτώσει» κλεμμένο λογισμικό συγκεκριμένης και πολύ δημοφιλούς μάρκας αυτοκινήτων, παρέκαμπταν τα ηλεκτρονικά συστήματα ακινητοποίησης του οχήματος, το γνωστό immobilizer και τα έθεταν σε κίνηση. Τόσο απλά.
Για τη γρήγορη διαφυγή τους επέλεγαν ειδικές διαδρομές του οδικού δικτύου, ώστε σε περίπτωση εντοπισμού τους να τις χρησιμοποιούν και σε σύντομο χρονικό διάστημα να μεταβαίνουν στην περιοχή Αχαρνών, όπου ήταν και ο τόπος κατοικίας τους. Στις έρευνες της Αστυνομίας βρέθηκε, ανάμεσα σε κλειδιά, μία συσκευή σύνδεσης ηλεκτρονικών εγκεφάλων οχημάτων με ηλεκτρονικό υπολογιστή και πλήθος ηλεκτρονικών εξαρτημάτων και ανταλλακτικών αυτοκινήτων.

Με ταξί… έκλεβαν αυτοκίνητα
Όταν οι αστυνομικοί της Ασφάλειας Δυτικής Αττικής εισέβαλαν σε συνεργείο, όπου τρία μέλη σπείρας «δούλευαν» πάνω στα κλεμμένα αυτοκίνητα, η ματιά τους έπεσε σε ένα…ταξί! Δεν άργησαν να καταλάβουν ότι με αυτό το ταξί-μαϊμού τριγύριζαν στις γειτονιές για να παρατηρούν τα αυτοκίνητα που τους «γυάλιζαν» στο μάτι. «Ποιος θα υποπτευόταν», σκέπτονταν, «έναν “ταξιτζή”, που μετέφερε επιβάτες;».
Οι συγκεκριμένοι, χτυπούσαν μόνο πολυτελή αυτοκίνητα. Τα οδηγούσαν στο συνεργείο, όπου παραποιούσαν τα τεχνικά χαρακτηριστικά τους και αφού προέβαιναν σε έκδοση νέων αδειών κυκλοφορίας με στοιχεία τρίτων προσώπων «τρέχα-γύρευε» τα διέθεταν στην κυκλοφορία. Ποια ήταν τα σύνεργα της δουλειάς; Τα… εξής: Ένα ηλεκτρικό τρυπάνι, ένας ηλεκτρικός τροχός και πέντε κουτιά που περιείχαν πλήθος πόντες με διαφορετικούς χαρακτήρες και σύμβολα.

Οι ασφαλιστικές και η ΕΛ.ΑΣ.
Οι ασφαλιστικές εταιρείες και η ΕΛ.ΑΣ. προσπαθούν να αντιμετωπίσουν την κατακόρυφη αύξηση στις κλοπές και διαρρήξεις των αυτοκινήτων πόλης και πολυτελών τζιπ. Δουλειά…προσοδοφόρα, γιατί για τα ανταλλακτικά, όταν τα οχήματα «κοπούν», είναι σχεδόν αδύνατον να εντοπισθεί η προέλευσή τους. Καμία εντύπωση δεν προκαλεί πλέον στους αστυνομικούς η «ουρά» των ιδιοκτήτων Ι.Χ. που πέφτουν θύματα. Την ίδια στιγμή, όμως, ολοένα και περισσότερες ασφαλιστικές εταιρείες σταματούν να ασφαλίζουν για κλοπή τα έξυπνα αυτοκίνητα πόλης ή αυξάνουν λόγω κινδύνου τα ασφάλιστρα.
Ένας από τους ασφαλιστικούς συμβούλους λέει: «Τελευταία, τα περιστατικά ολικής ή μερικής κλοπής αυτοκινήτων πόλης έχουν αυξηθεί. Η υψηλή τιμή των ανταλλακτικών τους έχει καταστήσει τα αυτοκίνητα πόλης ελκυστικό στόχο για αρκετούς κλέφτες, οι οποίοι ειδικεύονται στην αφαίρεση τόσο των εξαρτημάτων τους, όσο και ολόκληρου του αυτοκινήτου.Από περιπτώσεις κλοπής ΙΧ πελατών μου και σε συζητήσεις που είχα με αστυνομικούς, μου εξήγησαν πως τέτοιες περιπτώσεις πλέον είναι καθημερινό φαινόμενο.Η έξαρση του φαινομένου οδήγησε κάποιες ασφαλιστικές στην εξαίρεση της κάλυψης κλοπής για συγκεκριμένο αυτοκίνητο πόλης, ενώ άλλες την παρέχουν με υψηλότερο ασφάλιστρο».
«Οι λόγοι που οδηγούν τους ληστές στην κλοπή των εν λόγω αυτοκινήτων», εξηγεί, «είναι το κέρδος και η μεγάλη ζήτηση. Κι όπου υπάρχει ζήτηση δημιουργείται και η προσφορά.Σύμφωνα με αστυνομικούς που ερευνούν το θέμα, οι κλέφτες αποκομίζουν μεγάλο κέρδος από την πώληση των αυτοκινήτων για ανταλλακτικά. Κι αυτό γιατί έχουν αποσπώμενα μέρη, που αλλάζουν εύκολα και γρήγορα, ενώ δέχονται και πολλά εξτρά».

Χωρίς τιμόνι, χωρίς στροφόμετρο, χωρίς όργανα ενδείξεων
Οι σπείρες χτυπούν τα μικρά αυτοκίνητα κλέβοντας μόνο εξαρτήματα. Αρκετά άτομα έχουν βρει το ΙΧ τους χωρίς τιμόνι, όργανα ενδείξεων (στροφόμετρο, ρολόι), προφυλακτήρα, ζάντες, φτερά κι ό, τι άλλο έχει ζήτηση στη «μαύρη αγορά» ανταλλακτικών. Το ίδιο ισχύει και για τα πολυτελή τζιπ.

Χαμός με τα αγροτικά-Τα φορτία στα πλοία-Τα δρομολόγια
Και ξαφνικά, οι αγρότες, από την Αττική ως τη Μακεδονία, έβλεπαν ο ένας μετά τον άλλον ότι τα εργαλεία της δουλειάς τους, τα φορτηγάκια, εξαφανίζονταν με ρυθμό πολυβόλου! Η Αστυνομία έφτασε σε σπείρα…28 ατόμων, που απεδείχθη ότι είχαν στο…ενεργητικό τους πάνω από ογδόντα κλοπές αγροτικών! Το συνολικό ποσό που αποκόμισε η εγκληματική ομάδα από την παράνομη δράση της ξεπερνά το 1.000.000 ευρώ!

Πώς δρούσαν
Δρούσαν από τον Σεπτέμβριο του 2012. Αρχικά εντόπιζαν και… επέλεγαν τα αγροτικά οχήματα και στη συνέχεια χρησιμοποιούσαν οχήματα… ενοικιαζόμενα ή ιδιοκτησίας συγγενικών τους προσώπων, τόσο για την κατόπτευση του χώρου και τον εντοπισμό των οχημάτων, όσο και για προπομπούς και «τσιλιαδόρους». Μετά αφαιρούσαν τα οχήματα, τα οποία μετέφεραν είτε σε περιοχή στη Θεσσαλονίκη, είτε σε χωριό των Τρικάλων, όπου ή τα διέλυαν σε ανταλλακτικά ή τα έθεταν σε κυκλοφορία με στοιχεία άλλων νόμιμων αυτοκινήτων. Σε μάντρα μεταχειρισμένων μέλους της εγκληματικής ομάδας βρέθηκε μεγάλος αριθμός μεταχειρισμένων ανταλλακτικών αυτοκινήτων, καθώς και 26 κινητήρες και 35 πλαίσια αυτοκινήτων.

Τι λέει η Αστυνομία
Η Αστυνομία ξέρει γιατί προτιμούν τα αγροτικά. Η ποιότητα κατασκευής είναι υψηλή, οι μηχανισμοί τελευταίας τεχνολογίας, η καμπίνα για τέσσερα άτομα και συνεπακόλουθα η αξία μεγάλη. «Στην κατηγορία αυτή», αναφέρεται σε σχετική έκθεση της ΕΛ.ΑΣ., «έχουν στρέψει το ενδιαφέρον τους τα τελευταία χρόνια τα οργανωμένα κυκλώματα, λόγω της μεγάλης ζήτησης, τόσο στην εγχώρια, όσο και στην ξένη αγορά. Η ιδιορρυθμία των οχημάτων αυτών είναι ότι δεν έχουν αυτοφερόμενο πλαίσιο, αλλά το αμάξωμά τους (καμπίνα-κιβωτάμαξα) και τα μηχανικά μέρη στηρίζονται πάνω σε δύο δοκούς, που παίζουν τον ρόλο πλαισίου του οχήματος και σε αυτούς είναι χαραγμένος ο εργοστασιακός αριθμός πλαισίου».

Φορτώνονταν στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας-Πήγαιναν Αφρική!
Πριν από λίγες ημέρες, οι τελωνειακές Αρχές της Ηγουμενίτσας, λόγω της έξαρσης του φαινομένου των κλοπών, σταμάτησαν για έλεγχο αυτοκινητάμαξα, που θα ταξίδευε για Βενετία. Εντόπισαν ότι 6 αγροτικά αυτοκίνητα είχαν παραποιημένα στοιχεία, δεν είχαν άδειες κυκλοφορίας, ενώ δεν έφεραν νόμιμα παραστατικά. Τα αυτοκίνητα -συνέβαινε δεύτερη φορά σε δέκα μέρες- είχαν φορτωθεί στον Ασπρόπυργο και είχαν τελικό προορισμό αγορές της Αφρικής, όπου υπάρχουν ελλιπείς μηχανισμοί ελέγχου. Από τη Βενετία η αυτοκινητάμαξα επρόκειτο να ταξιδέψει για το λιμάνι της Αμβέρσας και από εκεί στην Αφρική.

Έκθεση της ΕΛ.ΑΣ. στην «Αττική freepress» για τις κλοπές-Το φαινόμενο της ίδιας μάρκας
Οι αστυνομικοί, που συνέταξαν έκθεση-φωτιά για το όλο θέμα, καταλήγουν ότι οι κλέφτες αυτοκινήτων συνήθως διαρρηγνύουν την πίσω πόρτα του οχήματος, σπάζουν τον διακόπτη της μίζας, συνδέουν το φορητό κομπιούτερ στο βύσμα της κλειδαριάς και με το διαγνωστικό πρόγραμμα απενεργοποιούν το immobilizer! Επίσης, κατασκευάζουν ΕΠΙ ΤΟΠΟΥ κλειδί, χρησιμοποιώντας σαν «μήτρα» τον ομφαλό μιας από τις κλειδαριές, κυρίως της πόρτας συνοδηγού ή της τάπας του ρεζερβουάρ.

Τι γίνονται τα αυτοκίνητα μετά την κλοπή;
Οι απαντήσεις στο ερώτημα είναι αρκετές. Οι πιο ενδεικτικές με βάση την ίδια έκθεση της ΕΛ.ΑΣ. είναι οι εξής:
-Διαλύονται και διατίθενται στην αγορά ως ανταλλακτικά.
-Εξάγονται στο εξωτερικό με αυτούσιο η παραποιημένο αριθμό πλαισίου. Η παραποίηση γίνεται κυρίως με τη μέθοδο της απάλειψης του πρωτότυπου εργοστασιακού αριθμού με λείανση και επανεκτύπωση αλφαριθμητικών χαρακτήρων.

-Κυκλοφορούν στη θέση οχημάτων ιδίας μάρκας μοντέλου, τύπου και ει δυνατόν χρώματος, τα οποία έχουν καταστραφεί σε τροχαία ατυχήματα. Στις περιπτώσεις αυτές τα μέλη των οργανωμένων κυκλωμάτων προσπορίζονται τα κατεστραμμένα οχήματα και τα παραστατικά έγγραφα κυκλοφορίας τους (με αγορά, μεταβίβαση κ.λπ. χωρίς να ακολουθηθεί η διαδικασία οριστικής διαγραφής).Από το κατεστραμμένο όχημα κρατούν μόνο τους δύο δοκούς του πλαισίου του (οι οποίοι συνήθως λόγω της σύστασής τους δεν καταστρέφονται κατά το ατύχημα).Πάνω σ’ αυτούς υπάρχει ο αριθμός πλαισίου και πάνω σ’ αυτούς εγκαθιστούν όλο το αμάξωμα και τα μηχανικά μέρη του κλαπέντος φορτηγού της ίδιας μάρκας, μοντέλου και τύπου και χρώματος με το κατεστραμμένο. Έπειτα οι δοκοί πλαισίου του κλεμμένου οχήματος καταστρέφονται σε χυτήρια ή πρέσες. Με τη μέθοδο αυτή πετυχαίνουν να μην παραποιείται ο αριθμός πλαισίου, ενώ παραποιείται μόνο ο αριθμός κινητήρα του κλεμμένου, ώστε να ταυτοποιείται σε τυχόν έλεγχο με αυτόν του κατεστραμμένου, που ποτέ δεν βγήκε από την κυκλοφορία! Εκτός από τα τετρακίνητα ΦΙΧ που προαναφέρθηκαν, το κόλπο παρατηρείται και σε ορισμένα επιβατικά, αυτά που χαρακτηρίζονται off-road (σχήματος τζιπ).

Πώς διακινούνται μετά την κλοπή
-Από άτομα που δεν σχετίζονται με την κλοπή.
-Από άτομα μη σεσημασμένα, που δεν εκκρεμεί τίποτε σε βάρος τους.
-Από άτομα που είναι εφοδιασμένα με γνήσια ταξιδιωτικά έγγραφα και δεν προκαλούν υποψίες, παρά μόνο αν το αυτοκίνητο που οδηγούν είναι δυσανάλογα πολυτελές γι’ αυτά.
-Από οδηγούς-άτομα με υπηκοότητα κρατών-μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, π.χ της Γερμανίας, έτσι ώστε η οδήγηση πολυτελούς οχήματος να μη προκαλεί υπόνοιες.
-Με παραποίηση του αριθμού πλαισίου με διάφορες μεθόδους.
-Με πλαστές αλλοδαπές πινακίδες κυκλοφορίας ή πινακίδες που ανήκουν σε άλλα οχήματα και δεν έχουν δηλωθεί ως αναζητούμενες και εφοδιάζονται με πλαστές άδειες, στις οποίες αναφέρεται σαν ιδιοκτήτης ο οδηγός.
-Με τη χάραξη στα κλεμμένα του αριθμού πλαισίου ενός υπαρκτού οχήματος, που δεν αναζητείται. Του τοποθετούν πινακίδες με τον αριθμό κυκλοφορίας του νομίμου και έτσι ακόμη και αν ο ελέγχων ζητήσει επί πλέον πληροφορίες, να μην είναι δυνατόν να εντοπίσει την παρανομία.
-Με τη μεταφορά-εξαγωγή των οχημάτων στο εξωτερικό, μέσω μη φυλασσόμενων σημείων ή σπάζοντας τις μπάρες ή παρακάμπτοντας τον έλεγχο.
"C'est en voyant un moustique se poser sur ses testicules qu'on réalise qu' on ne peut pas régler tous les problèmes par la violence"...
G-akis
Δημοσιεύσεις: 21
Εγγραφή: Τετ Απρ 03, 2013 20:53

Re: Οι μαφίες των κλεμμένων

Δημοσίευσηαπό G-akis » Τρί Δεκ 30, 2014 15:43

Μου το κλέψανε και μενα ένα βραδυ του τρέχοντος Δεκεμβρίου απο το συνεργείο που το ειχα για επισκευη το πρωί μετα το πρώτο σοκ το πηρα απόφαση οτι πλέον ήτανε εξαρτηματα ευτυχώς η αστυνομία το βρηκε το απόγευμα με λιγα εξαρτήματα λιγότερα τα οποία εξακολουθούν να μου λείπουν ! Δεν πειράζει θα τα βρω και θα το φτιάξω πάλι :mrgreen: :mrgreen:

Επιστροφή στο

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: 2 και 0 επισκέπτες