Νέα κριτήρια για τις ασφάλειες αυτοκινήτων (?)

Post Reply
lker
Posts: 1274
Joined: Wed Jun 17, 2009 16:13
Contact:

Νέα κριτήρια για τις ασφάλειες αυτοκινήτων (?)

Post by lker »

Σε νέα τροχιά αξιολόγησης κριτηρίων για την παροχή ασφαλιστικού πακέτου οδηγούνται ολοένα και περισσότερες εταιρίες, ενώ ήδη παρατηρείται σημαντική αύξηση στα ασφάλιστρα που ξεπερνά σε ορισμένες περιπτώσεις και το 80%. Οι ασφαλιστικές εταιρίες λαμβάνουν πλέον υπόψη τους το µοντέλο, την ταχύτητα, το χρώµα, την ενεργητική και παθητική ασφάλεια του αυτοκινήτου, καθώς επίσης την ηλικία και το επάγγελµα του οδηγού.

Από τα νέα κριτήρια που καθορίζουν το ύψος των ασφαλίστρων δεν φαίνεται να γλιτώνουν και οι περιοχές που κινούνται οι οδηγοί, καθώς εξετάζεται ο βαθμός επικινδυνότητας και πιθανού τρακαρίσματος.

Το νέο μοντέλο υπολογισµού του ασφαλιστικού κινδύνου εφαρμόζεται εδώ και χρόνια στις ΗΠΑ και την Ευρώπη – τα λεγόµενα παραµετρικά συστήµατα τιµολόγησης – και πλέον φαίνεται ότι κάνει το δειλό ντεμπούτο του και στη χώρα μας.

Σύμφωνα με την εφημερίδα «Τα Νέα», όσο αυξάνονται οι επισφάλειες του κλάδου αυτοκινήτου και τα κατώτατα όρια αποζηµιώσεων που καλούνται πλέον να καταβάλουν στα θύµατα τροχαίων οι ασφαλιστικές, τόσο εκείνες θα ζητούν υψηλότερα ποσά απ’ όσους θεωρούν ότι ανήκουν στις οµάδες υψηλού κινδύνου.

Υψηλή επικινδυνότητα

Χαρακτηριστικό παράδειγμα υψηλής καταβολής ασφαλίστρων αποτελεί οδηγός 30 ετών, ενός πολύ γρήγορου αυτοκινήτου, κόκκινου χρώµατος, µε το οποίο µετακινείται συχνά εντός της Αθήνας, η οποία πανελλαδικά έχει τη µεγαλύτερη συχνότητα ατυχηµάτων.

Φτάνει να πληρώνει 709 ευρώ τον χρόνο για ένα απλό πακέτο ασφάλισης, έναντι περίπου 400 ευρώ ενός ίδιας ηλικίας οδηγού µε ένα θεωρητικά πιο ασφαλές αυτοκίνητο 1.400 κυβικών. Ενώ παλαιότερα έπαιζε ρόλο µόνο το πόσο καιρό ο οδηγός έχει δίπλωµα, αν είναι άνδρας ή γυναίκα, και η γεωγραφική περιοχή διαµονής του, το πιο βασικό πλέον κριτήριο είναι το είδος του οχήµατος (πολυµορφικό, σπορ, κάµπριο, τζιπ κ.ά.), η έκδοση του µοντέλου και η ιπποδύναµή του.

Πολυμορφικά vs σπορ αυτοκινήτων

Τα πολυµορφικά που οδηγούνται συνήθως από οικογένειες, έχουν πιο χαµηλό ασφάλιστρο απ’ ό,τι τα GTI, τα οποία αγοράζονται από νέους σε ηλικία οδηγούς, άρα για τις ασφαλιστικές αποτελούν κόκκινο πανί αφού θεωρούν δεδοµένο ότι θα προκαλέσουν ζηµιά.

Από την άλλη, σύµφωνα µε τις στατιστικές που έχουν στα χέρια τους οι ασφαλιστικές, τα κόκκινα αυτοκίνητα παρατηρείται ότι τρακάρουν πολύ περισσότερο απ’ ότι τα µπλε, µαύρα, γκρι και λευκά, γιατί δεν δημιουργούν έντονες αντιθέσεις στο µάτι.

Τα crash test επηρεάζουν τα ασφάλιστρα

Ένα άλλο κριτήριο που έχει αρχίσει να εφαρµόζεται στην αγορά είναι η ενεργητική και παθητική ασφάλεια του οχήµατος µε βάση το σύστηµα αξιολόγησης της ΕΕ (Euro NCAP- European New Car Assessment Programme).

Ένα µοντέλο που, σύµφωνα µε τα crash test, συγκεντρώνει πολλά αστέρια ασφάλειας µε βάση το Euro NCAP (µε άριστα τα 5 αστέρια), µπορεί να έχει έκπτωση µέχρι και 10% στο ασφάλιστρό του έναντι ενός άλλου οχήµατος.

Ηλικία και επάγγελμα επηρεάζουν οδική συμπεριφορά

Αλλαγές στην τιµολόγηση, έχουµε και με βάσει τα προσωπικά χαρακτηριστικά του οδηγού, δηλαδή την ηλικία και το επάγγελµα. Ενώ παλαιότερα υπήρχαν επιβαρύνσεις µόνο για όσους ήταν µέχρι 23 ετών (καθώς είχαν λίγα χρόνια δίπλωµα), τώρα η τιµολόγηση βάσει της ηλικίας έχει διάφορες κλίµακες.

Για παράδειγµα, µεταξύ 23 και 35 ετών στις περισσότερες εταιρείες ισχύει το βασικό τους ασφάλιστρο, αλλά µεταξύ 35 και 55 ετών παρέχεται έκπτωση διότι θεωρείται ότι σε αυτή την κατηγορία υπάρχουν περισσότεροι οικογενειάρχες, και άρα οι οδηγοί είναι πιο προσεκτικοί. Από τα 55 και µετά, το ασφάλιστρο επιβαρύνεται ξανά, καθώς τα αντανακλαστικά του οδηγού αρχίζουν και µειώνονται.

Πηγή: http://endiaferonta.com/?p=28082
Είμαι και εγώ από το Τζιτζικόνι ...
B.R.A.T. ... the original ...
Always groovin 4WD moving

http://www.youtube.com/watch?v=TpqueuIiWZk
Φωκίων

Re: Νέα κριτήρια για τις ασφάλειες αυτοκινήτων (?)

Post by Φωκίων »

Μαλιστα.....

Δηλ. μετα τα 55 ειμαστε αχρηστοι και δημοσιος κινδυνος για να οδηγουμε

αλλα

ειμαστε μια χαρα για να δουλευουμε αλλα 12!!!!!!!!!! χρονια.... ασχετα ΤΙ επαγγελμα κανουμε...

Ενδιαφερον

Εξαιρετικά ενδιαφερον...
User avatar
Nicolas
Site Admin
Posts: 2983
Joined: Tue Jun 16, 2009 09:10
Contact:

Re: Νέα κριτήρια για τις ασφάλειες αυτοκινήτων (?)

Post by Nicolas »

Πού να μάθουν στην ασφάλειά μου πως είμαι μέλος του kagkouras 4x4 club :lol: :lol: :lol: :lol:
"Η σιωπή μας, μόνο με τον κατήγορό μας γίνεται σύμμαχος".
Από την άλλη όμως, "Όσο πιο αθόρυβος είσαι, τόσα περισσότερα ακούς".
User avatar
antonisxj
Posts: 4226
Joined: Wed Jun 17, 2009 10:18

Re: Νέα κριτήρια για τις ασφάλειες αυτοκινήτων (?)

Post by antonisxj »

Nicolas wrote:Πού να μάθουν στην ασφάλειά μου πως είμαι μέλος του kagkouras 4x4 club :lol: :lol: :lol: :lol:
υπάρχει συμπληρωματική εγγύκλιος του υπουργείου που διευκρινίζει ότι τα μέλη του kagkouras club δεν επιτρέπεται να ασφαλίζονται. :lol: :lol: :lol:
if it doesn't break, fix it until it does
Φωκίων

Re: Νέα κριτήρια για τις ασφάλειες αυτοκινήτων (?)

Post by Φωκίων »

"Πενία τεχναις κατεργάζεται"

Οσο οι Ζωης ηταν ανθηρες καλυπταν την "τρυπα" στον Κλαδο οχηματων
Τωρα ομως που πατωσαν κι εκει το ελειμα στον κλαδο τους εσκασε στη μουρη κι εκανε του ισολογισμους μανταρα...
User avatar
Nicolas
Site Admin
Posts: 2983
Joined: Tue Jun 16, 2009 09:10
Contact:

Re: Νέα κριτήρια για τις ασφάλειες αυτοκινήτων (?)

Post by Nicolas »

Δεν ανησυχώ καθόλου.
Στην χειρότερη περίπτωση θα καταθέσουμε πινακίδες να πάρουν τα τρυφερούλια μας όλα τα ζώα, και το κράτος και οι ασφαλιστικές,
και με τα χρήματα που θα γλυτώσουμε θα πάρουμε ένα χρέπι για κάθε μέρα με €100 σύνολο ασφάλεια και τέλη μαζί,
και τα μεγάλα θα τα κάνουμε αγωνιστικά με αγωνιστικές πινακίδες.

Αν τελικά αυτό θέλουν, αυτό θα πάρουν.
"Η σιωπή μας, μόνο με τον κατήγορό μας γίνεται σύμμαχος".
Από την άλλη όμως, "Όσο πιο αθόρυβος είσαι, τόσα περισσότερα ακούς".
Φωκίων

Re: Νέα κριτήρια για τις ασφάλειες αυτοκινήτων (?)

Post by Φωκίων »

Δυστηχώς ετσι οπως διεχνει, εχεις δικιο...
check-six
Posts: 17
Joined: Wed Jun 17, 2009 22:50

Re: Νέα κριτήρια για τις ασφάλειες αυτοκινήτων (?)

Post by check-six »

Αγαπητοί φίλοι είστε λάθος.Εξηγούμαι και λέω τα εξής:
τα υπό μελέτη κριτήρια κοστολόγησης κινδύνου, εδράζονται σε σταθερές παραμέτρους όπως:1)είδος και ηλικία αυτοκινήτου,2)ηλικία και μητρώο οδηγού, 3)περιοχή κύριας κίνησης.Οι εταιρίες θα λαμβάνουν υπ' όψιν τους την τεχνική κατάσταση του οχήματος, τις ενδεχόμενες "μετατροπές" καθώς και το αν έχει το όχημα μητρώο ζημιών(φαίνεται από το p/c της Ενωσης Ασφαλιστικών Εταιριών).Επίσης θα αξιολογείται ο οδηγός υπό το πρίσμα της ηλικίας, του ενδεχόμενου μητρώου εμπλοκής σε ατύχημα και του επαγγέλματός του(υπάρχουν επαγγέλματα ιδιαίτερα "στρεσογόνα" που επιδρούν στην οδηγική συμπεριφορά,ας μην γελιόμαστε).Τέλος, λαμβάνεται υπ' όψιν και η περιοχή κύριας κυκλοφορίας του οχήματος διότι,δυστυχώς, υπάρχουν πολλές περιοχές στην Ελλάδα όπου κυκλοφορούν συστηματικά ανασφάλιστα οχήματα(π.χ.Αιτωλοακαρνανία,Κρήτη) ή εμφανίζουν στατιστικά υψηλά ποσοστά ατυχημάτων.
Παράδειγμα: έστω οδηγός 30 ετών, με φτιαγμένο "γρήγορο", με δηλωμένη ζημιά στο παρελθόν.Αυτός θα πληρώσει παραπάνω από τον 50άρη που κυκλοφορεί το τζιπ του χωρίς να έχει εμπλακεί σε ατύχημα στη ζωή του.Πού είναι λοιπόν το "κακό";
Ετερο: "τουμπανιασμένο" 4κίνητο, ή δεν θα δέχεται τον κίνδυνο η ασφαλιστική, ή θα επιβάλλει επασφάλιστρο "τεχνικής επικινδυνότητος".Γιατί; Μα πολύ απλά διότι το 99,99% των μετατροπών στην Ελλάδα δεν πληρούν προδιαγραφές.Μην μου πείτε για Κ.Τ.Ε.Ο. αφήστε το καλύτερα...
Το επόμενο βήμα; Οι μεγάλες ασφαλιστικές θα έχουν δικά τους κέντρα τεχνικού ελέγχου, θα σου λένε "πέρνα να σε τσεκάρω" και ο νοών νοείτο.Ητοι, οδηγούμαστε σταδιακά σε "γερμανοποίηση" όπου τα πάντα θα περνιούνται στην άδεια κυκλοφορίας και στο δίπλωμα νέου τύπου (με τσιπάκι...).Ειδικά όσοι έχουν παρελθόν με ατύχημα υπό καθεστώς μέθης, θα έχουν σοβαρό πρόβλημα (θα τους τσούξει...)
check-six
Posts: 17
Joined: Wed Jun 17, 2009 22:50

Re: Νέα κριτήρια για τις ασφάλειες αυτοκινήτων (?)

Post by check-six »

Φωκίων wrote:"Πενία τεχναις κατεργάζεται"

Οσο οι Ζωης ηταν ανθηρες καλυπταν την "τρυπα" στον Κλαδο οχηματων
Τωρα ομως που πατωσαν κι εκει το ελειμα στον κλαδο τους εσκασε στη μουρη κι εκανε του ισολογισμους μανταρα...
Λάθος φίλε Φώκο...Το μέσο κόστος της ζημιάς έχει ανέβει δραματικά με τις "μαϊμουδιές" των συνεργείων και των "επαγγελματιών" των ατυχημάτων (πάθαμε ζημιά 500,00 € και την φουσκώνουμε στα 800,00 € για να πάμε και βόλτα το Σ/Κ).Το ελληνικό μεσοσταθμικό ασφάλιστρο του κλάδου αυτοκινήτων είναι εδώ και χρόνια πολύ μικρότερο του μέσου κόστους υλικής ζημιάς...
Απλά, αν πληρώνεις μέσο όρο τον χρόνο 700,00 € σε ασφάλιση αυτοκινήτου (αστική ευθύνη έναντι τρίτων) η ζημιά που θα δηλώσεις στην εταιρία έχει μέσο κόστος μεγαλύτερο των 1.000,00 €.(υπενθυμίζω ότι τα κόστη υπολογίζονται με αναλογιστική μέθοδο βάσει διεθνών προτύπων).
Φωκίων

Re: Νέα κριτήρια για τις ασφάλειες αυτοκινήτων (?)

Post by Φωκίων »

Σωστο κι αυτο...

το φουσκωμα, ενιοτε το κανει ΚΑΙ ο πελατης εκτος απο το "κυκλωμα" οπως το λες κι εσυ..
Post Reply

Return to “Νομικά - Φορολογικά”